معرفی آئودی Q4 E-Tron + تصاویر

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۸ دقیقه

مدیران 777 مدیران 777
  • بررسی مشخصات فنی آئودی Q4 E-Tron
  • بررسی طراحی آئودی Q4 E-Tron
  • برشماری امکانات آئودی Q4 E-Tron
  • نگاهی به آپشن های خاص آئودی Q4 E-Tron
آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک
آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک

کمپانی آئودی به تازگی از مدل های برقی آئودی Q4 E-Tron و Q4 E-Tron اسپرت بک پرده برداشته است که به عنوان خودروهایی تمام برقی و کامپکت به بازار می آیند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

آئودی هم مثل دیگر خودروسازان مطرح دنیا در حال تقویت رده تمام الکتریکی محصولات خود است و در این راه، آن ها از جدیدترین محصول تمام برقی خود با نام آئودی Q4 E-Tron پرده برداشته اند. این خودرو در نسخه معمولی و اسپرت بک رقیب مستقیم خودروهایی مثل فورد موستانگ مک ای، تسلا مدل Y و فولکس واگن ID.4 است. آئودی Q4 E-Tron و Q4 E-Tron اسپرت بک هر دو در ماه ژوئن در آلمان با قیمت پایه ۴۱.۹۰۰ یورو به فروش خواهند رسید و عرضه این خودرو در آمریکا اواخر سال جاری و قیمت پایه ۴۵ هزار دلاری انجام خواهد شد.

مشخصات فنی آئودی Q4 E-Tron

آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک
آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک

آئودی Q4 E-Tron و Q4 E-Tron اسپرت بک با دو پکیج باتری مختلف و به صورت دو یا تمام چرخ محرک عرضه می شوند. مدل پایه با نام Q4 35 پکیج باتری ۵۲ کیلووات ساعتی را دارد و مجهز به یک پیشرانه در محور عقب است که نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را دارد. این نسخه، که کم ترین میزان قدرت را در بین تریم های مختلف دارد، در ۹ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد. آئودی Q 35 با هر بار شارژ کامل مسافت ۳۴۱ کیلومتر را (براساس استاندارد WLTP) می پیماید که میزان پیمایش در نسخه اسپرت بک به ۳۴۹ کیلومتر می رسد.

در نسخه متوسط آئودی Q4 E-Tron، با نام Q 40، پکیج باتری بزرگ تر ۷۷ کیلووات ساعتی را داریم و تک موتور برقی که روی محور عقب قرار می گیرد. پیشرانه برقی در این نسخه نهایت قدرت ۲۰۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را دارد که باعث می شود این نسخه در ۸.۵ ثانیه شتاب گیری کند. با داشتن پکیج باتری قوی تر، با هر بار شارژ کامل آئودی Q4 E-Tron در این نسخه می توان ۵۲۰ کیلومتر مسیر را پیمود. اگر اعداد مربوط به این تریم به نظر آشنا می رسد تعجب نکنید، چراکه مشخصات این تریم بسیار شبیه به فولکس واگن ID.4 است که البته آئودی ادعا می کند این دو محصول، مهندسی جداگانه ای داشته اند.

آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک
آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک

اما به قوی ترین نسخه از آئودی Q4 E-Tron، یعنی Q4 50، می رسیم. این نسخه مجهز به همان پکیج باتری ۷۷ کیلووات ساعتی است، با این تفاوت که در این نسخه باتری دو پیشرانه برقی را در دو محور تغذیه می کند. در این نسخه پیشرانه خروجی های ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند و شتاب گیری در ۶.۲ ثانیه انجام می گیرد. در نسخه معمولی طی مسافت با هر بار شارژ ۴۸۸ کیلومتر و در نسخه اسپرت بک ۴۹۷ کیلومتر است. در نسخه های Q 35 و Q 40 توان کشش بار تا ۱۰۰۰ کیلوگرم را داریم که این توان در نسخه قوی Q 50 به ۱۲۰۰ کیلوگرم افزایش می یابد.

طراحی آئودی Q4 E-Tron

آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک
آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک

با یک نگاه به آئودی Q4 E-Tron متوجه می شویم که این خودرو بسیار شبیه به نسخه E-Tron بزرگ تر آئودی طراحی شده است. جلوپنجره ۶ ضلعی بسته، چراغ های ال ای دی در عقب و جلو و طراحی به هم پیوسته چراغ های عقب المان هایی است که در محصولات قبلی آئودی هم دیده می شد. اما به جز موارد ذکرشده، خصوصیاتی در آئودی Q4 E-Tron دیده می شود که این مدل را متمایز می کند و برای مثال، سقف در نسخه اسپرت بک با شیب متفاوتی طراحی شده است و زیبایی خاصی دارد. در کنار این برای تمام تریم های این خودرو امکان سفارش رینگ های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی فراهم است و ۸ رنگ برای رنگ بدنه قابل سفارش خواهد بود. البته نسخه مخصوص آمریکا مجهز به ال ای دی های ماتریسی در جلو نیستند و تنها در نسخه اروپایی این چراغ ها را می بینیم، چراکه این نوع چراغ هنوز در بازار آمریکا قانونی نیست.

از نظر اندازه، آئودی Q4 E-Tron حتا به عنوان یک خودروی کامپکت، کوچک است. هر دو نسخه آئودی Q4 E-Tron فاصله محوری ۲.۸ متری دارند و طول این خودرو به ۴.۶ متر می رسد که از مک ای و مدل Y کم تر است و از نظر عرض هم این خودرو ابعاد کوچک تری نسبت به رقبا دارد. البته با وجود این که این خودرو ابعاد کوچکی دارد، اما از نظر فضای داخلی، طراحی طوری انجام شده است که بیش ترین فضا در اختیار راننده و سرنشینان باشد.

امکانات آئودی Q4 E-Tron

کابین آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک
کابین آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک

آئودی Q4 E-Tron و Q4 E-Tron اسپرت هر دو به صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی به همراه صفحه نمایش دیگری برای جلوآمپر دیجیتال مجهز هستند و صفحه نمایش بزرگ تر ۱۱.۶ اینچی به صورت آپشن با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اتواندروید قابل سفارش است. این صفحه نمایش بزرگ تر، بزرگ ترین صفحه نمایشی است که آئودی برای محصولاتش تا امروز ارائه داده و البته سیستم فرمان صوتی پیشرفته این خودرو به همراه هدآپ با قابلیت واقعیت افزوده هم برای اولین بار آئودی Q4 E-Tron و Q4 E-Tron اسپرت به کار رفته است.

کابین آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک
کابین آئودی Q4 E-Tron اسپرت بک

سیستم واقعیت افزوده در هدآپ این خودرو به گفته آئودی از آن چه در محصولات دیگر، مثل اس کلاس بنز، دیده می شد پیشرفته تر است و در کنار آن سیستم موقعیت یاب و نقشه این خودرو بانک اطلاعاتی تمام ایستگاه های شارژ را دارد که به راننده کمک می کند نزدیک ترین آن ها را به راحتی انتخاب و مسیریابی کند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

آئودی Q4 E-Tron در قوی ترین نسخه چه ویژگی های فنی‌ای دارد؟

این نسخه مجهز به همان پکیج باتری ۷۷ کیلووات ساعتی است، با این تفاوت که در این نسخه باتری دو پیشرانه برقی را در دو محور تغذیه می کند. در این نسه پیشرانه خروجی های ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند و شتاب گیری در ۶.۲ ثانیه انجام می گیرد. در نسخه معمولی طی مسافت با هر بار شارژ ۴۸۸ کیلومتر و در نسخه اسپرت بک ۴۹۷ کیلومتر است.

آپشن های خاص آئودی Q4 E-Tron چیست؟

آئودی Q4 E-Tron و Q4 E-Tron اسپرت هر دو به صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی به همراه صفحه نمایش دیگری برای جلوآمپر دیجیتال مجهز هستند و صفحه نمایش بزرگ تر ۱۱.۶ اینچی به صورت آپشن با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اتواندروید قابل سفارش است. این صفحه نمایش بزرگ تر، بزرگ ترین صفحه نمایشی است که آئودی برای محصولاتش تا امروز ارائه داده است و البته سیستم فرمان صوتی پیشرفته این خودرو به همراه هدآپ با قابلیت واقعیت افزوده هم برای اولین بار آئودی Q4 E-Tron و Q4 E-Tron اسپرت به کار رفته است.

قیمت آئودی Q4 E-Tron در بازارهای هدف چه قدر است؟

آئودی Q4 E-Tron و Q4 E-Tron اسپرت بک هر دو در ماه ژوئن در آلمان با قیمت پایه ۴۱.۹۰۰ یورو به فروش خواهند رسید و عرضه این خودرو در آمریکا اواخر سال جاری و با قیمت پایه ۴۵ هزار دلاری انجام خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.