لانشان پلاگین هیبرید؛ کراس اوور 6 نفره Wey رونمایی شد

لانشان پلاگین هیبرید
لانشان پلاگین هیبرید

لانشان پلاگین هیبرید، یکی از جدیدترین محصولات کمپانی Wey، که به صورت ۶ نفره طراحی شده است، در نمایشگاه خودروی گوآنژو رونمایی شد و با قیمتی بین ۵۰ تا ۵۸ هزار دلار برای مردم چین قابل خرید است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی Wey یکی از شرکت های زیر مجموعه گریت وال (Great Wall) است که محصولات تولیدی اش هم بروزتر اند و هم لوکس تر. به عبارتی می توان Wey را کمپانی لوکس ساز گریت وال دانست.

این کمپانی در نمایشگاه گوآنژوی امسال یکی از جدیدترین محصولات خود یعنی لانشان پلاگین هیبرید را معرفی کرد که در کلاس بدنه ای کراس اوور قرار می گیرد و به صورت ۶ نفره طراحی شده است. از درون کابین این خودرو اطلاعات زیادی بدست نیامده و عکسی هم وجود ندارد اما می دانیم که ۶ نفره است و چینش صندلی ها هم به صورت ۲+۲+۲ می باشد.

بیشتر بخوانید: خودروی هیبرید (Hybrid) چیست؟

لانشان پلاگین هیبرید

در مورد کمپانی مادر گریت وال می توان گفت که در گذشته محصولاتش به ایران آمده بودند اما با استقبال خوبی مواجه نشدند. چندی بعد گریت وال شرکت های زیرمجموعه ای برای خود تشکیل داد که هر کدام از آن ها خودروهای خود را تولید می کردند. برای مثال هاوال که با بهمن موتور به ایران آمده بود یکی از کمپانی های زیرمجموعه گریت وال است و استقبال خوبی هم از محصولاتش شد. قبل از تحریم ها بهمن موتور تلاش می کرد تا بتواند محصولات Wey که لوکس ساز گریت وال است را نیز به ایران بیاورد اما برجام پاره شد و تلاش ها بی ثمر ماند.

با توجه به این نکات و همچنین محبوب بودن محصولات هاوال در ایران و جهان، می توان گفت که لانشان پلاگین هیبرید هم به احتمال زیاد از کیفیت خوبی برخوردار است.

مشخصات ظاهری لانشان پلاگین هیبرید

با توجه به این که خودرو پلاگین هیبرید است، نیازی چندانی به خنک کاری بخش بخش جلو وجود ندارد، از این رو جلوپنجره اش تقریباً بسته است و فقط در دو طرف پلاک فضاهایی برای عبور هوا به درون کاپوت و خنک کاری رادیاتور وجود دارد.

دی لایت ها و چراغ های راهنما ما را به شدت به یاد لاماری ایما می اندازد و می توان گفت این دو خودرو در این بخش بسیار به هم شبیه اند. اما در زیر دی لایت های خطی، یک فرم بومرنگ شکل وجود دارد که چراغ های اصلی در آن قرار دارند و مسیر را برای راننده روشن می کنند. در وسط سپر هم لوگوی عمودی و دراز Wey قرار گرفته که با توجه به متمایز بودنش نسبت به دیگر لوگوها، به راحتی می توان فهمید که خودرو توسط این کمپانی تولید شده است.

با نگاهی به بخش جانبی لانشان پلاگین هیبرید می فهمیم که با یک خودروی کشیده (طول خودروی حدود ۵ متر است) طرف هستیم و دستگیره در ها هم به صورت مخفی شونده اند تا بروز بودن خودرو را بیشتر به مردم القا کند.

بیشتر بخوانید: انواع دستگیره خودرو

چراغ های عقب اما طراحی جالب تری دارند، هم به صورت پیوسته اند و هم این که در هر دو انتها به صورت Y در می آیند و در گلگیر عقب ادامه دار می شوند.

تکنولوژی های به‌کاررفته در لانشان پلاگین هیبرید

لانشان پلاگین هیبرید

لانشان علاوه بر پلاگین هیبرید یا نیمه برقی بودنش، سیستم های کمک راننده بروزی هم دارد که می تواند به طور هوشمند، هشدارهای لازم را به راننده بدهد. برای عملکرد این آپشن ها، از دوربین ها و رادارهایی در بخش های مختلف خودرو استفاده می شود که می توانند اطراف خودرو را تجزیه و تحلیل کنند و اطلاعات مفیدی بدست بیاورند. برای مثال در زیر آینه های جانبی و گلگیرها (Fenders) هر کدام یک دوربین و بالای شیشه جلو (Windshield) 3 دوربین قرار گرفته است.

کمپانی Wey برای این پلتفرم کمک راننده خود نام Coffee Intelligence را انتخاب کرده است و از آن بر روی محصولات بروزش استفاده می کند.

مشخصات فنی لانشان پلاگین هیبرید

همان طور که گفته شده لانشان به یک پیشرانه پلاگین هیبرید مجهز است که از موتور ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. این دو موتور در مجموع می توانند ۵۱۰ اسب بخار توان و ۹۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید کنند و آن را به گیربکس DHT خودرو تحویل دهند. نتیجه عملکرد بخش پیشرانه لانشان شتاب صفر تا صد ۴.۹ ثانیه ای را برای خودرو به ارمغان می آورد که برای یک کراس اوور نسبتاً بزرگ، بسیار عالی است.

باتری ۴۴.۵ کیلووات ساعتی در حالت تمام برقی می تواند خودرو را تا ۱۸۰ کیلومتر جابجا کند و طی سیکل WLTC تا ۱۲۰۰ کیلومتر پیمایش را نیز ثبت کرده است.

منبع: carnewschina.com

مشخصات ظاهری لانشان پلاگین هیبرید چیست؟

دی لایت ها و چراغ های راهنما ما را به شدت به یاد لاماری ایما می اندازد. در زیر دی لایت های خطی، یک فرم بومرنگ شکل وجود دارد که چراغ های اصلی در آن قرار دارند و مسیر را برای راننده روشن می کنند. چراغ های عقب اما طراحی جالب تری دارند، هم به صورت پیوسته اند و هم این که در هر دو انتها به صورت Y در می آیند و در گلگیر عقب ادامه دار می شوند.

تکنولوژی های به‌کاررفته در لانشان پلاگین هیبرید چیست؟

برای عملکرد آپشن های کمک راننده، از دوربین ها و رادارهایی در بخش های مختلف خودرو استفاده می شود که می توانند اطراف خودرو را تجزیه و تحلیل کنند و اطلاعات مفیدی بدست بیاورند. برای مثال در زیر آینه های جانبی و گلگیرها (Fenders) هر کدام یک دوربین و بالای شیشه جلو (Windshield) 3 دوربین قرار گرفته است.

مشخصات فنی لانشان پلاگین هیبرید چیست؟

لانشان به یک پیشرانه پلاگین هیبرید مجهز است که از موتور ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. این دو موتور در مجموع می توانند ۵۱۰ اسب بخار توان و ۹۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید کنند و آن را به گیربکس DHT خودرو تحویل دهند.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.