پیکاپ جدید و جذاب فوتون تونلند V9 در شانگهای رونمایی شد

فوتون تونلند V9
فوتون تونلند V9

نمایشگاه خودرو شانگهای پس از وقفه ای طولانی، با تمام قدرت و توان همیشگیِ چینی های خستگی ناپذیر در حال برگزاری‌ست و برندهای خودرویی مشغول رونمایی و معرفی محصولات خود هستند. در این بین، کمپانی فوتون نیز از پیکاپ جدید و لوکس خود با نام فوتون V9 رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
فوتون تونلند V9
فوتون تونلند V9

چندی پیش شرکت فوتون از پیکاپ جدیدی تحت عنوان Just pickup به صورت غیر رسمی رونمایی کرد. این پیکاپ با ظاهر آمریکایی خود خیلی زود بر سر زبان ها افتاد، اما فوتون نه نام آن و نه مشخصاتش را فاش نکرد تا دیروز که بالاخره به صورت رسمی از پیکاپ جدید خود با نام تونلند V9 یا مارس ۹ در نمایشکاه خودروی شانگهای پرده برداشت.

فوتون تونلند V9

فوتون تونلند V9
فوتون تونلند V9

پیکاپ جدید فوتون علاوه بر ظاهر آمریکایی و جذاب خود، نکته ای مهم تر را هم نشان می دهد و آن هم ورود فوتون به دسته پیکاپ های فول سایز با استفاده از پلت فرمی جدید و آفرودی است.
پیکاپ جدید فوتون یک خودروی آفرودی از نوع body on frame است. این پیکاپ فول سایز، دوکابین است و در بخش طراحی آن، شباهت هایی با محصولات روز آمریکایی دیده می شود؛ به طور مثال، با نگاه به نمای جلوی این خودرو به سرعت متوجه شباهت بخش چراغ ها و جلوپنجره این خودرو با Ram 1500 خواهید شد. کاپوت، حالتی عضلانی و زیبا دارد و در نمای کناری شاهد استفاده از قاب های پلاستیکی ضخیم در لبه گلگیرها هستیم که چهره آفرودی و جان سختی را برای پیکاپ جدید فوتون پدید آورده اند.

فوتون تونلند V9
فوتون تونلند V9

بالاخره به نمای پشت می رسیم. در این نما به طور واضح شباهت این پیکاپ با فورد F-150 لایتنینگ قابل مشاهده است؛ جایی که یک قاب پلاستیکی با نوشته بزرگ  FOTON، حد فاصل چراغ های عقب این پیکاپ را پر کرده است و چراغ ها با نواری ال ای دی به یکدیگر متصل هستند و نمایی کاملاً آمریکایی برای آن به ارمغان آورده اند.

کابین تونلند V9

کابین فوتون تونلند V9
کابین فوتون تونلند V9

درون کابین هم فوتون سنگ تمام گذاشته است و شاهد طرحی شکیل و لوکس برای این پیکاپ هستیم. مانیتور و کلاستر خودرو خوشبختانه یکپارچه نیستند و به صورت جداگانه تعبیه شده اند. اهرم تعویض حالات گیربکس از نوع شیفت بای وایر است و فضای بزرگ بین دو صندلی جلو به خوبی عرض زیاد خودرو را نمایان می کند. در بحث امکانات ایمنی و رفاهی پیکاپ فول سایز فوتون می توان به مواردی از قبیل کروز کنترل تطبیقی، رانندگی نیمه خودکار، سیستم ترمز اضطراری، رادار بین خطوط، تابلوخوان، نور بالای خودکار، سیستم پایش چراغ های عبور و توقف تقاطع ها و.‌‌.. اشاره کرد.

فوتون تونلند V9
فوتون تونلند V9

ابعاد خودرو

پیکاپ فوتون تونلند V9 دارای طول، عرض و فاصله محوری به ترتیب برابر با ۵۶۱۷، ۲۰۰۰ و ۳۳۵۵ میلی متر است.

مشخصات فنی

فوتون برای پیکاپ جدید خود از یک سیستم هیبریدی خفیف متشکل از یک پیشرانه توربودیزل ۲.۵ لیتری با کد JE4D25Q6A و قدرت حدودی ۱۵۰ اسب بخار و یک موتور برقی ۴۸ ولتی استفاده کرده است. استفاده از سیستم هیبرید خفیف با بهره گیری از موتور احتراق داخلی توربو دیزل، یک پدیده نوین نه تنها در چین بلکه در جهان به حساب می آید. گفته شده است نسخه های متفاوت این پیکاپ تا سقف ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. تولید پیکاپ جدید فوتون به زودی آغاز خواهد شد.

پیکاپ فول سایز فوتون چه نام دارد؟

نام این پیکاپ در برخی بازارهای هدف فوتون مارس ۹ و در برخی دیگر تونلند V9 خواهد بود.

پیکاپ فول سایز فوتون چه مشخصاتی دارد؟

فوتون برای پیکاپ جدید خود از یک سیستم هیبریدی خفیف متشکل از یک پیشرانه توربودیزل ۲.۵ لیتری با کد JE4D25Q6A و قدرت حدودی ۱۵۰ اسب بخار و یک موتور برقی ۴۸ ولتی استفاده کرده است. استفاده از سیستم هیبرید خفیف با بهره گیری از موتور احتراق داخلی توربو دیزل، یک پدیده نوین نه تنها در چین بلکه در جهان به حساب می آید. گفته شده است نسخه های متفاوت این پیکاپ تا سقف ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند.

۴.۱ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.