هیوندای الانترا N لاین رونمایی شد

هیوندای الانترا N لاین

به تازگی کمپانی کره ای «هیوندای» از طراحی نمای بیرونی نسخه “N” لاین «الانترا» پرده برداشته است که این خودرو کیت بدنه و رینگ های متفاوتی نسبت به نسخه معمولی الانترا دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هنگامی که کمپانی هیوندای از الانترا جدید رونمایی کرد، اعلام شده بود که برنامه تولید نسخه N لاین این خودرو نیز در دست کار است. در ماه آوریل بود که تصاویر نمونه اولیه این خودرو با پوشش استتاری منتشر شد و حالا هیوندای از نسخه پایانی الانترا N لاین برای رقابت با خودروهایی مثل فولکس واگن جتا GLI و هوندا سیویک Si رونمایی کرده است.

هیوندای الانترا N لاین

تغییرات زیادی در ظاهر این خودرو ایجاد شده که نسخه N لاین این خودرو را از نسخه معمولی متمایز می کند. مثلاً طرح آبشاری جلوپنجره در این خودرو بسیار خشن تر از نسخه معمولی است. همچنین سپرها طراحی جدیدی به خود گرفته اند، ورودی های هوا در گوشه های سپر بزرگ تر شده و به صورت سه گانه و طرح بومرنگ شکل گرفته اند.

هیوندای الانترا N لاین

در نمای کناری، رینگ های جدید ۱۸ اینچی تراش خورده و دورنگ را می بینیم که به زیبایی طراحی شده اند و ارتفاع نسبت به نسخه معمولی پایین تر است. خطوط طراحی در نمای کناری خودرو برجسته تر شده اند و بالای آینه های کناری هم به رنگ تیره درآمده است. در نمای عقب خودرو اولین تغییر محسوس وجود خروجی اگزوز دوگانه است که در قسمت پایین سپر و دیفیوزر جدید الانترا N لاین قرار گرفته است.

هیوندای الانترا N لاین

احتمالاً هیوندای الانترا N لاین از پیشرانه ۱٫۶ لیتری بهره می برد که در مدل GT N لاین دیده می شد. بنابراین خروجی در این خودرو ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. بنا بر اطلاعات منتشرشده، کمپانی در نظر دارد این خودرو را با جعبه دنده اتوماتیک عرضه کند، اما امید آن می رود که جعبه دنده ۶ سرعته دستی (مشابه آن چه در مدل GT دیده می شد)  برای این خودرو قابل سفارش باشد.

هیوندای الانترا N لاین

هیوندای تنها طراحی بیرونی الانترا N لاین را رونمایی کرده است و هنوز در مورد طراحی داخلی و جزییات بیش تر در مورد پیشرانه ها اطلاعاتی در دسترس نیست و باید منتظر ماند دید این خودرو با چه ویژگی های دیگری عرضه خواهد شد. در هفته ها و یا نهایتاً ماه های آینده این خودرو به صورت کامل رونمایی خواهد شد و تا اواخر سال به بازار آمریکا خواهد آمد. در مورد قیمت این خودرو هم هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما با توجه به این که فولکس واگن جتا GLI در نسخه پایه با قیمت ۲۶٫۲۴۵ دلار به فروش می رسد و قیمت هوندا سیویک Si 25200 دلار است، الانترا N لاین هم در نسخه پایه قیمتی در همین بازه خواهد داشت.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.