معرفی انواع پژو ۲۰۷ هاچ بک در بازار‌

پژو ۲۰۷ هاچ بک
پژو ۲۰۷ هاچ بک

در این محتوا به بررسی پژو ۲۰۷ (ما هم مثل شما می دانیم که ۲۰۶ پلاس است) و انواع آن پرداخته ایم تا بتوانیم شما را در امر انتخاب این خودرو یاری نماییم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
پژو ۲۰۷ هاچ بک
پژو ۲۰۷ هاچ بک

پژو ۲۰۷ را باید از آن خودروهای جوان پسند دانست که روز به روز به مشتریانش افزوده می شود. طراحی جوان پسند و تا حدودی به‌روز، آپشن های مناسب و از طرفی بازار کاملاً بسته و انحصاری را می توان از عوامل این محبوبیت دانست.

پژو ۲۰۷ هاچ بک
پژو ۲۰۷ هاچ بک

پژو ۲۰۷ از چه سالی موجود است؟

پژو ۲۰۷ نخستین بار در سال ۱۳۸۹ به خیابان ها آمد. این خودرو که در بخش دماغه با نمونه فرانسوی شباهت های بسیاری داشت، در ابتدای عرضه، به دلیل عدم آشنایی عموم مردم با زبان طراحی جدید پژو در آن سال ها، مورد انتقاد قرار گرفت و چهره جلو آن را با برخی حشرات مقایسه می کردند!
رفته رفته آبی های جاده مخصوص توانستند به پشتوانه قوای فنی مناسب، کیفیت خوبِ مونتاژ در آن زمان و طراحی داخلی شکیل تر ۲۰۷ نسبت به ۲۰۶، این فرزند جدید خود را در بازار جا بیاندازند.
همه چیز بر وفق مراد بود تا این که در سال ۹۱ به دلیل موجی از تحریم های غرب علیه ایران و خروج پژو از کشور، تولید ۲۰۷ متوقف گردید.
اما این پایان ماجرا نبود. در سال ۹۵ همراه با زمزمه های بازگشت پژو به ایران، نمونه ای جدید از ۲۰۷ هم توسط ایران خودرویی ها رونمایی شد؛ این نسخه که تا امروز نیز در خط تولید قرار دارد، شامل تغییراتی از جمله چراغ های جلو و عقب جدید، افزوده شدن دی لایت، افزوده شدن مانیتور و غربیلک فرمان جدید شده بود و همین تغییرات کافی بود تا ۲۰۷ به جذاب ترین هاچ بک داخلی یا به عبارتی ایرانی-فرانسوی مبدل گردد.

پژو ۲۰۷ هاچ بک
پژو ۲۰۷ هاچ بک

پژو ۲۰۷ در چه مدل هایی قابل خریداری است؟

به طور کلی، پژو ۲۰۷ در مدل های ۸۹ تا ۹۱ و ۹۶ تا ۱۴۰۱ به دو دسته اتوماتیک و دنده ای تقسیم می شود. اغلب مدل های ۸۹ تا ۹۱ دارای کارکرد به نسبت بالایی هستند و پیدا کردن نمونه های تمیز و دست نخورده آن ها کار دشواری‌ست.
اما به سراغ مدل های جدید برویم.

پژو ۲۰۷ هاچ بک
پژو ۲۰۷ هاچ بک

پژو ۲۰۷ دنده ای

پژو ۲۰۷ دنده ای مدل های ۹۶ تا ۱۴۰۱ دارای انواع کد کلاس ۶۰۰۰۲ تا ۶۰۰۰۷ و ۶۰۰۱۰ و ۶۰۰۱۱ است. تمامی کد کلاس های مذکور دارای پیشرانه TU5 با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر (از دور موتور ۴۰۰۰) هستند و جعبه دنده آن ها ۵ سرعته دستی است. عمده تفاوت های این کد کلاس ها مربوط به بخش آپشنال خودرو می شود؛ به طور مثال، کد کلاس ۶۰۰۰۴ دارای ترمز عقب کاسه ای هستند و این کد در کنار کد ۶۰۰۰۵ کروز کنترل هم ندارند.
کد کلاس ۶۰۰۰۳ ، ۶۰۰۰۶ و ۶۰۰۱۰ فرمان برقی دارند و کد کلاس ۶۰۰۰۴ و ۶۰۰۱۰ سقف شیشه ای نصیب‌شان شده است.
لازم به ذکر است که کد کلاس ۶۰۰۱۱ نیز از رینگ آلومینیومی بی بهره است و رینگ های ۱۴ اینچی فولادی دارد.

کامل ترین نمونه دنده ای چه کد کلاسی دارد؟

به این ترتیب، در بین کد کلاس های دنده ای، کد ۶۰۰۱۰ را با دارا بودن سقف شیشه ای، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و فرمان برقی می توان کامل ترین تیپ دنده ای این خودرو دانست.

کابین پژو ۲۰۷ هاچ بک
کابین پژو ۲۰۷ هاچ بک

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

پژو ۲۰۷ اتوماتیک دارای همان پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 است و گیربکس آن هم از نوع ۴ سرعته اتومات AL4 است.
این خودرو با کد کلاس های ۶۰۱۰۲ تا ۶۰۱۰۴ و ۶۰۱۰۸ و ۶۰۱۰۹ عرضه شده و می شود. تفاوت این کد کلاس ها نیز مانند نمونه دنده ای تنها در برخی امکانات خلاصه می شود.
در کد کلاس ۱۰۹ شاهد استفاده ترمزهای عقب کاسه ای هستیم و خبری از رینگ های آلومینیومی هم نیست اما جالب این که این مدل در کنار کد ۱۰۴ به سقف شیشه ای مجهز هستند!

پژو ۲۰۷ هاچ بک
پژو ۲۰۷ هاچ بک

کامل ترین کد کلاس اتوماتیک کدام است؟

کامل ترین کد کلاس ۲۰۷ اتومات را باید ۶۰۱۰۴ دانست. این کد کلاس دارای رینگ های آلومینیومی، سقف شیشه ای‌، کروز کنترل، فرمان برقی و ترمز عقب دیسکی است.

پژو ۲۰۷ هاچ بک
پژو ۲۰۷ هاچ بک

پژو ۲۰۷i MC یا مولتی کالر

جدیدترین واریانت پژو ۲۰۷ را باید نمونه دورنگ این خودرو دانست. این هاچ‌بک کوچک با پسوند MC علاوه بر تغییرات ظاهری، در بخش فنی هم دستخوش تغییرات گسترده و البته مثبت شده است.
پیشرانه این خودرو به نمونه TU5 پلاس ارتقا یافته است؛ دقیقاً همان پیشرانه ای که در تارا اتوماتیک و دنده ای و رانا پلاس سقف شیشه ای هم استفاده می شود. پیشرانه TU5 پلاس قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر است. گیربکس پژو ۲۰۷ دورنگ هم از نوع اتوماتیک ۶ سرعته است و این گیربکس دقیقاً مشابه با جعبه دنده تارا اتوماتیک است.
پژو ۲۰۷ دورنگ در ظاهر شامل قطعات تزیینی قرمز و سقف قرمز است و تنها با کد کلاس ۶۰۶۰۲ عرضه می شود.
در بخش آپشن و تریم هم تغییراتی داشته است که از جمله آن ها می توان به قطعات دکوراتیو قرمزرنگ، فرمان چرمی، سیستم روشنایی ترک خودرو ، صندلی راننده شش حرکته دستی و رینگ های مشکی اشاره کرد.

پژو ۲۰۷ چه رقبایی دارد؟

در حال حاضر و در بازه ۳۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان می توان این خودرو را گزینه ای بی رقیب دانست، چراکه معدود هاچ‌بک های موجود در بازار نظیر ساندرو و بریلیانس و هیوندای i20 یا توقف تولید خورده اند و یا افزایش قیمت بسیار نجومی داشته اند‌.

پژو ۲۰۷
پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ بخریم یا نه؟

در پایان باید گفت اگر به دنبال یک هاچ‌بک به نسبت تند و تیز و با طراحی جوان پسند و صد البته بسیار خوش فروش هستید و فضای داخلی و صندوق بار خودرو چندان برایتان اهمیتی ندارد، پژو ۲۰۷ هاچ‌بک انتخاب مناسبی برای شماست، اما اگر فضاسازی داخل اتاق، سواری نرم تر و ایمنی بیش تر برای‌تان ملاک های مهم تری محسوب می شود، می بایست به سراغ سدان هایی چون دنا پلاس و تارا بروید.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

پژو ۲۰۷ در چه مدل هایی عرضه می شود؟

این خودرو در دو مدل دنده ای و اتوماتیک عرضه می شود.

پژد ۲۰۷ چه موتورها و جعبه دنده هایی دارد؟

این خودرو دارای دو پیشرانه TU5 و یا TU5 پلاس است و انواع جعبه دنده های ۵ سرعته دستی، ۴ سرعته اتوماتیک و یا ۶ سرعته اتوماتیک بر روی آن نصب می گردد.

پژو ۲۰۷ در چه مدل هایی از نظر سال قابل خرید است؟

این خودرو در مدل ۸۹ تا ۹۱ و ۹۶ تا ۱۴۰۱ در بازار موجود است.

۲.۷ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.