ب ام و 735i؛ مروری بر ارزان ترین نسخه از سری ۷ جدید

ب ام و 735i
ب ام و ۷۳۵i

سری ۷ جدید را باید از آن دسته سدان های لوکس و مجللی دانست که طرف‌داران و در عین حال، منتقدان زیادی دارد؛ آیا ارزان ترین نسخه سری ۷ جدید هم می تواند طرف‌داران این نسل را راضی نگه دارد؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ب ام و سری ۷ جدید بیش از آن که طراحی ظاهری زیبایی داشته باشد، یک جعبه تکنولوژی بزرگ به همراه انجین های هیجان انگیز است. همین دو مورد نیز برای طرف‌داران این برند باواریایی برای سینه ستبر کردن و دفاع تمام قد از سری ۷ جدید کافی به نظر می رسد.

اما باید دید اگر از میزان تکنولوژی های این سدان به میزان قابل توجهی کاسته شود و قدرت پیشرانه اش هم تا حد ممکن تحلیل برود، آیا باز هم ارزش دفاع کردن و خرید دارد؟

ب ام و 735i
ب ام و ۷۳۵i

پیشرانه ای که چندان جذاب نیست

در بخش پیشرانه دیگر خبری از اعداد و ارقام عجیب نیست؛ ب ام و ۷۳۵i به یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر هیبریدی با حداکثر قدرت ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر مجهز است. این نسخه شتاب صفر تا صد را در مدت ۶.۷ ثانیه به ثبت می رساند. البته از آن جایی که این خودرو با این مشخصات صرفاً مخصوص آسیا، به‌ویژه کشورهای بلوک شرق این قاره، تدارک دیده شده است و در اروپا و آمریکا عرضه ندارد، این میزان کاهش قدرت، به دلیل مالیات های سنگین برخی از دولت ها روی خودروهای لوکس اعمال شده است، چراکه می دانیم مدل ۷۴۰i، که در اروپا عرضه می شود، با همین پیشرانه، قدرت ۳۸۰ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد.

امکانات ایمنی و رفاهی؛ بخش آپشنال

شاید بسیاری از طرف‌داران ب ام و با خود بگویند که قدرت ۲۷۲ اسب بخاری نیز برای استفاده از یک سدان لوکس، کافی به نظر می رسد و مالکان این مدل خودروها قصد تست درگ و یا ثبت تایم لپس پیست نوربرگ رینگ را ندارند. بله کاملاً درست است و این پاسخ تا حدود زیادی قانع کننده به نظر می رسد.

کابین ب ام و 735i
کابین ب ام و ۷۳۵i

اما در بخش امکانات ایمنی و رفاهی و رنگ بدنه نیز شاهد اعمال برخی از ارزان سازی ها هستیم. به عنوان مثال، نمایشگر ۳۱.۳ اینچی ب ام و برای ردیف دوم موسوم به Theatre Screen برای این مدل فعلاً تا سال آینده حتا قابل سفارش گذاری نیز نیست. صندلی های ماساژوردار ردیف دوم، بدنه دورنگ و سقف پانورامای Sky Lounge نیز به صورت آپشنال ارائه می شوند.

از امکانات استاندارد این نسخه می توان به تریم داخلی پوشیده شده با چرم مرینو، درهای خودکار، سیستم تهویه صندلی ها، رینگ های ۲۰ اینچی و… اشاره کرد.

ب ام و 735i
ب ام و ۷۳۵i

قیمت

ب ام و ۷۴۰i به عنوان نسخه پایه سری ۷ برای بازار اروپا و آمریکا قیمتی حدود ۹۴ هزار دلار دارد، اما ب ام و ۷۳۵i که نسبت به ۷۴۰i قدرت و امکانات کم تری را ارائه می دهد، با قیمتی در محدوده ۷۸ تا ۸۳ هزار دلار به فروش می رسد. اگرچه با این قیمت می توان به سراغ مدل های فول تر ژاپنی یا کره ای چون لکسوس و جنسیس رفت، اما باید اذعان کرد سوار شدن به یک سدان مجلل باواریایی، هر چند کم آپشن باشد و قدرت کم تری را ارائه دهد، در مقابل، لذت بیش تر و پرستیژ بالاتری را نصیب مالک خواهد کرد‌.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.