نیسان ورسا ۲۰۲۳ معرفی شد؛ فیس لیفتی شبیه به هیوندای!

نیسان ورسا ۲۰۲۳
ورسا ۲۰۲۳

کمپانی نیسان به تازگی از نسخه فیس لیفت سدان کامپکت ورسا رونمایی کرد. نیسان ورسا مدل ۲۰۲۳ قرار است آخر پاییز امسال راهی بازار شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نیسان ورسا برای مدل ۲۰۲۳ تغییرات زیادی را تجربه نکرده است و عمده تغییرات این خودرو در نمای جلوی آن خلاصه می شود که در ادامه، این تغییرات را بررسی می کنیم.

نمای ظاهری و داخلی نیسان ورسا ۲۰۲۳

نیسان ورسا ۲۰۲۳
ورسا ۲۰۲۳

ورسا ۲۰۲۳ از نمای جلوی جدیدی بهره می گیرد که جلوپنجره عریض‌تر با تریم‌ های کرومی زیر چراغ‌ های جلو از ویژگی‌ های بارز آن هستند؛ ویژگی هایی که ورسا را بیش از آن که یک نیسان باشد، شبیه به یک هیوندای کرده اند.

نیسان ورسا ۲۰۲۳
ورسا ۲۰۲۳

لوگوی جدید نیسان و رینگ ‌های ۱۷ اینچی جدید نیز از دیگر ویژگی‌ های جدید ورسا مدل ۲۰۲۳ هستند. ورسای جدید در سه تریم S و SV و SR برای مشتریان قابل سفارش گذاری خواهد بود. در نهایت، در بخش ظاهری ورسا ۲۰۲۳، یک رنگ جدید برای بدنه هم ارائه شده است.

نیسان ورسا ۲۰۲۳
ورسا ۲۰۲۳

تغییرات کابین اما مبحث متفاوتی دارد؛ تیپ پایه ورسا یعنی مدل  S، درون کابین دارای پکیج S Plus است. این پکیج شامل صندلی‌ های عقب تاشو و اندروید اتو و اپل کارپلی است و رینگ های ۱۶ اینچی نیز در تیپ S جایگزین نمونه فولادی در مدل پیش از فیس لیفت شده است.

کابین نیسان ورسا ۲۰۲۳
کابین ورسا ۲۰۲۳

تیپ میانی ورسا به نام SV نیز حالا در داخل از شارژر بی‌سیم تلفن همراه، کنسول وسط جدید به همراه زیر آرنجی (arm rest) و رنگ جدید Chambray بهره‌مند شده است.

کابین نیسان ورسا ۲۰۲۳
کابین ورسا ۲۰۲۳

در تیپ فول SR هم مانیتور ۸ اینچی بزرگ‌ تر برای بخش اطلاعات-سرگرمی جایگزین نمونه ۷ اینچی شده و اینترنت وای فای، کروز کنترل هوشمند و رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی نیز به صورت استاندارد در این تیپ ارائه شده است.

کابین نیسان ورسا ۲۰۲۳
کابین ورسا ۲۰۲۳

نیسان ورسا به صورت استاندارد دارای امکانات ایمنی همچون ترمز اضطراری اتوماتیک به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده، نوربالای خودکار، ترمز عقب خودکار و سیستم هشدار خروج از خط است و سیستم رادار نقطه کور و هشدار موانع عقب هم از آپشن های قابل سفارش برای این سدان جمع و جور هستند.

کابین نیسان ورسا ۲۰۲۳
کابین ورسا ۲۰۲۳

مشخصات فنی؛ بدون تغییر

در بخش فنی مانند قبل و بدون هیچ گونه تغییری شاهد نصب یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر هستیم. تیپ پایه یا همان S به صورت استاندارد به یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی مجهز است و گیربکس CVT نیسان نیز به صورت استاندارد برای تیپ های SV و SR نصب می شود. لازم به ذکر است که این گیربکس CVT برای تیپ S نیز قابل سفارش گذاری است.

قیمت

نیسان اعلام قیمت ورسا ۲۰۲۳ را به زمان عرضه در بازار موکول کرده است، اما نسخه فعلی از ورسا در تیپ پایه قیمتی در حدود ۱۷ هزار دلار دارد و احتمالاً نسخه فیس لیفت نسبت به نسخه فعلی افزایش قیمت خواهد داشت. نیسان ورسا ۲۰۲۳ به صورت رسمی در نمایشگاه اتومبیل میامی برای عموم به نمایش درخواهد آمد.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

نیسان ورسا ۲۰۲۳ چه مشخصاتی دارد؟

در بخش فنی مانند قبل و بدون هیچ گونه تغییری شاهد نصب یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر هستیم.

نیسان ورسا ۲۰۲۳ چه امکانات ایمنی‌ای دارد؟

نیسان ورسا به صورت استاندارد دارای امکانات ایمنی همچون ترمز اضطراری اتوماتیک به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده، نوربالای خودکار، ترمز عقب خودکار و سیستم هشدار خروج از خط است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.