گریت وال از نسل جدید هاوال H6 پرده برداشت

هاوال H6

پس از این که طرح های اولیه و تصاویر جاسوسی از محصول مهم و جدید «گریت وال» در رسانه های چینی منتشر شد، اکنون کمپانی به صورت رسمی تصاویر نسل جدید «هاوال H6» را منتشر کرده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

هاوال H6 یکی از مهم ترین محصولات کمپانی گریت وال است و به عنوان پرفروش ترین کراس اوور کامپکت بازار چین شناخته می شود و تنها مدلی است که در این بازار گسترده به مدت ۸۳ ماه در صدر جدول فروش بوده است. اکنون پس از گذشت ۹ سال از رونمایی اولین نسخه از هاوال H6، گریت وال نسخه جدید این خودرو را به نمایش گذاشته است. پیش تر الگوهای طراحی این خودرو در فضای مجازی منتشر شده بود و تصاویر جاسوسی هم جزییات بیش تری را از طراحی این خودرو به ما نشان می داد، اما حالا می توانیم نگاهی دقیق تر به محصول جدید گریت وال داشته باشیم.

هاوال H6

نسل جدید هاوال H6 روی پلتفرم مدرن گریت وال ساخته می شود و از نظر طراحی و عملکرد فنی ارتقای قابل توجهی را در این خودرو خواهیم دید. همچنین پلتفرم جدید در H6 این قابلیت را ایجاد می کند که نسل جدید این خودرو در نسخه های بنزینی، هیبرید و پلاگین هیبرید عرضه شود. همان طور که در تصاویر می بینید، طراحی این خودرو سبک جدیدی را دنبال می کند که گویا زبان جدید طراحی گریت وال را به ما نشان می دهد. چراغ های جلو در دو طرف باریک و مسطح طراحی شده و این نوع طراحی چراغ باعث می شود خودرو پهن تر به نظر برسد. طبق خبرهای غیررسمی، در کامل ترین نسخه چراغ های ال ای دی ماتریسی را داریم و البته در نسخه های پایین تر از چراغ های قدیمی استفاده خواهد شد. جلوپنجره هم مثل چراغ ها مسطح طراحی شده و کلیت طراحی آن را خطوط کرومی افقی تشکیل می دهند که در کناره ها ضخامت این خطوط بیش تر می شود. طراحی جلوی خودرو نسبت به نسل قبلی متراکم تر شده و در عین حال مدرن تر به نظر می رسد و می توان گفت گریت وال به خوبی نسل جدید هاوال را طراحی کرده است. طراحی سپرها نسبت به نسخه قبل به کلی تغییر کرده است و مه شکن ها در گوشه های سپر در یک قالب مثلثی قرا گرفته اند. در پایین سپر هم ورودی های هوای سه گانه را می بینیم که با رنگ مشکی مات طراحی شده اند.

هاوال H6

طراحی در نمای کناری خودرو کاملاً متفاوت شده و خطوط نسبت به نسل قبل پیچیدگی بیش تری دارند. شکل کلی پنجره ها به شکل مثلثی طراحی شده و روی درها فرورفتگی یا تقعر بدنه را می بینیم. در قسمت بالای گلگیرها برجستگی دیده می شود که باعث شده این خودرو پهن تر جلوه کند و حس پایداری بیش تری از ظاهر این خودرو به مخاطب منتقل شود. به نظر می آید در نسل جدید کمی از شیب سقف کاسته شده و شیشه عقب بزرگ تر از مدل قبلی است. چراغ های عقب در مدل جدید H6 سبک جدید گریت وال را در طراحی های جدیدش دنبال می کند، یعنی چراغ های تمام ال ای دیِ به هم پیوسته، این نوع طراحی را در اکثر خودروهای جدید چینی می بینیم. از نظر ابعاد نسل جدید H6 د با ۴۶۵۳ میلی متر طول، ۱۸۸۶ میلی متر عرض و ۱۷۳۰ میلی متر ارتفاع و با فاصله محوری ۲۷۳۸ میلی متر در رده کراس اوورهای کامپکت قرار می گیرد. البته در نظر داشته باشید در نسل جدید، افزایش ۵۸ میلی متری را در فاصله محوری داریم که احتمالاً در این خودرو سواری نرم تری را نسبت به نسل قبل تجربه خواهیم کرد. هنوز تصاویر و اطلاعات رسمی در مورد طراحی داخلی و امکانات این خودرو منتشر نشده است، اما احتمالاً، با توجه به رقبایی که H6 در این رده دارد، امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، کروزکنترل هوشمند، رادار خطی و نقطه کور، تهویه اتوماتیک و… را داشته باشیم.

هاوال H6

هاوال H6 جدید به سومین نسل از پیشرانه های گریت وال با نام “EB” مجهز است، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو که با دو خروجی متفاوت روی این مدل سوار می شود. در نسخه پایه، این پیشرانه نهایت قدرت ۱۶۹ اسب بخار را دارد و در نسخه قوی تر قدرت به ۱۸۳ اسب بخار می رسد. البته در خبرها اعلام شده پیشرانه ۲ لیتر توربو هم برای این خودرو در نظر گرفته شده که هنوز اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشده است. همچنین در نظر داشته باشید که پلتفرم جدید در این خودرو امکان عرضه مدل هیبرید و پلاگین هیبرید را هم فراهم می کند، پس دور از انتظار نیست که گریت وال نسخه های هیبرید H6 را هم روانه بازار کند.

«گریت وال» در تولیدات خود سری های مختلف پیکاپ، شاسی بلندهای هاوال و برند لوکس “WEY” را دارد. همچنین مدل های الکتریکی ORA زیرمجموعه گریت وال هستند. مهم ترین نشان تولیدی گریت وال، هاوال است که با سری های F، M و H در بازار عرضه می شود. مدل های سری H هاوال پا به بازار ایران هم گذاشتند. «گروه بهمن» هاوال H2 را به صورت محدود مونتاژ کرد و هاوال H9 هم به صورت وارداتی و در تعداد بسیار اندک به ایران آمد. اما به دلیل تحریم ها شرایط برای ادامه حضور این برند در ایران تغییر کرد و هاوال از ایران رفت.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.