رنو اسپس جدید معرفی شد + تصاویر

رنو اسپس 2020
کمپانی رنو فرانسه به تازگی نمونه فیس لیفت «اسپس» را به بازار جهانی معرفی کرده و قرار است تا این خودرو با مدل ۲۰۲۰ به دست مشتریان برسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

رنو اسپس در بخش بیرونی تفاوت خاصی نسبت به نمونه قبلی ندارد و تنها الگوی چراغ روشنایی روز طرح C به کاسه چراغ های جلوی آن اضافه شده است. در نمای جانبی و پشت هم شاهد هستیم که اسپس ۲۰۲۰ با برخی تغییرات جزئی همراه شده و تا حدی به روزتر به نظر می رسد. اما بیشترین تغییرات ایجاد شده در بحث فنی و همچنین کابین رنو اسپس است.
این خودرو از نگاه بسیاری در جایگاه یک ون خانوادگی بزرگ قرار دارد، بر اساس اصول جدید طراحی خودروهای ۷ نفره به یک کراس اوور تک دیفرانسیل بدل شده و در شناسنامه آن، از کلماتی چون «شبه شاسی بلند» و یا «کراس اوور بزرگ» استفاده می شود. ارتفاع از سطح زمین، فضای کاربردی موجود، سبک طراحی کابین، زوایای ورود و خروج و… نکات دیگر این سبک طراحی را از گروه ون های خانوادگی در برخی بازارها به گروه کراس اوورها انتقال داده و در چند سال گذشته، کمپانی های خودروساز دست به طراحی و ساخت چنین محصولاتی زده اند.
در بخش کابین رنو اسپس ۲۰۲۰ می بینیم که با حفظ الگوی قبلی، طراحی کنسول میانی، داشبورد، رو دری ها و صفحه اطلاعات خودرو تا حدی تغییر کرده است. همچنین سری «INITIALE PARIS» برای این خودروی فیس لیفت شده، مجموعه تغییرات بیشتری را در نظر گرفته و در گام نخست، ترکیب رنگ های جدیدی را برای تریم داخلی قابل سفارش گذاری نموده است.
رنو اسپس 2020
در بحث پیشرانه شاهد آن هستیم که مهندسان رنو در کنار سامانه های قبلی، پیشرانه های جدیدی را برای اسپس معرفی کرده اند. امکان خرید این خودرو با پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو ۲۲۵ اسب بخار باعث شده تا شتاب این خودروی خانوادگی به مراتب بهتر از قبل باشد. همچنین دو نوع پیشرانه دیزلی جدید و ارتقا یافته هم برای رنو اسپس ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده و مشتریان می توانند در برخی بازارها از این نمونه استفاده نمایند. برخی رسانه های خارجی این احتمال را داده اند که در در کنار معرفی فناوری پلاگین هیبرید برای رنو مگان، کپچر و…، این خودروساز فرانسوی اسپس را هم با سامانه ۴ چرخ محرک و پلاگین هیبرید عرضه کند.
رنو اسپس فیس لیفت ۲۰۲۰ همچنان مانند گذشته به سامانه ۴Control مجهز است. این سامانه فرمان پذیری چهار چرخ را برای اسپس فراهم می کند و باعث می شود تا پایداری این خودرو ارتقا پیدا نماید. در سرعت های بالای ۶۰ کیلومتر بر ساعت، چرخ های عقب هم جهت با چرخ های جلو در محدوده ۰ تا ۲٫۷ درجه می چرخد و در سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت به صورت معکوس در همین محدوده گردش دارد.
رنو اسپس ۲۰۲۰ در نمونه فول آپشن به امکانات زیر مجهز است:
فرمان کمکی برقی
دیفرانسیل جلو
فرمان پذیری چهار چرخ
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم کنترل پایداری و هرزگردی
رادار خطی و نقطه کور
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند
محدود کننده سرعت
سیستم کنترل حرکت بین خطوط
سامانه ترمز هوشمند و پیشگیری از تصادف
سامانه رانندگی خودکار سطح ۳ اتونوموس
کاسه چراغ های هوشمند جلو با قابلیت تشخیص خودروها و وضعیت حرکت
سیستم پارک اتوماتیک
سنسور پارک ۳۶۰ درجه
سنسور نور و باران
تریم داخلی چرم طبیعی با دوخت سفارشی
پرده های دستی عقب
گرمکن صندلی های جلو و عقب
گرمکن فرمان
سردکن صندلی های جلو
صندلی های جلو برقی با ماساژور
تنظیم حالت رانندگی
سقف پانورامیک
درب صندوق برقی
استارت دکمه ای
نمایشگر ۱۰٫۲ اینچی عمودی
نمایشگر ۹٫۳ اینچی اطلاعات و آمپر
شارژ بی سیم تلفن همراه
سه ردیف صندلی و ۷ صندلی
نمایشگر هد آپ
نور پردازی کابین قابل تنظیم
سنسور خواب
سیستم تهویه سه گانه
و…

پیش از ممنوعیت واردات، قرار بود تا شرکت نگین خودرو رنو اسپس را به بازار ایران عرضه کند. همچنین سه دستگاه از این خودرو با مدل ۲۰۱۷ پا به بازار ایران گذاشت و با دریافت پلاک ملی در شرکت رنو پارس برای مراسم های تشریفاتی به خدمت گرفته شد. اما ممنوعیت واردات خودرو و از سویی ترک رنو از بازار ایران، باعث شد تا پرونده ورود اسپس به بازار برای همیشه بسته شود.

گالری تصاویر رنو اسپس ۲۰۱۷:


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.