مرسدس بنز کلاس E فیس لیفت با تریم های جدید رونمایی شد + تصاویر

مرسدس بنز کلاس E

شرکت «مرسدس بنز» نیز با موج معرفی های آنلاین نمایشگاه ژنو همراه شده و از مدل فیس لیفت سدان کلاس E رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

افزون بر ظاهر به روزرسانی شده، فناوری و ایمنی مرسدس بنز کلاس E فیس لیفت نیز به روزرسانی شده و اکنون سه تریم جدید برای این خودرو درنظر گرفته شده است. این سه تریم جدید شامل E350e پلاگین هیبریدی، مدل قدرتی E53 و واگن کلاس E می شود که با مدل ۲۰۲۱ عرضه می شوند.

طراحی و بدنه مرسدس بنز کلاس E فیس لیفت

مرسدس بنز کلاس E

در قسمت جلو تغییرات جزئی در طراحی چراغ های LED (استاندارد در تمامی مدل ها) و جلوپنجره دیده می شود. چراغ ها کشیده تر و باریک تر شده اند و جلوپنجره نیز از پره های عمودی بهره می برد. در قسمت های کناری و زیرین سپر نیز ورودی های هوا تعبیه شده تا وظیفه هوارسانی به پیشرانه را برعهده بگیرند.

مرسدس بنز کلاس E

در قسمت عقب نیز تغییراتی را شاهد هستیم که مهم ترین آن، ظاهر جدید چراغ هاست. چراغ های عقب اکنون ظاهری شبیه به مدل های کلاس A و CLA به خود گرفته اند و باریک تر شده اند. دو رنگ نقره ای و یک رنگ خاکستری جدید نیز در فهرست سفارش های مشتریان دیده می شود.

کابین

مرسدس بنز کلاس E

در قسمت داخلی مرسدس بنز کلاس  E 2021 نیز، همانند سایر محصولات جدید خودروساز آلمانی، از سیستم MBUX جدید استفاده شده است. این سیستم دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی به هم چسبیده برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی را شامل می شود.

مرسدس بنز کلاس E

صفحه لمسی جدید نیز در قسمت کنسول میانی نصب شده و انتخاب های متفاوتی برای تودوزی درنظر گرفته شده است. سیستم روشنایی مخصوص مرسدس نیز همانند سایر مدل ها در کلاس E هم به کار گرفته شده است.

ایمنی

مرسدس بنز کلاس E

مرسدس بنز در کلاس E 2021 از جدیدترین بسته سیستم های ایمنی خود استفاده کرده است. فرمان جدید به همراه قابلیت رانندگی بدون دست، کروزکنترل سازگار با قابلیت توقف و شروع حرکت، راهنمای فرمان پذیری فعال، ترمز اضطراری خودکار، راهنمای نقطه کور فعال و دوربین ۳۶۰ درجه جدید با قابلیت مانیتورینگ موانع کناری اکنون در مرسدس بنز کلاس E فیس لیفت موجود هستند.

مشخصات فنی

مرسدس بنز کلاس E

مرسدس بنز در بحث فنی، کلاس E فیس لیفت ۲۰۲۱ را با دستی پر به بازار عرضه خواهد کرد. در مدل E450 پیشرانه تویین توربوی ۶ سیلندر قدیمی با پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ با فناوری EQ جایگزین شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۳۶۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. در مدل قدرتی E53 که از همین پیشرانه بهره می برد، قدرت و گشتاور به ترتیب به ۴۲۹ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر می رسد.

مرسدس بنز کلاس E

در مدل های پایه ای E350 دیفرانسیل عقب و دودیفرانسیل، از پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژی استفاده شده که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای اولین بار در کلاس E، یک مدل پلاگین هیبریدی با نام E350e در فهرست انتخاب های مشتریان دیده می شود. قدرت این خودرو از مجموعه پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی ۹۰ کیلووات ساعتی به دست می آید.

مرسدس بنز کلاس E

قدرت و گشتاور ترکیبی خودرو در این حالت به ۳۱۵ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر می رسد، اما موتور الکتریکی به تنهایی ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. تاکنون قیمت مدل جدید کلاس E مشخص نشده است، اما اولین نمونه های این خودرو تا پایان سال ۲۰۲۰ به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.