چانگان یونی وی ؛ وارداتی جدید پارس خودرو

چانگان یونی وی
چانگان یونی وی

سدان بزرگ و جذاب چانگان با نام یونی وی، توسط پارس خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شب گذشته طی مراسمی که برای رونمایی از زوتی DL5 در پارس خودرو برگزار شد، تیموری، مدیرعامل سایپا، خبر از واسپاری پروژه واردات چانگان یونی وی به پارس خودرو داد، سدانی که به گفته تیموری قصد دارد خاطرات ماکسیما و تیانا را برای مردم و آن چه به عنوان برند پارس خودرو می شناسند زنده کند.

پارس خودرو را می توان آینه تمام نمایی از وضعیت صنعت خودروی ایران در طی سالیان گذشته دانست؛ خودروسازی که روزگاری بیوک و کادیلاک و شورولت مونتاژ می کرد و در روزهای نه چندان دور، با نیسان ژاپن همکاری گسترده ای داشت، اکنون به جایی رسیده است که کوییک و سهند محصولات پرتیراژش هستند، DL5 محصول جدیدش و چشم انتظار محبت سایپا برای واسپاری پروژه چانگان یونی وی برای واردات است!

طراحی ظاهری یونی وی

چانگان یونی وی براساس کانسپت چانگان ویژن V طراحی شده است. طراحی این خودرو بسیار جسورانه و جذاب است، چراکه چانگان در طراحی این سری از محصولاتش سبکی رادیکال و خاص را پیش گرفته و خودروهایی کاملاً متفاوت را معرفی کرده است. المان های به‌کاررفته در طراحی با کراس اوورهای یونی تی و یونی K یکسان است و در این خودرو هم جلوپنجره فریم لس را داریم که یکپارچه درون سپر طراحی شده است و در کناره ها چراغ های باریک با ال ای دی های خطی دیده می شود که در سری یونی چانگان نیز دیده بودیم.

نسبت های ابعادی خودرو به همراه ورودی های هوای بزرگ و اسپلیتر جلو باعث شده است چهره ای کاملاً اسپرت را در این سدان داشته باشیم. برآمدگی های کناری کاپوت و طراحی برجسته در گلگیرها سبب شده است عرض این خودرو بیش تر به نظر آید و چانگان یونی وی عضلانی تر باشد. در نمای کناری شیب سقف و طراحی یک‌دست با صندوق، ظاهری فست بک را در این خودرو ایجاد کرده است.

طراحی داخلی یونی وی

طراحی داخلی چانگان یونی وی همانند طراحی بدنه مدرن و به‌روز است. البته کلیت طراحی داخلی به نظر می رسد همان سبکی را دنبال می کند ‌که در زبان طراحی i-cockpit پژو نیز شاهدش هستیم و از نشانه های آن می توان به نوع طراحی غربیلک فرمان و کلاستر خودرو، که در بالاترین قسمت داشبورد جانمایی شده است، اشاره کرد. درون کابین رنگ زمینه مشکی را در روکش چرم و جیر می بینیم و به کار بردن قطعات دکوراتیو رنگی در داخل باعث شده است کابین مانند بدنه اسپرت و جوان پسند باشد. دریچه های تهویه به صورت پنهان و روی خطوط افقی داشبور طراحی شده است و صفحه نمایش لمسی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. در کامل ترین نسخه چانگان UNI-V امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی، سنسور نور، سنسور باران، گرم کن صندلی های جلو، اتوهلد، سیستم تشخیص چهره راننده، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، رادار نقطه کور، رادار خطی، کروز کنترل و… را می بینیم.

ابعاد چانگان UNI-V و نکته ای جالب

چانگان یونی وی

چانگان یونی وی ۴,۶۸۰ میلی متر طول، ۱,۸۳۸ میلی متر عرض و ۱,۴۳۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو به ۲,۷۵۰ میلی متر می رسد. شب گذشته، تیموری، مدیرعامل سایپا، در بخشی از صحبت های خود اظهار داشت که یونی وی ۱۵ سانتی متر از نیسان تینا طول بیش تری دارد؛ حال آن که، تینا با طول ۴۸۵۰ میلی متری، ۱۷ سانتی متر نسبت به یونی وی طول بیش تری نیز دارد، چه رسد به آن که کوتاه تر باشد!

مشخصات فنی یونی وی

پیشرانه چانگان یونی وی

سری جدید پیشرانه های چانگان موسوم به Blue Whale در این خودرو به کار رفته است و در چانگان یونی وی پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ را داریم که توان تولید حداکثر قدرت ۲۳۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به همراه پدل شیفترهای پشت فرمان نیز وظیفه انتقال قدرت در این مدل را بر عهده دارد.

نسخه هیبریدی یونی وی هم با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی ارائه شده است. شتاب صفر تا صد این نسخه ۶۶.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است. چانگان یونی وی هیبریدی دارای قدرتی برابر با ۳۳۵ اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل با ۵۹۰ نیوتن متر است. این نسخه در حالت فول الکتریک قادر به پیمایش مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و مصرف سوخت آن هم عدد بسیار جالب توجه ۴.۹۵ لیتر در صد کیلومتر است. برد ترکیبی این خودرو هم ۱۰۱۰ کیلومتر اعلام شده است.

نکته جالب این که، طبق گفته های مدیرعامل سایپا، نسخه هیبریدی یونی وی به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه خواهد شد.

قیمت جهانی

چانگان یونی وی در بازار جهانی در نسخه بنزینی قیمتی در حدود ۲۰ هزار دلار و در نسخه هیبریدی قیمت در محدوده ۲۵ هزار دلار دارد و باید منتظر ماند و دید در نهایت، یونی وی با چه قیمتی در بازار ایران عرضه خواهد شد.

چانگان یونی وی با چه مشخصاتی وارد ایران می شود؟

نسخه هیبریدی یونی وی به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه خواهد شد. چانگان یونی وی هیبریدی دارای قدرتی برابر با ۳۳۵ اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل با ۵۹۰ نیوتن متر است.

چانگان uni-v توسط چه شرکتی به ایران وارد می شود؟

سدان بزرگ و جذاب چانگان با نام یونی وی، توسط پارس خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

۴ امتیاز از ۱۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.