هیوندای اکسنت ۲۰۲۲؛ گزینه ای جذاب برای واردات به ایران

هیوندای اکسنت ۲۰۲۲
هیوندای اکسنت ۲۰۲۲

با توجه به محدودیت ۲۰ هزار یورویی برای واردات خودرو، قطعاً نمی توان گزینه های چندان متنوعی را برای واردات به بازار در نظر گرفت. در این بین، سدان جمع و جور هیوندای اکسنت را باید یکی از معدود گزینه های جذاب و درخور توجه دانست که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با توجه به اعلام سقف واردات براساس عدد ۲۰ هزار یورو، از هم اکنون می دانیم که خودروهای فول آپشن و قدرتمندی در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران نمی آیند، اما همچنان در میان فهرست خودروهایی که امکان ورود به بازار ایران را دارند، نام محصولاتی را می بینیم که ارزش خرید قابل قبولی دارند و در شرایط خلاء بازار می توانند فروش خوبی را تجربه کنند.

هیوندای اکسنت ۲۰۲۲
هیوندای اکسنت ۲۰۲۲

یکی از این خودروها سدان جمع و جور کمپانی هیوندای یعنی اکسنت است؛ اکسنت با برخورداری از ظاهری جذاب و همچنین پیشینه حضور هیوندای در ایران، محبوبیت این برند در کشورمان و سابقه همکاری این خودروساز کره ای با شرکتی همچون کرمان موتور، این امکان را دارد تا در صورت واردات فروش قابل توجهی را برای شرکت واردکننده رقم بزند. در این محتوا نگاهی به ویژگی ها و مشخصات این خودرو انداخته ایم.

قیمت هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت با مدل ۲۰۲۲ قیمتی از ۵۱ تا ۶۰ هزار درهم را در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. به عبارت ساده تر، قیمت مبنای این خودرو برای محاسبه های گمرکی در محدوده ۱۳ هزار و ۷۷۰ یورو تا ۱۶ هزار و ۲۰۰ یورو است. بنابراین می توان گفت امکان ورود نسخه بالارده اکسنت نیز در کشور وجود دارد و کرمان موتور می تواند نسخه های مختلف اکسنت را به بازار عرضه کند.

به طور کلی، می توان گفت تیپ فول اکسنت ارزش واقعی حدود ۵۵۰ میلیون تومان را دارد و با احتساب سود بازرگانی دولت، سود واردکننده، ارزش گذاری در بورس کالا و… این خودرو قیمتی حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان را در بازار ایران تجربه کند.

مشخصات فنی هیوندای اکسنت

پیشرانه هیوندای اکسنت ۲۰۲۲
پیشرانه هیوندای اکسنت ۲۰۲۲

هیوندای اکسنت وزن خالصی از ۱۰۸۷ تا ۱۱۹۰ کیلوگرم دارد و در کلاس یک سدان جمع و جور و اقتصادی قرار می گیرد و به دو نوع پیشرانه ۱.۴ و ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. پیشرانه ۱.۴ لیتری قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۶ نیوتن متر است و جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. گونه دوم اما دارای حداکثر قدرت ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن متر است و با یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک کوپل شده است. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نمونه ۱.۴ لیتری ۱۱.۳ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۳ لیتر است و این اعداد برای نسخه ۱.۶ لیتری به ترتیب ۱۰.۵ ثانیه و ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است.

امکانات ایمنی و رفاهی

کابین هیوندای اکسنت 2022
کابین اکسنت ۲۰۲۲

هیوندای اکسنت در بحث امکانات ایمنی و رفاهی به مواردی نظیر سانروف، کروز کنترل، رینگ های آلومینیومی ۱۴ و ۱۶ اینچی، کاپ هلدر، پاور ویندوز، سیستم مالتی مدیا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز چهار چرخ دیسکی، تریم چرم داخلی، کنسول مرکزی، سنسور و دوربین پارک عقب، آینه الکتروکرومیک، بلوتوث، سیستم کنترل پایداری، چهار عدد ایربگ و… مجهز است.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

قیمت جهانی هیوندای اکسنت چه‌قدر است؟

هیوندای اکسنت با مدل ۲۰۲۲ قیمتی از ۵۱ تا ۶۰ هزار درهم را در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. به عبارت ساده تر، قیمت مبنای این خودرو برای محاسبه های گمرکی در محدوده ۱۳ هزار و ۷۷۰ یورو تا ۱۶ هزار و ۲۰۰ یورو است.

هیوندای اکسنت چه مشخصاتی دارد؟

هیوندای اکسنت وزن خالصی از ۱۰۸۷ تا ۱۱۹۰ کیلوگرم دارد و در کلاس یک سدان جمع و جور و اقتصادی قرار می گیرد و به دو نوع پیشرانه ۱.۴ و ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است.

هیوندای اکسنت چه امکاناتی دارد؟

هیوندای اکسنت در بحث امکانات ایمنی و رفاهی به مواردی نظیر سانروف، رینگ های آلومینیومی ۱۴ و ۱۶ اینچی، کاپ هلدر، پاور ویندوز، سیستم مالتی مدیا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، ترمز چهار چرخ دیسکی، تریم چرم داخلی، کنسول مرکزی، سنسور و دوربین پارک عقب، آینه الکتروکرومیک، بلوتوث، سیستم کنترل پایداری، چهار عدد ایربگ و… مجهز است.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.