“رنو کولئوس” جدید رونمایی شد + تصاویر

"رنو کولیوس" جدید رونمایی شد + تصاویر
کمپانی رنو فرانسه به تازگی فیس لیفتی جدید برای کراس اوور معروف خود معرفی کرده است. رنو کولئوس نسل دوم که به عنوان یکی از معروف ترین خودروهای این کمپانی فرانسوی شناخته می شود، حال برای سال ۲۰۲۰ با تغییراتی نه چندان زیاد پا به بازار جهانی گذاشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فیس لیفت انجام شده بر روی رنو کولئوس ۲۰۲۰ آنچنان او را متفاوت از مدل ۲۰۱۷ نکرده و تنها به دقت بیشتر می توان به تغییرات آن پی برد. طراحی سپر جلو، سپر عقب، مه شکن جلو، دیفیوزرها و جلو پنجره در رنو کولئوس جدید تغییر کرده و تا حدی ظاهر این کراس اوور ۵ نفره را اسپرتتر نموده است. همچنین طرح رینگ های جدید برای کولئوس ۲۰۲۰، به جذابیت ظاهری این خودرو افزوده است.
در اصل رنو کولئوس ۲۰۲۰ با کمی تغییرات ظاهری نسبت به گذشته معرفی شده و بیشتر وجه تمایز آن نسبت به مدل ۲۰۱۷، قابلیت های جدیدی است که مشتری می تواند آن ها را انتخاب نماید. رنو اعلام کرده است که کولئوس ۲۰۲۰ با طیف رنگی کاملتری نسبت به گذشته قابل سفارش است و مشتریان می توانند از میان طرح های بیشتری، تریم داخلی خودرویشان را انتخاب نمایند. همچنین طرح سفارشی برای دوخت صندلی های رنو کولئوس ۲۰۲۰ معرفی شده که الگوی کلاسیک فرانسوی را دنبال می کند و به نوعی باعث می شود تا کابین این کراس اوور خاصتر از نمونه های Initiale نیز باشد.
از سویی مشتریان می توانند خسته گیر زانو را برای صندلی های جلو سفارش دهند که در کنار ماساژور چند حالته، سردکن و گرمکن صندلی نیز این آپشن می تواند جذاب و کارآمد باشد.
در بحث فنی، فعلا رنو پیشرانه های ارتقا یافته دیزلی جدیدش را برای کولئوس ۲۰۲۰ معرفی کرده است. اما برخی احتمال می دهند که سری جدید پیشرانه های بنزینی گروه رنو و دایملر نیز بر روی این کراس اوور تا چند ماه دیگر قابل سفارش گذاری باشد. اما آنچه که رنو با قطعیت اعلام کرده است، در خصوص جعبه دنده CVT ایکس ترونیک کولئوس ۲۰۲۰ بوده و طبق اطلاعات منتشر شده، تنها برای نسخه فیس لیفت نیز این جعبه دنده ارتقا نرم افزاری داشته است. همچنین در معرفی این محصول عنوان شده که سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو و عقب کولئوس فیس لیفت دقیقتر از نمونه قبلی انجام می شود و سامانه ۴WD و چهار چرخ محرک هوشمند آن به مراتب قویتر از گذشته کار می کند و سازگارتر با آفرودهای سبک و نیمه سنگین است.

رنو کولئوس ۲۰۲۰ در نسخه فول آپشن بنزینی مشخصات زیر را دارا است:

پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر
۱۷۱ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور
جعبه دنده CVT ایکس ترونیک با حالت ۷ سرعته تیپ ترونیک
دو دیفرانسیل هوشمند با قابلیت تک دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل با ضریب ثابت
فرمان کمکی برقی
۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم کنترل پایداری و هرزگردی
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
تابلو خوان
کروز کنترل هوشمند
چراغ های جلو فول LED با کالیبراسیون هوشمند در سر پیچ ها
چراغ شوی
سقف پانارومیک
درب صندوق برقی با سنسور حرکتی پا
ترمز پارک برقی
استارت دکمه ای
سیستم استارت استاپ هوشمند
کامپیوتر سفر
حالت رانندگی اکو
شخصی سازی تنظیمات فنی و رفاهی خودرو در ۱۱ حالت
سیستم صوتی BOSE
نمایشگر عمودی RLINK2
دوربین عقب
سنسور پارک ۳۶۰ درجه
اتوهلد
سامانه پارک هوشمند
صندلی های جلو برقی
حافظه صندلی راننده
سردکن و ماساژور صندلی های جلو با خسته گیر زانو
گرمکن صندلی های جلو و عقب
کنسول میانی با قابلیت حفظ دما
شارژر تلفن همراه برای ردیف عقب
سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه
هدآپ دیسپلی
نور بالا اتوماتیک
سنسور نور و باران
تریم داخلی چرم طبیعی
و…

شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با رنو کولئوس نسل دوم، ویدیو تست و بررسی رنو کولئوس توسط اسب بخار در فرانسه و ویدیو تست و بررسی آفرود رنو کولئوس در کویر مرکزی ایران را با کلیک بر روی لینک ها تماشا نمایید.


گالری تصاویر رنو کولئوس ۲۰۲۰:

"رنو کولئوس" جدید رونمایی شد + تصاویر

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: نِت کار شو

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.