بهمن ام پاور BD500 + مشخصات و قیمت

بهمن ام پاور BD500 + مشخصات و قیمت
بهمن ام پاور BD500 + مشخصات و قیمت

گروه بهمن در اواسط اسفند ۱۴۰۰، کشنده امپاور BD500 را به بازار معرفی کرد. این خودروی کار و تجاری که در کارخانه بهمن دیزل تولید می شود، در بحث قیمت و مشخصات می تواند تا با خودروهای مختلفی رقابت کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بهمن امپاور BD500 نسخه ایرانیزه و سفارشی فوتون آئومان H5 است که به سفارش گروه بهمن با تغییراتی در ظاهر، تریم داخلی، قوای محرکه و امکانات مواجه شده و این روزها به روش CKD در کارخانه بهمن دیزل مونتاژ می شود. قرار است تا در اسفند ۱۴۰۰ فروش رسمی این کشنده آغاز گردد و در اوایل سال ۱۴۰۱ هم این خودرو به راهی جاده های کشور شود.

نام شاخه جدید محصولات گروه بهمن امپاور است و نوشتار انگلیسی Empower را دارد. معنی این نام «قدرت دهنده» و «قدرت دادن» است و با توجه به اینکه در این شاخه محصولات گروه بهمن، خودروهای کار و تجاری سنگین عرضه می شوند، نام امپاور انتخاب شده است. اولین محصول امپاور گروه بهمن، کشنده BD500 بوده و قرار است تا در سال ۱۴۰۱، محصولاتی دیگری با نشان امپاور به بازار معرفی شوند.

مشخصات فنی امپاور BD500

امپاور BD500 به پیشرانه ۱۱ هزار و ۸۰۰ سی سی (۱۲ لیتری) مجهز است و چیدمان ۶ سیلندر خطی با فناوری پاشش سوخت مستقیم و توربو شارژر در آن دیده می شود. این پیشرانه ساخت کمپانی کامینز است و جز سری ISGe5 به حساب می آید و استاندارد یورو ۵ با EEV را دارد. قدرت ۴۹۰ اسب بخار در ۱۹۰۰rpm و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر ۱۱۰۰rpm خروجی این پیشرانه ۱۲ لیتری اعلام شده است.

قدرت در بهمن امپاور BD500 توسط یک جعبه دنده ۲+۱۲ سرعته اتوماتیک (AMT) به محور عقب منتقل می شود. این جعبه دنده توسط کمپانی ZF تولید شده و از سری ۱۲TX2421TD ترکسون است. در این جعبه دنده از فناوری ترمز گیربکس یا همان اینتاردر گیربکسی ۵ مرحله ای استفاده شده است.

فرمان BD500 از نوع ساچمه گردان هیدرولیکی است و جز سری ۸۰۹۸ بوش به حساب می آید. همچنین در محور جلو از فنر تخت پارابولیک استفاده شده است و در محور عقب هم تعلیق بادی ۴ بالون دیده می شود. اتاق خودرو هم تعلیق بادی را در اتصال به شاسی دارد.

باک گازوئیل بهمن امپاور BD500 از نوع آلومینیومی دو تایی است و در مجموع ظرفیت ۹۴۰ لیتر را درد. همچنین مخزن ادبلو این کشنده ۸۵ لیتر ظرفیت دارد.

وزن خالص این خودرو هفت هزار و ۳۰۰ کیلوگرم بوده و وزن مجموع ترکیبی ناخالص فنی و وزن مجموع ترکیبی ناخالص مجاز قانونی به ترتیب ۴۵ و ۴۴ تن اعلام شده است.

امکانات امپاور BD500

بهمن امپاور BD500 به امکاناتی مانند بالابر برقی اتاق، ریموت تنظیم ارتفاع محور، شیشه ها و آینه های برقی، گرمکن آینه های جانبی، شیشه عقب اتاق، دو تخت، صندلی بادی و ۶ حالته راننده با گرمکن، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک، بخاری درجا، کروز کنترل، سامانه تطبیق ترمز EBI، سامانه پیشگیری از تصادف، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی، یخچال، سانروف برقی، رادار خطی، قفل دیفرانسیل عقب، ریتاردر موتور، ریتاردر گیربکس، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کمکی استارت بیرون، گاز درجا و… مجهز است.

همچنین امکاناتی مانند کولر درجا، سامانه پایش باد تایرها و تطبیق خودرو با استاندارد ADR به صورت سفارشی و جداگانه قابل انتخاب است.

قیمت بهمن امپاور BD500

گروه بهمن و شرکت بهمن دیزل برای فروش اسفند ماه ۱۴۰۰ کشنده BD500 قیمت دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان (با احتساب هزینه های مالیات، بیمه، عوارض و…) را برای این خودرو اعلام کرده اند. در حال حاضر این کشنده از نظر توان خروجی قوی ترین محصول صفر کیلومتر بازار ایران به حساب می آید و از سویی با توجه به قیمت، امکانات و قابلیت حرکتی بیشتری را در اختیار رانندگان می گذارد.

آلبوم تصاویر امپاور

پایگاه خبری اسب بخار

عکس ها: علیرضا پاداش / اسب بخار

کشنده جدید بهمن دیزل با نام امپاور معرفی شد – (۱۷ خرداد ۱۴۰۰)

گروه بهمن اعلام کرده است که احداث خط تولید کشنده جدید امپاور در بهمن دیزل به روزهای پایانی خود نزدیک شده و بزودی قرار است تا این خودروی کار و تجاری با نام و نشان ایرانی به بازار بیاید. با توجه به تصویر منتشر شده، می توان گفت که امپاور گروه بهمن بر اساس آومن EST سری H5 توسعه پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از روابط عمومی گروه بهمن ، شرکت بهمن دیزل هجده سال گذشته با هدف تغییر فرهنگ حمل و نقل شهری و برون شهری تاسیس شد و با تولید بیش از ۱۰۰ هزار کامیونت و کامیون نیمه سنگین توانست گوی سبقت را از رقبا برباید. از آنجایی که این شرکت در کنار افزایش آمار تولید، با تلاش و کوشش و توجه ویژه بر موضوع کیفیت، برای اولین بار در کشور ۵ ستاره کیفی را برای سبد محصولات خود کسب کرد.
بهمن دیزل سال ها با تولید محصولات ایسوزو و در چند سال اخیر با طراحی و تولید کامیونت داخلی شیلر (۶ و ۸ تن)، مینی بوس پگاسوس و ساخت کاربری های متفاوت مانند آتش نشانی، یخچالی و… سهم ۶۰ درصدی از بازار را کسب کرد.
امپاور (EMPOWER) یکی از مدرن ترین کامیون هایی است که در کشور تولید خواهد شد و قابل رقابت با برندهای معتبر اروپایی است و مجهز به آخرین استانداردهای روز دنیا است. این کامیون دارای موتور پرقدرت کامینز (CUMMINS) با ۵۰۰ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک ۱۲ سرعته ZF آلمان است. از مشخصات و تفاوت هایی که این کامیون را متمایز کرده ضمن داشتن قوای محرکه بی نظیر، می توان به سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS) و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و… اشاره کرد.
سیاست همیشگی در گروه بهمن ارائه خدمات پس از فروش متمایز و با کیفیت است که در بهمن دیزل نیز به این اصل توجه ویژه شده و توانسته رضایت مشتریان را جلب نماید و رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.
بهمن دیزل از زمان خصوصی سازی در سال ۱۳۹۶، با توسعه بیش از ۱۷۰هزار متر مربع در فضای تولیدی، تولید کامیون کشنده پر قدرت با طراحی و امکانات مدرن و پیشرفته با برند امپاور EMPOWER)) را برای تکمیل سبد محصولات خود و بر اساس نیاز بازار در برنامه دارد.
امپاور (EMPOWER) ضمن برخورداری از ترمزهای پرقدرت ساخت شرکت WABCO آلمان، به جهت ایمنی بیشتر از سیستم ترمز کمکی ریتاردر (RETARDER) ساخت ZF آلمان بهره مند است. کابین امپاور (EMPOWER) مجهز به امکانات بی نظیر شامل بخاری و کولر در جا، سانروف برقی، سیستم مولتی مدیا و سیستم رهیاب (Navigation) و تریم زیبا می باشد و همچنین فضای خواب دو نفر را در خود جای داده است.
گفتنی است راه اندازی خطوط کامیون امپاور (EMPOWER) هم اکنون در شرکت بهمن دیزل مراحل پایانی خود را می گذراند و به زودی تولید آن آغاز و به بازار با قیمت غیر قابل رقابت عرضه خواهد شد.

بهمن امپاور BD500 چه مشخصات فنی دارد؟

امپاور BD500 به پیشرانه ۱۲ لیتری و ۶ سیلندر کامینز مجهز است و ۴۹۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع ۲+۱۲ سرعته اتوماتیک ZF است که توان را به محور عقب می رساند.

قیمت بهمن امپاور BD500 چقدر است؟

گروه بهمن و شرکت بهمن دیزل برای فروش اسفند ماه ۱۴۰۰ کشنده BD500 قیمت دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان (با احتساب هزینه های مالیات، بیمه، عوارض و…) را برای این خودرو اعلام کرده اند.

امکانات امپاور BD500 چیست؟

بهمن امپاور BD500 به امکاناتی مانند بالابر برقی اتاق، ریموت تنظیم ارتفاع محور، شیشه ها و آینه های برقی، گرمکن آینه های جانبی، شیشه عقب اتاق، دو تخت، صندلی بادی و ۶ حالته راننده با گرمکن، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک، بخاری درجا، کروز کنترل، سامانه تطبیق ترمز EBI، سامانه پیشگیری از تصادف، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی، یخچال، سانروف برقی، رادار خطی، قفل دیفرانسیل عقب، ریتاردر موتور، ریتاردر گیربکس، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کمکی استارت بیرون، گاز درجا و… مجهز است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.