پیکاپ فول سایز فوتون رونمایی شد

پیکاپ فول سایز فوتون
پیکاپ فول سایز فوتون

در پانزدهم دسامبر سال ۲۰۲۲، کمپانی فوتون از یک پیکاپ فول سایز با ظاهری آمریکایی و جذاب رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نام این پیکاپ هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است و پیکاپ فول سایز فوتون تحت نام Just Pickup رونمایی شد. هدف کمپانی فوتون از رونمایی این پیکاپ علاوه بر نشان دادن سگمنت جدید خود در حوزه خودروهای کار و تجاری، رونمایی از پلت فرم جدید خود، که مختص خودروهای آفرودی و سنگین طراحی شده، بوده است.

ظاهر این پیکاپ

پیکاپ فول سایز فوتون

پیکاپ جدید فوتون یک خودروی آفرودی از نوع body on frame است. این پیکاپ فول سایز، دوکابین است و در بخش طراحی آن، شباهت هایی با محصولات روز آمریکایی دیده می شود؛ به طور مثال، با نگاه به نمای جلوی این خودرو به سرعت متوجه شباهت بخش چراغ ها و جلوپنجره این خودرو با Ram 1500 خواهید شد. کاپوت، حالتی عضلانی و زیبا دارد و در نمای کناری شاهد استفاده از قاب های پلاستیکی ضخیم در لبه گلگیرها هستیم که چهره آفرودی و جان سختی را برای پیکاپ جدید فوتون پدید آورده اند.

بالاخره به نمای پشت می رسیم. در این نما به طور واضح شباهت این پیکاپ با فورد F-150 قابل مشاهده است؛ جایی که یک قاب پلاستیکی با نوشته بزرگ  FOTON، حد فاصل چراغ های عقب این پیکاپ را پر کرده و نمایی کاملاً آمریکایی برای آن به ارمغان آورده است.

به عنوان یک نکته جذاب دیگر در خصوص پیکاپ جدید فوتون باید به سقف این پیکاپ اشاره کرد که شیشه ای است و در بین پیکاپ های چینی یک نوآوری و حرکت جدید به شمار می آید.

امکانات ایمنی و رفاهی

در بحث امکانات ایمنی و رفاهی پیکاپ فول سایز فوتون می توان به مواردی از قبیل کروز کنترل تطبیقی، رانندگی نیمه خودکار، سیستم ترمز اضطراری، رادار بین خطوط، تابلوخوان، نور بالای خودکار، سیستم پایش چراغ های عبور و توقف تقاطع ها و.‌‌.. اشاره کرد.

مشخصات فنی و زمان عرضه

پیکاپ فول سایز فوتون

فوتون برای پیکاپ جدید خود از یک سیستم هیبریدی خفیف متشکل از یک پیشرانه توربودیزل ۲.۵ لیتری با کد JE4D25Q6A و قدرت حدودی ۱۵۰ اسب بخار و یک موتور برقی ۴۸ ولتی استفاده کرده است. استفاده از سیستم هیبرید خفیف با بهره گیری از موتور احتراق داخلی توربو دیزل، یک پدیده نوین نه تنها در چین بلکه در جهان به حساب می آید. گفته شده است نسخه های متفاوت این پیکاپ تا سقف ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. تولید پیکاپ جدید فوتون از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

فوتون و ایران

فوتون هم‌اکنون در سگمنت پیکاپ ها، چند سالی است که با ایران خودرو دیزل همکاری دارد و دو خودروی فوتون تونلند فیس لیفت و فوتون G7، که در ایران مونتاژ می شوند، حاصل این همکاری چندساله به حساب می آیند.

پیکاپ فول سایز فوتون چه نام دارد؟

نام این پیکاپ هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است و پیکاپ فول سایز فوتون تحت نام Just Pickup رونمایی شد.

پیکاپ فول سایز فوتون چه مشخصاتی دارد؟

فوتون برای پیکاپ جدید خود از یک سیستم هیبریدی خفیف متشکل از یک پیشرانه توربودیزل ۲.۵ لیتری با کد JE4D25Q6A و قدرت حدودی ۱۵۰ اسب بخار و یک موتور برقی ۴۸ ولتی استفاده کرده است. استفاده از سیستم هیبرید خفیف با بهره گیری از موتور احتراق داخلی توربو دیزل، یک پدیده نوین نه تنها در چین بلکه در جهان به حساب می آید. گفته شده است نسخه های متفاوت این پیکاپ تا سقف ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند.

با عضویت در کانال تلگرام اسب بخار از جدیدترین اخبار روز خودرو مطلع شوید

۳.۶ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.