هیوندای لافستا N لاین؛ سدان اسپرت بازار چین

هیوندای لافستا N لاین
لافستا N لاین

هیوندای لافستا N لاین جدیدترین محصول نشان کره ای هیوندای برای بازار چین است که به تازگی در نسخه N لاین معرفی شده و چهره ای اسپرت و جذاب دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

هیوندای لافستا سدان کامپکتی از هیوندای است که تنها در بازار چین تولید می شود. این خودرو براساس قرارداد همکاری مشترک هیوندای و بایک توسعه داده شد و در سال ۲۰۱۸ به بازار این کشور آمد. این سدان کامپکت در رده ای بین مدل های الانترا و سوناتا در بازار چین قرار می گیرد. نخستین بار در سال ۲۰۱۸ بود که لافستا در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شد و پس از آن عرضه آن در چین آغاز گردید. سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۹ نسخه برقی هم از این خودرو برای بازار چین معرفی شد و حالا نوبت به هیوندای لافستا N لاین رسیده است تا به سبد محصولات هیوندای در چین اضافه شود.

مدیران 777 مدیران 777

طراحی هیوندای لافستا N لاین

در این سدان نسبت به نسخه معمولی لافستا تغییرات جذابی می بینیم. همانند دیگر نسخه های N لاین که از هیوندای دیده بودیم، در این خودرو هم یک کیت بدنه متمایز داریم که شامل سپر جدید با ورودی های هوای جدید می شود. روی کاپوت هم یک ورودی هوای دیگر داریم که در نسخه معمولی دیده نمی شود البته این ورودی تزیینی است. هیوندای لافستا N لاین تنها با رنگ مشکی مات عرضه می شود و یک بال بزرگ هم در عقب اضافه شده است. پیش تر نسخه ای اسپرت از لافستا معرفی شده بود که تیپ اسپرتی نام داشت که در آن هم بال کوچکی را در عقب خودرو داشتیم، اما نسخه ان لاین اسپرت تر شده و بج های ان لاین روی گلگیر و روی رکاب اضافه شده است.

کابین هیوندای لافستا N لاین

درون کابین طراحی نسبت به آن چه تا امروز در لافستا دیده بودیم تغییر کرده است. البته این تغییر کلی در طراحی را در مدل های جدید تیپ های دیگر لافستا به زودی خواهیم دید. در وسط، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و یک صفحه نمایش دیگر با همین اندازه جلوآمپر دیجیتال را به نمایش می گذارد. در این خودرو دیگر خبری از دسته دنده نیست و تعویض دنده با دکمه ها و به صورت الکترونیکی انجام می شود. در هیوندای لافستا N لاین در کنار دکمه های دنده، دکمه رانندگی اسپرت را می بینیم.

مشخصات فنی هیوندای لافستا N لاین

هیوندای لافستا N لاین
لافستا N لاین

در نسخه های معمولی از هیوندای لافستا پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو را داریم که خروجی های ۱۹۰ و ۲۰۴ اسب بخار را ثبت می کند و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. نسخه ای که نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخاری دارد، همان تیپ اسپورتی لوکس لافستا است. اما در هیوندای لافستا N لاین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ را داریم که خروجی قدرتی آن ۲۰۰ اسب بخار است. هنوز میزان گشتاور و عملکرد فنی مشخص نیست، اما جالب است که هیوندای بیش ترین قدرت را برای ان لاین در نظر نگرفته است.

هیوندای لافستا N لاین
لافستا N لاین

هنوز در مورد قیمت و مشخصات بیش تر این خودرو اطلاعاتی در دست نیست، اما ماه آینده تولید این خودرو در چین آغاز می شود و احتمالاً در همان زمان اطلاعات تکمیلی در مورد این خودرو منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد این خودروی هیوندای چیست؟

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

هیوندای لافستا N لاین چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در لافستا N لاین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ را داریم که خروجی قدرتی آن ۲۰۰ اسب بخار است. هنوز میزان گشتاور و عملکرد فنی مشخص نیست، اما جالب است که هیوندای بیش ترین قدرت را برای ان لاین در نظر نگرفته است.

هیوندای لافستا محصول کدام همکاری مشترک است؟

این خودرو براساس قرارداد همکاری مشترک هیوندای و بایک توسعه داده شد و در سال ۲۰۱۸ به بازار این کشور آمد. این سدان کامپکت در رده ای بین مدل های الانترا و سوناتا در بازار چین قرار می گیرد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.