استون مارتین DB12، دو رگه انگلیسی و آلمانی

استون مارتین DB12

شاید برای استون مارتین DB12 به جای موتور ۱۲ سیلندر از موتور ۸ سیلندر استفاده شده باشد، اما نمی توان گفت کم تر شدن سیلندرها، DB12 را ضعیف کرده بلکه موتور ۸ سیلندر آلمانی از ۱۲ سیلندر انگلیسی عملکرد بهتری هم دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بالاخره جدیدترین، اسپرت ترین و جذاب ترین محصول استون مارتین با نام DB12 معرفی شد که از لحاظ طراحی ظاهری و پیشرانه تغییراتی اساسی به خود دیده و در کنار خشونت ظاهری و باطنی اش، می تواند سواری بسیار نرمی را هم برای سرنشینان فراهم کند.

اما مهم ترین نکته استون مارتین DB12 این است که دیگر نمی توان آن را کاملاً انگلیسی دانست و نژاد ژرمن ها هم در به وجود آمدنش دخیل بوده و قلب تپنده پرقدرتش را به این خودرو هدیه داده. از این رو حالا با یک خودروی دو رگه، از دو نژاد اصیل رو به رو هستیم که کمپانی استون مارتین آن را کامل ترین و بهترین نسخه سری DB می داند.

طراحی ظاهری استون مارتین DB12

همان طور که گفته شد این خودرو علاوه بر تغییرات فنی، تغییرات ظاهری بسیاری نیز داشته که همه آن ها موجب جذاب تر شدنش شده است. در قسمت جلو با این که هم فرم جلوپنجره تغییر کرده و هم چراغ ها بروزتر شده اند اما خط طراحی استون مارتین حفظ شده و در صورتی که اولین بار DB12 را ببینیم، به یاد هیچ برند دیگری جز استون مارتین نمی یافتیم.

در قسمت عقب اما در صورت حذف لوگو، کار کمی سخت تر می شود زیرا دیگر خبری از چراغ های کامل استون مارتین نیست و چراغ های عقب DB12 یک فرم بومرنگی و جدید دارند. جدا از فرم جذاب و خاص صندوق که شبیه ب ام و تورینگ کوپه است، با دو سراگزوز زاویه دار رو به رو هستیم که نمای ظاهری این خودرو را متفاوت تر از بقیه اسپرت ها می کند.

آینه بغل ها و دستگیره درها از قطعات مهمی اند که در پهلوهای خودرو قرار می گیرند و تاثیر قابل توجهی روی ضریب درگ خودرو دارند. از این رو طراحان استون مارتین DB12، آینه بغل های بدون قاب و دستگیره های فشاری و مخفی شونده را برای این خودرو در نظر گرفتند تا علاوه بر افزایش جذابیت، از ضریب درگ آن نیز بکاهند.

امکانات رفاهی استون مارتین DB12 :

با وارد شدن به درون کابین این خودرو ابتدا کنسول میانی توجه مان را کاملاً به خود جلب می کند، زیرا فرم دکمه ها و موقعیت قرارگیری مولتی مدیا با دیگر خودروهای همرده تفاوت زیادی دارد. جدا از طراحی داخلی، استون مارتین DB12 به امکاناتی مانند اپل کار پلی و اندروید اتوی وایرلس، سیستم ناوبری با ارائه نقشه سه بعدی (۳D) و … مجهز است.

مشخصات فنی استون مارتین DB12

موتور انتخاب شده برای DB12 از کمپانی مرسدس بنز است که جدا از طراحی بنز، AMG نیز در آن دست برده و تقویتش کرده. حال با تمام این اوصاف، استون مارتین باز هم راضی نشده و با ایجاد تغییراتی در این موتور، توان و گشتاور خروجی اش را بیشتر کرده است.

از تغییراتی که تیم طراحی موتور استون مارتین بر روی این موتور آلمانی اعمال کرده می توان به تغییر پروفیل میل بادامک ها، بهینه تر کردن نسبت تراکم، بکارگیری توربوشارژ با قطر بیشتر و ارتقاء سیستم خنک کاری موتور اشاره کرد.

ر پایان، تمام اتفاقات رخ داده بر روی این موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر موجب شده تا بتواند حداکثر توان ۶۷۱ اسب بخار و ماکسیمم گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر را تولید و به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک منتقل کند که در مقایسه با ماکسیمم توان موتور ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری، ۴۱ اسب بخار قوی تر هم هست.

یکی دیگر از ویژگی های فنی DB12 این است که برای آن از دیفرانسیل عقب الکترونیکی جدیدی استفاده شده که قابلیت این را دارد تا فقط در عرض چند میلی ثانیه از حالت تمام قفل (Fully Locked) به حالت تمام باز (Fully Open) در بیاید.

استون مارتین با رونمایی از DB12، دمپرها یا کمک فنرهای اداپتیو نسل جدید خود را هم معرفی کرده که در سه حالت رانندگی GT، اسپرت و اسپرت پلاس، عملکرد متفاوتی از خود به نمایش می گذارد و می تواند هم سواری کاملاً اسپرت و خشکی را برای خودرو فراهم کند و هم سواری کاملاً نرم و مسافرتی.

شتاب گیری DB12 چند ثانیه است؟

این خودرو فقط طی ۳.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل بر ساعت می رسد و می تواند حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

منبع : Motor1.com

سوالات متداول

استون مارتین DB12 چه مشخصاتی دارد؟

موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر این خودرو حداکثر توان ۶۷۱ اسب بخار و ماکسیمم گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر را تولید می کند.

شتاب استون مارتین DB12 چقدر است؟

این خودرو فقط طی ۳.۵ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل بر ساعت می رسد

۳.۷ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.