کامیون امپاور BD300؛ دومین عضو از خانواده امپاور

کامیون امپاور BD300
امپاور BD300

کامیون امپاور BD300 محصول جدید شرکت بهمن دیزل است که در نمایشگاه خودروی اصفهان معرفی شد. این دومین عضو از خودروهای کار و تجاری گروه بهمن با نام امپاور است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

گروه بهمن از جمله شرکت هایی بود که با مجموعه ای کامل به نمایشگاه اصفهان آمده بود. بهمن موتور با خودروهای جدید مثل بهمن G9 و فیدلیتی جدید نظر بسیاری از علاقه مندان را به غرفه خود معطوف کرده بود و ایران دوچرخ هم با انواع موتورسیکلت هایش در این نمایشگاه حاضر شده بود. در کنار این محصولات، بهمن دیزل یک محصول جدید را رونمایی کرد؛ کامیون امپاور BD300 محصول جدید بهمن دیزل بود که در این نمایشگاه معرفی شد. کامیونی که دومین عضو از خودروهای کار و تجاری بهمن، موسوم به امپاور، است و سبد محصولات جدید گروه بهمن را کامل تر می کند.

مدیران 777 مدیران 777

مشخصات فنی امپاور BD300

کامیون امپاور BD300 به پیشرانه ۶۷۰۰ سی سی توربودیزل مجهز شده است که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۳۰۰ اسب بخار (در دور ۲۵۰۰ rpm) و نهایت گشتاور ۱,۱۰۰ نیوتن متر (در دور ۱,۲۰۰ تا ۱,۸۰۰ rpm) را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸+۱ سرعته دستی (ساخت کمپانی FAST) به چرخ های عقب منتقل می شود. در قسمت جلو سیستم تعلیق فنر تخت پارابولیک را در این کامیون می بینیم و در عقب هم سیستم تعلیق بادی (با دو مخزن هوا) به کار رفته است. همچنین در عقب و جلو، پایدارکننده ها هم در سیستم تعلیق به کار رفته است تا کیفیت سواری با اضافه شدن بار بالا باشد.

امکانات و تجهیزات امپاور BD300

کابین کامیون امپاور BD300
کابین امپاور BD300

کامیون جدید بهمن دیزل به امکانات ایمنی خوبی نظیر دو کیسه هوا، رادار خطی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری و کابین مستحکم با بالاترین اروپا مجهز می شود. علاوه بر این، در کامیون امپاور BD300 امکانات رفاهی خوبی مثل نمایشگر مالتی مدیا، تخت استراحت پشتی، آینه های کناری برقی و گرم کن دار، کروزکنترل، تعلیق پنوماتیکی صندلی راننده، گرم کن و سردکن صندلی راننده و سیستم تهویه مطبوع را می بینیم که از این نظر کامیون بهمن دیزل یکی از کامیون های پرآپشن و مناسب بازار خودروهای کار و تجاری به حساب می آید.

کامیون امپاور BD300 با دو کاربری کمپرسی و باری عرضه می شود و از آن جا که بهمن دیزل یکی از کاربری‌سازان این رده است، توان این را دارد تا خودرو را با همان کاربری مورد نظر مشتری به آن ها تحویل دهد. براساس آن چه مدیران بهمن دیزل اعلام کرده اند، قرار است پروسه کاربری سازی برای محصولات این شرکت به بخشی از خط تولید بیاید. این یعنی کاربری سازی در زمان تولید کامیون انجام خواهد شد.

کامیون امپاور BD300 ظرفیت باری ناخالص ۱۸ تا ۱۹ تن را دارد و در این رده انتخاب منطقی‌ای به نظر می رسد. این دومین محصول از رده امپاور پس از امپاور BD500 به حساب می آید. سبد محصولات امپاور جدیدترین خودروهای کار و تجاری گروه بهمن را در خود دارد و انتظار می رود محصولات مدرن و جدید این شرکت در آینده هم تحت همین نشان تجاری به بازار بیایند.

عکس ها: علیرضا پاداش

۴.۸ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.