رقابت دیدنی چهار شاسی بلند قدرتمند گروه فولکس واگن

درگ فولکس واگن

در این مطلب به بررسی رقابت بسیار جذاب چهار شاسی بلند قدرتمند گروه «فولکس واگن» خواهیم پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در بازار شاسی بلندها و کراس اوورهای امروزی، مدل هایی حضور دارند که دیگر تنها یک شاسی بلند نیستند. با ورود شرکت هایی همچون «لامبورگینی»، «پورشه» و «جیپ» به بازار شاسی بلندها، اکنون محصولاتی را مشاهده می کنیم که به اندازه یک خودروی سوپراسپرت قدرت تولید می کنند. در جدیدترین رقابت ویدیویی کانال یوتیوبی “Carwow” به بررسی رقابت سرعت و ترمزگیری میان چهار شاسی بلند قدرتمند ساخته شده توسط گروه فولکس واگن پرداخته می شود.

درگ فولکس واگن

«لامبورگینی اوروس»، «بنتلی بنتایگا W12»، «آئودی RSQ8» و «پورشه کاین توربو S E-Hybrid» در این رقابت حضور دارند. تمامی این شاسی بلندها تحت پلتفرم MLB فولکس واگن تولید شده اند، اما میزان وزن، قدرت، سیستم انتقال قدرت و شتاب آن ها با یکدیگر متفاوت است. پیش از مشاهده رقابت سرعت گیری از حالت سکون، سرعت گیری از سرعت ۴۰ مایل و ترمزگیری، به بررسی مشخصات فنی و قیمت هرکدام از خودروهای حاضر در رقابت خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی

درگ فولکس واگن

پورشه کاین توربو S E-Hybrid با بهره گیری از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو و یک موتور الکتریکی، در مجموع، ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نصب بسته باتری و موتور الکتریکی وزن خودرو را تا ۲٫۵۶ تن افزایش داده است.

درگ فولکس واگن

با این وجود، پورشه کاین توربو S قدرتمندترین خودروی حاضر در رقابت محسوب می شود. لامبورگینی اوروس نیز از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو با ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. وزن ۲٫۲ تنی اوروس نقطه قوت این خودرو نسبت به کاین به شمار می رود. بنتلی بنتایگا، که پیش از این توانسته لقب سریع ترین شاسی بلند جهان را به نام خود ثبت کند، لوکس ترین خودروی حاضر در رقابت است. این خودرو از پیشرانه مشهور تویین توربوی W12 با ۶ لیتر حجم و ۶۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می کند.

درگ فولکس واگن

گشتاور پیشرانه نیز به ۹۰۰ نیوتن متر می رسد. بنتایگا پس از کاین، با ۲٫۴۴ تن وزن، دومین خودروی سنگین رقابت محسوب می شود. در نهایت، آئودی RS Q8 به عنوان کم قدرت ترین خودرو در خط استارت حاضر می شود. این خودرو از پیشرانه مشابه با اوروس و کاین توربو S بهره می برد، با این تفاوت که قدرت پیشرانه تا ۵۹۲ اسب بخار و گشتاور آن تا ۸۰۰ نیوتن متر کاهش یافته است. وزن آئودی RS Q8 به ۲٫۳۱ تن می رسد.

اکنون شما را به رقابت جذاب و دیدنی چهار شاسی بلند قدرتمند گروه فولکس واگن دعوت می کنیم.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.