لانچیا در سایه اتحاد فیات – کرایسلر و پژو – سیتروئن زنده می ماند

لانچیا در سایه اتحاد فیات
بی شک بزرگ ترین خبر مرتبط با صنعت خودرو در سال ۲۰۱۹، ادغام دو گروه خودروسازی «فیات – کرایسلر» و «پژو – سیتروئن» است. اتفاقی که دیگر هیچ شک و شبهه ای پیرامون آن وجود ندارد.
این قرارداد ۵۰ بیلیون دلاری یک سرمایه عظیم برای بازسازی FCA و یک فرصت مناسب برای PSA در راستای ورود راحت تر به بازار مهم آمریکا است. درعین حال، «کارلوس تاوارس» تأکید کرد که این اتحاد به معنای از بین رفتن یا تغییر برندهای زیر مجموعه دو گروه نخواهد بود.
شاید مهم ترین مخاطب این جمله، «لانچیا»، فرزند بخت برگشته فیات – کرایسلر باشد. سوپرمینی شهری «اپسیلون» امروز تنها محصول تولیدی لانچیاست و تنها به طور اختصاصی در بازار بومی ایتالیا عرضه می شود تا به رقابت با فیات پاندا بپردازد. حتا بسیاری از ایتالیایی ها، اپسیلون را با فیات ۵۰۰ مقایسه می کنند و این دو را رقبایی نزدیک به یکدیگر می دانند! نمی توان انکار کرد که لانچیا خاص تر و انحصاری تر از فیات است. با کمک گروه PSA، این امید می رود که مدل های سدان، کراس اوور و حتا یک مدل اسپرت به خط تولید لانچیا اضافه شوند. شاید یک محصول تمام الکتریکی با استفاده از پلت فرم e-CMP فیات ۵۰۰e هم ایده بدی نباشد. تاوارس در این باره می گوید: «بخشی از چالش بزرگی که پیش روی ما قرار دارد، مدیریت تمام برندها برای پوشش بازار به اندازه نیاز است.» او در ادامه می افزاید: «اگر این قرارداد منعقد شود، من هیچ نیازی به حذف برخی برندها نمی بینم. چراکه هریک از آن ها، تاریخچه و افتخارات خاص خود را دارند.»
یکی دیگر از مشکلات بالقوه FCA و PSA، کرایسلر است! یک خودروساز باکیفیت و سازنده سدان ها، کوپه ها و کانورتیبل های لوکس. کرایسلر در مقایسه با گذشته خود، افت شدیدی تجربه کرده است. تنها کرایسلر ۳۰۰ و دو مدل مینی ون با مدل ۲۰۲۰ به صورت صفر کیلومتر قابل خریداری هستند! از آن جا که در صنعت خودروسازی، حاشیه سود همیشه تحت فشار است، FCA و PSA در جریان ساده سازی خطوط تولید خود در اروپا و آمریکای شمالی، مجبور به تعدیل هزاران نیروی کار خواهند شد. با تمام موارد گفته شده، هدف اصلی از این اتحاد، صرفه جویی ۳٫۷ بیلیون یورویی در هزینه های سالانه است. بهره وری، دیگر گزینه مهم در جوینت ونچرهای امروزی است که باید پیش از انعقاد قرارداد، به طور جدی مورد مطالعه قرار گیرد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.