رنو تلیسمان جدید معرفی شد + تصاویر

رنو تلیسمان 2020

کمپانی رنو فرانسه، ساعاتی پیش نمونه فیس لیفت ۲۰۲۰ تلیسمان را به بازار جهانی معرفی کرد. این خودرو در بحث فناوری نیز نسبت به نمونه ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ (فاز اول) تغییر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ رنو تلیسمان لوکس ترین سدان این خودروساز فرانسوی است که از سال ۲۰۱۶ پا به بازار جهانی گذاشته است. این سدان نیمه لوکس رده D، برنامه دارد تا رقابت گروه رنو را با گروه فولکس واگن و پاسات بیشتر کند. حال بعد از ۴ سال این خودروساز فرانسوی نسخه فیس لیفت رنو تلیسمان را معرفی کرده و ویژگی های جدیدی را برای آن در نظر گرفته است.

تغییرات ظاهری نه چندان زیاد

طراحان رنو در سیاست کاری جدید خود، فیس لیفت های محدودی را برای محصولاتشان در نظر می گیرند. همان طور که در ماه های قبل رنو کولئوس و اسپس با فیس لیفت جزئی مواجه شد، شاهد هستیم که همین سیاست در رنو تلیسمان ۲۰۲۰ هم اتفاق افتاده است. تلیسمان ۲۰۲۰ گرافیک جدید چراغ ها را با خود آورده است. همچنین جلو پنجره و بخش هایی از سپر جلو با تغییرات گرافیکی و طراحی همراه شده اند و به عنوان مثال، قاب چراغشوی نیز تغییر کرده است. در کنار کلی نمی توان گفت که رنو تلیسمان ۲۰۲۰ نسبت به نمونه غیر فیس لیفت تغییرات عمده ای دارد و بیشتر سپر جلو، گرافیک چراغ های عقب، رینگ های جدید و تا حدی بهبود تجهیزات کابین این تفاوت را نمایان می کنند.

رنو تلیسمان 2020

امکانات بیشتر از همیشه

رنو تلیسمان خودرویی بود که مشتریان پیش از معرفی نسخه فیس لیفت می توانستند آن را با ویژگی های مختلف خریداری کنند. معمولا مشتریان اروپایی سامانه ۴Control (فرمان پذیری چهار چرخ) را بر روی این سدان کلاس D سفارش می دهند و از آن سو این آپشن در اکثر بازارهای آسیایی غیر قابل عرضه است. زیرا نصب این سیستم در خط تولید فرانسه انجام می شود و مسئولیت تولید این خودرو برای بازار آسیا به کمپانی رنو-سامسونگ کره جنوبی سپرده شده است.

کروز کنترل هوشمند، محدودکننده سرعت، سقف پانورامیک، چراغ های LED هوشمند، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تریم داخلی سفارشی چرمی، نمایشگر عمودی Rlink2، تهویه اتوماتیک دوگانه، گرمکن جلو و عقب، سردکن و ماساژور صندلی های جلو، صندلی های جلو برقی با حافظه تنظیمات راننده، آینه حساس به نور، استارت استاپ هوشمند، تابلو خوان، فرمان کمکی برقی، هدآپ، نور بالای اتوماتیک، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ۷ حالت رانندگی استاندارد، سیستم صوتی BOSE، پارک هوشمند، نورپردازی کابین، درب صندوق هوشمند، دوربین عقب، سنسور پارک ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای و… از جمله امکاناتی است که رنو تلیسمان از سال ۲۰۱۶ داشته است.

حال کمپانی رنو برای تلیسمان فیس لیفت امکانات جدیدی را در نظر گرفته است. به گفته کمپانی رنو در کنار کروز کنترل هوشمند، سامانه حفظ حرکت بین خطوط نیز به این سدان نیمه لوکس فرانسوی اضافه شده و به این ترتیب، رنو تلیسمان ۲۰۲۰ با سطح ۲ خودران به بازارهای هدف عرضه می شود. نمایشگر جلو آمپر و صفحه نمایش اصلی خودرو تغییر کرده و با کیفیت بیشتر، قابلیت به نمایش گذاشتن پس زمینه های مختلف را دارد.

ترمز هوشمند رنو تلیسمان در نمونه ۲۰۲۰ فیس لیفت ارتقا پیدا کرده و با قدرت پردازش بیشتر، امکان توقف های اضطراری را در حالت های مختلف دارد. همچنین سامانه پخش نور کاسه چراغ های جلو با فناوری هوشمند جدید همراه شده و می تواند در حالت نور بالای اتوماتیک، قابلیت شناسایی و پرتاب نور بیشتری را به نمایش بگذارد.

رنو تلیسمان 2020

پیشرانه های جدید برای اقتصادی یا اسپرت کردن تلیسمان!

گروه رنو-نیسان از سال ۲۰۱۸ همکاری مشترکی را با دایلمر-بنز آغاز کرد و پیشرانه ۱٫۳ لیتری توربو ۴ سیلندری را برای محصولات مختلفش معرفی نمود. این پیشرانه در رده های قدرتی مختلف در محصولات رنو، نیسان و داچیا استفاده می شود و حال سر از تلیسمان ۲۰۲۰ در آورده است. در کنار امکان سفارش گذاری پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار (۱۹۷ اسب بخار) و ۲۶۰ نیوتن متر و پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۲ اسب بخار، امکان سفارش پیشرانه های کم مصرفتر هم فراهم شده است.

پیشرانه جدید تلیسمان ۱٫۳ لیتر حجم دارد و با فناوری GDi و توربو ۱۶۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه به جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه متصل می شود و توان را به چرخ های جلوی تلیسمان فیس لیفت می رساند.

همچنین آن هایی که به دنبال شتاب بهتر از ۷٫۷ ثانیه ای نمونه ۱۹۰ اسب بخار هستند، می توانند پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو و GDi را برای این سدان نیمه لوکس فرانسوی سفارش دهند. این پیشرانه قدرت ۲۲۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را دارد. این نسخه تلیسمان می تواند به راحتی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در شرایط استاندارد در کمتر از ۷٫۳ ثانیه ثبت نماید.

کمپانی رنو پیشرانه های دیزلی مختلفی را برای تلیسمان ۲۰۲۰ در نظر گرفته و مشتریان می توانند نسخه گازوئیلی این خودرو را با قدرت ۱۲۰ تا ۲۰۰ اسب بخار و با جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک دو کلاچه خریداری کنند.

برای آشنایی بیشتر با لوکس ترین سدان این خودروساز فرانسوی، می توانید ویدیوی تست و بررسی رنو تلیسمان فاز ۱ و ویدیوی شتاب رنو تلیسمان را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: رنو / Netcarshow

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.