لامبورگینی اوروس پلاگین هیبرید با ۷۸۹ اسب بخار قدرت معرفی شد

لامبورگینی اوروس پلاگین هیبرید
لامبورگینی اوروس پلاگین هیبرید

لامبورگینی اوروس SE با یک موتور الکتریکی جدید همراه با یک پیشرانه تویین توربو V-8 معرفی شده، که قدرت ترکیبی پیشرانه ها برابر با ۷۸۹ اسب بخار است.

مدیران 777 مدیران 777

برند لامبورگینی توانسته است یک خودروی SUV هیبریدی قابل شارژ را علاوه بر توسعه، بسیار هیجان انگیز و جذاب طراحی و تولید کند. مدل جدید لامبورگینی Urus SE نسخه الکتریکی شده اوروس است، که اتفاقاً تا قبل از این لامبورگینی اوروس محبوب‌ترین مدل کمپانی در بین عموم مردم از نظر فروش بوده است، که اکنون با توجه به نکاتی که ذکر شد، قرار است با توان و سرعت بیش تری عرضه شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس ۲۰۲۵

اگرچه نصب سیستم PHEV به طور معمول به معنای استفاده از یک موتور کوچک‌تر است، اما در لامبورگینی اوروس هیبرید چنین اتفاقی رخ نداده است. موتور تویین توربوشارژ ۴.۰ لیتری V-8 همچنان وجود دارد، که قدرت پیشرانه احتراق داخلی با یک موتور الکتریکی ترکیب می شود.

موتور الکتریکی با توان ۱۸۹ اسب بخار و ۴۸۵ نیوتن متر گشتاور و موتور بنزینی با توان ۶۱۲ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر برای اوروس هیبرید ۲۰۲۵ قدرت را با یکدیگر ترکیب می کنند، که قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به چرخ ها منتقل می شود. در مجموع، این دو موتور توان کلی، ۷۸۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور از ۱۷۵۰ دور در دقیقه را ارائه می‌دهند.

نسبت به لامبورگینی Urus S، مدل جدید SE در حدود ۰.۱ ثانیه سریع‌تر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این کار را در ۳.۴ ثانیه انجام می‌دهد. مهم است به‌خاطر داشته باشیم که نسخه Performante همچنان سریع‌ترین نسخه از خانواده Urus است، که در زمان ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. لامبورگینی اوروس هیبرید ۲۰۲۵، به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۱.۴ ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعتی که لامبورگینی اوروس هیبرید می تواند به آن دست پیدا کند، سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت است، که این بدان معناست که کمی سریع‌تر از هر دو نسخه با موتور V-8 است.

Urus SE با یک باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۲۵.۷ کیلووات‌ساعت، که قسمت عقب خودرو نصب شده است، عرضه می‌شود و قادر به طی کردن بیش از ۶۰ کیلومتر تنها با پیشرانه الکتریکی خود است. در حالت الکتریکی، سقف سرعت این اس‌یوی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است. پس از آن، موتور V-8 به طور خودکار فعال می‌شود. لامبورگینی ادعا می کند میزان آلایندگی نسبت به نسخه های احتراق داخلی ۸۰ درصد کاهش یافته است.

طراحی لامبورگینی اوروس هیبرید

با توجه به این که در بخش مشخصات فنی تغییراتی صورت گرفته، لامبورگینی در بخش طراحی اوروس پلاگین هیبرید تغییراتی را اعمال کرده است. دی لایت های خودرو با شکل و گرافیک جدیدی طراحی شده اند که در هنگام روشن شدن مانند دم یک گام حرکت می کنند، البته این چیزی است که خود لامبورگینی آن را به طور رسمی اعلام کرده است. تغییراتی کوچک در بخش جلویی با الهام از عناصر طراحی اسپرت‌کار Revuelto صورت گرفته است. بخش عقب به نظر می‌رسد تحت تأثیر طراحی لامبورگینی گالاردو قرار گرفته است و شباهت هایی به مدل بسیار محبوب لامبورگینی دارد.

لامبورگینی این اس‌یوی پلاگین هیبرید را با رینگ های جدید ۲۳ اینچی، بیش از ۱۰۰ گزینه رنگ بدنه و ۴۷ تم داخلی عرضه خواهد کرد. اگر هیچ کدام از آن ها به ذائقه مشتریان نخورد، همچنین برنامه Ad Personam برای سفارشی سازی مطابق با سلیقه مشتریان وجود دارد. Urus SE با دو صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و چهار حالت انتخابی جدید عرضه می‌شود: رانندگی الکتریکی، هیبرید، پرفورمنس و حالت بازیابی شارژ. این‌ها به علاوه حالت‌های معمولی مانند Strada Sport ،Corsa ،Neve ،Sabbia و Terra وجود دارند.

درباره Urus، لامبورگینی قبلاً تأیید کرده است که مدل نسل دوم آن در سال ۲۰۲۹ به صورت کاملاً الکتریکی عرضه خواهد شد. بنابراین این نسل از لامبورگینی اوروس با پیشرانه بنزینی که در حال عرضه است به احتمال زیاد آخرین روزهای عمر خود را سپری می کند.

۵ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.