یک باز سازی جذاب برای پژو 205 GTI

پژو 205 GTI

به تازگی مجموعه مهندسی و انگلیسی Tolman مشخصات جدید ترین پروژه بازسازی یا رستومد خود را منتشر کرده است. پروژه بازسازی و ارتقای پژو ۲۰۵ GTI که ۷۰۰ ساعت زمان برده است.

مدیران 777 مدیران 777

مجموعه مهندسی Tolman در سال ۲۰۰۷ در انگلستان تاسیس شد و از آن زمان کار بازسازی و ارتقای خودروها را آغاز کرد.  این مجموعه بطور مشخص در بحث طراحی و مهندسی پیشرانه تخصص دارد و خودروهای جدید و یا قدیمی را تیون می کند. این مجموعه مهندسی قرارداد رسمی را تیم مسابقه مکلارن دارد و مهندسی خودروهای این تیم را انجام می دهد. به تازگی این مجموعه به سراغ پژو ۲۰۵ GTI رفته و آن را بازسازی و تقویت کرده است. پژو ۲۰۵ یکی از جذاب ترین خودروهای تاریخ پژو است که از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۹ تولید شد و در آن زمان عنوان های خودروی دهه و خودروی سال را به انتخاب نشریه های مختلف به خود اختصاص داد. خودرویی که در تصاویر می بینید نسخه GTI از ۲۰۵ است که آماده تحویل به مشتری شده و عملیات مهندسی آن ۷۰۰ ساعت زمان برده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تغییرات جذاب فنی برای پژو ۲۰۵ GTI

هدف تیم مهندسی Tolman این بوده که طوری این خودرو را تقویت و بازسازی کنند که حس مدرن بودن و قدرتمند بودن در آن احیا شود. پیشرانه مورد استفاده نمونه تقویت شده از موتور ۱.۹ لیتری چهار سیلندر است که در آن میل بادامک تغییر کرده و ۱۶ سوپاپ را در آن داریم. علاوه بر این ECU جدید به خودرو اضافخ شده و سیستم اگزوز هم بروزرسانی شده است. در تایجه این تغییرات، پژو ۲۰۵ جی تی آی به نهایت قدرت ۲۰۰ اسب بخار می رسد و شتابگیری این هاچبک کلاسیک در ۶.۵ ثانیه رقم می خورد.

پژو 205 GTI

تیم مهندسی بازسازی را برای جعبه دنده ۵ سرعته دستی انجام داده و سیستم انتقال قدرت هم در این خودرو تقویت شده است. این باعث می شود و با اضافه شدن دیفرانسیل لغزش محدود، کشش قابل قبولی در این هاچبک جذاب می بینیم. در بحث تعلیق کمک های Bilstein اضافه شده اند و بازوهای تحتانی و محور پایدار کننده را در این خودرو داریم و کلیپر های AP به سیستم ترمز اضافه شده اند.

تغییرات در طراحی برای پژو ۲۰۵ GTI

در ظاهر بدنه تقریبا همان پژو ۲۰۵ GTI معمولی را می بینیم که همان ظاهر کلاسیک خود را دارد. البته چراغ های ال ای دی به این نسخه اضافه شده است اما دیگر عناصر بیرونی، بی تغییر مانده و سعی شده چهره کلاسیک این خودرو حفظ شود. در داخل اما المان های مدرن بیشتر است. برای مثال اتصال بلوتوث به سیستم اطلاعات سرگرمی اضافه شده و جلوآمپر تمام دیجیتال در این خودرو بکار رفته است. همچنین در وسط صفحه نمایش لمسی را داریم که سیستم اطلاعات سرگرمی (بصورت آپشن) را در دسترس قرار می دهد.

۲۰۵ GTI برای نخستین بار در سال ۱۹۸۴ به دو پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱.۹ لیتری به بازار آمد. این دو پیشرانه بترتیب قدرت ۱۰۴ و ۱۲۸ اسب بخار را داشتند و آن زمان نسخه GTI از ۲۰۵ گل سر سبد محصولات پژو بود. تیم مهندسی Tolman مبلغ ۵۵ هزار پوند را برای این خودرو در نظر گرفته است که با تبدیلات ارزی، قیمت دلاری آن به حدود ۶۵ هزار دلار می رسد. این کمپانی همچنین وعده پروژه های کلاسیک جذاب تری را از دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی در آینده می دهد. نظر شما در مورد خودروهای باز سازی شده چیست؟ آیا این بخش از صنعت خودرو که امروز در کشور های غربی بسیار سود آور است می تواند در ایران هم موفق باشد؟

منبع : Motor1

سوالات متداول

پژو ۲۰۵ GTI باز سازی شده توسط Tolman چه مشخصات فنی ای دارد؟

پیشرانه مورد استفاده نمونه تقویت شده از موتور ۱.۹ لیتری چهار سیلندر است که در آن میل بادامک تغییر کرده و ۱۶ سوپاپ را در آن داریم. علاوه بر این ECU جدید به خودرو اضافخ شده و سیستم اگزوز هم بروزرسانی شده است. در تایجه این تغییرات، پژو ۲۰۵ GTI به نهایت قدرت ۲۰۰ اسب بخار می رسد و شتابگیری این هاچبک کلاسیک در ۶.۵ ثانیه رقم می خورد.

پژو ۲۰۵ GTI باز سازی شده توسط Tolman در کابین چه امکاناتی دارد؟

در داخل اما المان های مدرن بیشتر است. برای مثال اتصال بلوتوث به سیستم اطلاعات سرگرمی اضافه شده و جلوآمپر تمام دیجیتال در این خودرو بکار رفته است. همچنین در وسط صفحه نمایش لمسی را داریم که سیستم اطلاعات سرگرمی (بصورت آپشن) را در دسترس قرار می دهد.

۳.۸ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.