بهمن اینرودز، مشخصات فنی + مزایا و معایب

بهمن اینرودز رونمایی شد + مشخصات و قیمت

اینرودز اولین ون مونتاژی بهمن موتور است که توسط این شرکت برای بازار خودروهای کار و تجاری تولید می شود. ون اینرودز تاکنون در کاربری های مختلفی تولید و ساخته شده اما به صورت کلی گروه بهمن این ون را به دو صورت باری و مسافری تولید می کند. 

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروهای کار و تجاری در سراسر دنیا اهمیت ویژه‌ای دارند چرا که با آنها می توان بارهای کوچک و بزرگ را در شهر و یا بین شهر ها حمل کرد. این خودروها ابتدا همان وانت ها و برخی پیکاپ ها بودند که مردم با آنها بارهای مختلف سبو گاه سنگین را جابجا می کردند. اما رفته رفته با بوجود آمدن سگمنت و کلاس ون ها، این کلاس از خودروها نیز به جمع خودروهای کار و تجاری افزوده شدند. 

مزیت خودروهای ون در حیطه خودروهای کار و تجاری این است که فضای بار سرپوشیده بوده و به همین خاطر ایمنی در زمان حمل و نقل بار افزایش می یابد. همچنین به خاطر سرپوشیده و بسته بودن فضای بار در هنگام بارش باران نیز بار بدون دیدن خسارت در امان بوده و همین یک مزیت محسوب می شود. به همین خاطر خودروهای ون اکنون در بسیاری از کشورها جایگزین وانت ها شده و مردم به جای استفاده از وانت از ون ها استفاده می کنند.

اینرودز یکی از معدود ون هایی است که اکنون در بازار خودروی کشور به صورت مونتاژی حضور داشته و در اصل تنها مدلی است که در دسته ون های باری و مسافری تولید می شود. بهمن اینرودز در اصل محصولی چینی از برند بزرگ دانگ فنگ بوده و نام اصلی آن دانگ فنگ  C35 است. این خودروی ون برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد و علاوه بر بازار چین در چندین کشور نیز عرضه شده تا اینکه سرانجام در سال ۱۴۰۱ در ایران توسط گروه بهمن با نام اینرودز در ایران رونمایی شد. 

طراحی ظاهری

اینرودز خودرویی کاملا اقتصادی بوده و این را می توان از طراحی ظاهری بسیار ساده و بی آلایش آن متوجه شد. در نمای جلو اینرودز چراغ های اصلی به صورت عمودی و کمی کشیده طراحی شده و میان آنها هم یک جلوپنجره بزرگ قرار گرفته که با خطوط افقی کرومی تزئین شده و عبارت inroads میان آن نقش بسته است. سپر نیز با رنگی مشکی بر روی این خودرو جای گرفته و داخل آن تنها چراغ های مه شکن ون تعبیه شده اند. 

در نمای جانبی خبری از بخش خاصی نیست و تنها این مورد قابل بیان است که در نسخه باری اینرودز اتاق به صورت تمام فلزی بوده اما در نسخه مسافری در دو طرف شیشه های بازشو نیز تعبیه شده است. در نمای عقب نیز چراغ های اصلی داخل یک قاب عمودی و کشیده قرار گرفته و سپر عقب هم مانند جلو به صورت مشکی رنگ به همراه دو شب نما طراحی شده اند. لازم به ذکر است که در نسخه باری ون اینرودز خبری از شیشه عقب نیست اما در نسخه مسافری شیشه عقب هم وجود دارد.

کابین بهمن اینرودز

با ورود به بخش کابین اینرودز همچنان داشبوردی با طراحی ساده و بدون هیچ تزئین خاصی را شاهد هستیم که نشان دهنده رده اقتصادی این خودروست. جای جای داشبورد و درب ها از متریال پلاستیک خشک استفاده شده و تنها در بخشی از رودری ها شاهد قسمت هایی کرومی هستیم. داشبورد میانی تنها میزبان یک صفحه نمایش بزرگ لمسی برای سیستم مالتی مدیای خودروست و به غیر از آن تنها دریچه ها و پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته اند. 

داخل کابین نسخه باری بهمن اینرودز در قسمت بار فضایی حدود ۵ متر مربعی در اختیار مالک قرار داده که می توان انواع مختلفی از بار ها را داخل آن قرار داد. ضمن اینکه هم درب عقب برای این ون تعبیه شده و هم در ب های دو طرف که به صورت ریلی هستند. لازم به ذکر است که نمونه مسافری نیز در مجموع ظرفیت ۹ نفر (با راننده) را داشته و همچنین امکان تهویه جداگانه برای سرنشینان نیز برای نسخه مسافری در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی بهمن اینرودز

در بخش فنی ون اینرودز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این پیشرانه می تواند حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو منتقل کند. جعبه دنده این ون هم از نوع ۵ سرعته دستی است. 

ظرفیت حمل بار این ون نزدیک به ۷۲۰ کیلوگرم بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن هم ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. سیستم تعلیق در چرخ های جلو مانند بسیاری از خودروها از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر تخت است. وزن خالص ون اینرودز هم ۱۲۸۵ کیلوگرم است. 

امکانات ون اینرودز

بهمن اینرودز همانطور که قبل تر اشاره کردیم یک خودروی کاملا اقتصادی است و برای کار ساخته شده است. به همین خاطر از آن نمی توان انتظار امکانات خارق العاده‌ای داشت. از جمله آپشن های این خودروی چینی می توان به فرمان برقی، سیستم کنترل کشش و کمکی ترمز، سیستم تشخیص مانع فعال، سنسور پایش باد لاستیک ها، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، دوربین عقب و دو درب کشویی جهت سهولت تردد سرنشینان در این خودرو در نسخه مسافری اشاره کرد. 

تجربه رانندگی

اینرودز خودرویی ون بوده و به همین علت پیشرانه آن زیر صندلی های جلو قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق صندلی راننده امکان پذیر است. البته جای نگرانی از گرم شدن صندلی و مشکلات دیگر وجود ندارد چرا که زیر صندلی با عایق های حرارتی مناسبی پوشانده شده تا راننده گرمای موتور را حس نکند. هنگام استارت نیز لرزش کمی به اتاق وارد شده و از نظر سواری نیز این خودرو کاملا معمولی عمل می کند. 

وجود برخی امکانات مانند فرمان برقی سبب شده تا فرمان نرمی خوبی داشته باشد و بتوان با آن در مسیرهای شلوغ شهری به راحتی رانندگی کرد. اینرودز اندازه خیلی بزرگی نداشته و همین مورد سبب شده تا راندن و پارک کردن آن در مکان های شلوغ آسان شود. البته که با توجه به مسقف بودن آن نمی توان بار های بزرگ و زیادی را داخل آن جای داد. 

رقبا 

ون اینرودز در بازار ایران رقیب مستقیمی ندارد. همانطور که اشاره کردیم این سبک از خودروهای کار و تجاری چندان در بازار ایران محبوب نبودند اما امروزه رفته رفته با کارایی و قیمتی که از خود نشان دادند در حال باز کردن جای خود در بازار هستند. قیمت ون اینرودز در آبان ۱۴۰۲ در نسخه باری ۶۵۳ میلیون تومان بوده و هنوز نسخه مسافری آن توسط بهمن قیمت گذاری نشده است. 

مزایا ون اینرودز

قابلیت استفاده در کاربری های مختلف

استهلاک پایین

فضای بار مسقف و پوشیده

قیمت مناسب

معایب ون اینرودز

کیفیت پایین متریال کابین

امکانات بسیار کم

ظاهر ساده 

عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار

سوال های متداول :

بهمن اینرودز در چه کلاس فنی قرار می گیرد؟

اینرودز یک ون کار و تجاری با اهداف باربری های سبک است و نمونه ایرانیزه دانگ فنگ C35 کارگو به حساب می آید.

مشخصات فنی ون Inroads گروه بهمن چیست؟

بهمن اینرودز به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر مجهز است که جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به محور عقب این ون شهری می رساند.

امکانات رفاهی و ایمنی ون اینرودز در چه سطحی است؟

ون Inroads به دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور باد تایرها و… مجهز است.

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.