استون مارتین ونتیج 2025 با 656 اسب بخار قدرت رونمایی شد

افزایش عظیم قدرت، شاسی اصلاح شده و سایر تغییرات قابل توجه، استون مارتین ونتیج مدل ۲۰۲۵ را به یک پکیج بسیار جذاب تبدیل کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

استون مارتین ۷۴ سال است که مدل Vantage را تولید می کند. نسل فعلی خودروی دودر GT از سال ۲۰۱۸ به فروش می رسد و پس از شش سال حضور در بازار، مدل جدید آن تغییرات چشم‌گیری را به خود خواهد دید.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ را می توان به عنوان یک فیس لیفت ساده دید، اما باید توجه داشت که قطعات مکانیکی مهمی در آن تغییر کرده اند. میل بادامک جدید، گیربکس اصلاح شده، تغییرات شاسی، از قبیل تغییراتی است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است و همین مسئله، ونتیج جدید را برای کاربران جذاب می کند.

مشخصات فنی استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵

نتیجه نهایی این تغییرات طبیعتاً چشم‌گیر است؛ موتور ۴.۰ لیتری V8 مرسدس بنز در Vantage اکنون ۶۵۶ اسب بخار قدرت تولید می کند که ۱۵۳ اسب بخار بیش تر از مدل قدیمی تر آن است. این نتیجه فقط چند پوند تقویت بیش تر نیست، بلکه نتیجه توربوهای بزرگ‌تر و نسبت تراکم تغییریافته است. در مجموع، سه مبدل حرارتی جدید برای مدیریت دمای هوای خنک کننده و توربوشارژ اضافه شده است. خنک کننده روغن نیز بزرگ‌تر شده است و به نظر می رسد دمای زیادی در موتور این خودرو در جریان است. موتور هشت سیلندر ای ام جی توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF پشتیبانی می شود که نیرو را از طریق دیفرانسیل الکترونیکی با لغزش محدود به چرخ های عقب می فرستد. درایو نهایی روی دیفرانسیل به ۳.۰۸۳:۱ کاهش یافته است تا شتاب سریع تر را فراهم کند، اما بر حداکثر سرعت ونتیج تأثیری نداشته است. استون مارتین جدید نه تنها می تواند در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، بلکه می تواند به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

طراحی ظاهری استون مارتین ونتیج

استحکام شاسی نیز در ونتیج جدید با تغییرات مختلف بهبود یافته است که باعث می شود دمپرهای تطبیقی جدید Bilstein DTX خودرو عملکرد بهتری داشته باشند. بر روی کاغذ تعیین کمیت همه این ها دشوار است، اما استون مارتین اصرار دارد که پشت فرمان تفاوت های ملموسی بین تنظیمات جدید و قدیمی وجود دارد؛ استون مارتین می گوید حالت های مختلف مدیریت کشش، سیستم لانچ کنترل و فرمان برقی خودرو، همگی برای ارائه عملکرد و تعامل بیش تر راننده، مجدداً تنظیم شده اند. علاوه بر این، یک سیستم ترمز متشکل از روتورهای فولادی ۴۰۰ میلی متری جلو با کالیپرهای شش پیستونی و روتورهای ۳۶۰ میلی متری عقب با کالیپرهای چهار پیستونی در این خودرو قرار دارد. این یک خودروی GT دودر است که موتور آن در جلو قرار دارد و نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند.

تحویل Vantage جدید در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز و احتمالاً قیمت آن نیز در همان زمان اعلام خواهد شد.

گالری تصاویر

۲.۷ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.