معرفی نسخه جدید از اپسیلون: لانچیا نمرده است!

لانچیا اپسیلون

ابتدای سال ۲۰۲۰ بود که «لانچیا» با معرفی نسخه هیبرید مدل «اپسیلون» آخرین تلاش خود برای به روز نگه داشتن این محصول را عملی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اما اگر نمی دانستید، بدانید که اپسیلون هنوز هم نمرده است! لانچیا بار دیگر ویرایش جدیدی از اپسیلون را آماده کرده که بر روی نسخه تمام الکتریکی این خودرو و فقط در بازار ایتالیا عرضه خواهد شد.

مدیران 777 مدیران 777
لانچیا اپسیلون

به مناسبت عرضه اپسیلون هیبرید، لانچیا اکنون ویرایش EcoChic را با همان طراحی منقرض شده ایتالیایی و رنگ الهام گرفته شده از آب دریا به نمایش گذاشته است. در این بین، تغییرات اندکی هم در تزیینات بدنه به چشم می خورند. همچون برچسب EcoChic بر روی ستون C و استفاده از رنگ مشکی مات در نمای جلو، آینه های کناری و سپر عقب. حتا رینگ های ۱۵٫۰ اینچی توپی اپسیلون هم به همین رنگ درآمده اند.

لانچیا اپسیلون

نمای داخلی خودرو، تقریباً دست نخورده باقی مانده است. البته شاهد به کارگیری طرح جدید موسوم به «دریایی» در تودوزی هستیم. برای ساخت داشبورد و سایر قطعات هم از پلاستیک پایدار، که ماده اولیه آن توسط صیادان مدیترانه ای جمع آوری می شود، استفاده کرده اند. این پلاستیک ظاهر زیبایی دارد و استفاده از آن یک قرارداد برد – برد میان لانچیا و صیادان محسوب می شود!

لانچیا اپسیلون

زیر کاپوت پیشرانه هیبرید ۱٫۰ لیتری FireFly آرمیده است که مارس همین امسال توسط لانچیا معرفی شد. این پیشرانه، که از فیات ۵۰۰ هیبرید قرض گرفته شده است، ۷۰ اسب بخار قدرت را به لطف موتور الکتریکی ۱۲ ولتی BSG تولید می کند و با یک گیربکس ۶ سرعته دستی، جفت و جور می شود. پیشرانه نام برده تا ۲۴ درصد CO2 کم تری در مقایسه با پیشرانه ۱٫۲ لیتری سابق لانچیا وارد طبیعت می کند.

لانچیا اپسیلون

اکنون لانچیا کاملاً مغرور به نظر می رسد! چراکه توانسته استانداردهای ۶D آلایندگی اروپا را به راحتی پاس کند. این امر به خریداران اپسیلون این امکان را می دهد که از پرداخت مالیات خودرو معاف شوند. در حال حاضر، اپسیلون هیبرید به قیمت ۱۶٫۴۰۰ یورو (۱۸٫۱۸۰ دلار) به دست خریداران ایتالیایی می رسد.

لانچیا اپسیلون

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.