سایک کلور، خودروی کوچک تمام برقی سایک معرفی شد

سایک کلور

در تاریخ ۳۱ مارس شرکت «سایک» از جدیدترین محصولش یعنی سایک کلور پرده برداشت. خودرویی که یک آفرودر شهری تمام الکتریکی است و قیمتی اقتصادی دارد.

مدیران 777 مدیران 777

خودروی جدید سایک کلور (CLEVER) نام دارد و نزدیک به ۶۰ هزار یوان قیمت گذاری شده است و به نظر می رسد بتواند نسبت به رقیبان هم رده از نظر قیمتی به موفقیت برسد. این خودرو به صورت مشترک در زیرمجموعه های ROEWE و ام جی به فروش خواهد رسید و فعلاً بازار هدف برای این خودرو محدود به بازار چین می شود. قدرت سایک کلور از یک باتری ۲۷ کیلووات ساعتی تأمین می شود و طبق استانداردهای NEDC با شارژ کامل توان طی مسافت ۲۶۰ کیلومتر را دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در نمای جلوی این خودرو جلوپنجره بسته به سبک خودروهای برقی قرار گرفته است و نام کلور در وسط آن دیده می شود. چراغ ها به صورت گرد در دو سو قرار گرفته اند و ورودی های هوا با طرحی Cشکل در دو طرف و پایین سپر طراحی شده اند. به طور کلی می توان گفت طراحی جلوی این خودروی کوچک شهری به خوبی انجام شده است. در طراحی نمای عقب خودرو همان سبک مدرن، که در نمای جلو دیدیم، دیده می شود. چراغ های عقب طرح دایره ای دارند که حاشیه ای Cشکل آن ها را کامل می کند. نام کلور دوباره در عقب خودرو دیده می شود و سپر عقب، به سبک سپر جلو، با فرورفتگی و برجستگی های زیاد طراحی شده است. سایک کلور ۳۱۴۰ میلی متر طول، ۱۶۴۸ میلی متر عرض و ۱۵۲۱ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری این آفرودر برقی شهری ۲ متر است.

سایک کلور

درون خودرو زمینه رنگ مشکی را در تمام قطعات و تجهیزات می بینیم که در حاشیه خروجی هوا در سیستم تهویه صندلی ها رنگ سبز با تلفیق مشکی، ظاهری جذاب را به داخل خودرو داده است. از آن جایی که با یک خودروی اقتصادی برقی طرف هستیم در نسخه های پایه خبری از سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی نیست و در وسط دکمه های زیادی می بینیم. برای سفارش این خودرو این قابلیت وجود دارد تا تلفیق رنگ طراحی داخلی به صورت سفارشی متفاوت باشد. استارت دکمه ای، پاور ویندوز، قفل مرکزی، آینه های کناری با تنظیم برقی، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب و… از جمله امکانات پایه ای است که در این خودرو دیده می شود. در مورد ایمنی این خودرو باید گفت این خودرو از سیستم های ترمز ABS و EBD پیشرفته بهره می برد و دو کیسه هوا در جلو دارد.

سایک کلور

موتور برقی سایک کلور توان تولید ۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که  این موتور از باتری لیتیوم یونی ۲۷ کیلووات ساعتی تغذیه می شود. باتری برقی این خودرو با شارژر معمولی در ۵ ساعت پر می شود و اطلاعاتی در مورد شارژ سریع این خودرو منتشر نشده است.

با توجه به بازار خوب خودروهای اقتصادی و کوچک برقی در چین، به نظر می رسد با قیمت رقابتی ای که سایک برای این آفرودر شهری در نظر گرفته این خودرو بتواند بازار خوبی را در بازار چین تجربه کند. با وجود فراهم نبودن زیرساخت تولید و یا استفاده از خودروهای برقی در ایران، باید گفت اگر روزی شرایط برای حضور برقی ها در ایران فراهم باشد آن وقت حضور خودروهای چینی در ایران محتمل تر است و شاید در آن زمان خودروهای برقی و اقتصادی مثل کلور انتخاب های منطقی برای استفاده در شهرهای شلوغ و پرجمعیت ایران باشد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.