جیلی جیامتری T رونمایی شد

جیلی جیامتری T

به تازگی تصاویری از «جیلی جیامتری T» از وزارت صنعت و فناوری چین منتشر شده و جزییات این مدل جدید «جیلی» را در اختیار ما قرار می دهد.

مدیران 777 مدیران 777

جیامتری T، شکل و شمایل محصولات جدید و برقی جیلی را دارد. جلوپنجره مشکی رنگ و بسته را در جلوی این خودرو می بینیم و چراغ ها در امتداد همین جلوپنجره قرار گرفته اند. در قسمت پایینی جلوپنجره نوار کرومی دیده می شود که هماهنگی خوبی را با حاشیه نقره ای رنگ نشان جیلی به وجود آورده است. البته برای این محصول امکان سفارش دو نوع جلوپنجره و دو نوع نشان فراهم است. یکی از لوگوهای قابل سفارش نشان نقره ای رنگ جیلی است که برای محصولات جیامتری به کار می رفت و نشان دیگر لوگوی مشکی رنگ جیلی است که برای خودروهای برقی جیلی استفاده می شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی کلی و مخصوصاً طراحی عقب این خودرو بسیار شبیه به مدل امگرند الکتریکی شده است. چراغ های عقب بزرگ تر شده و سبک طراحی جیامتری A را دنبال نمی کند. در واقع، این خودرو بیش تر به محصولات جیلی شباهت دارد و از سبک منحصر به فرد جیامتری فاصله گرفته است. در بسیاری از جزییات طراحی شباهت هایی به امگرند ادامه پیدا می کند و تنها تفاوت در جزییات طراحی دیده می شود.

جیلی جیامتری T

جیلی جیامتری T با ۴۷۵۵ میلی متر طول، ۱۸۰۲ میلی متر عرض و ۱۵۰۳ میلی متر ارتفاع از جیامتری A بزرگ تر است و فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متری از این نظر با جیلی امگرند GL برابری می کند. جیامتری T پیشرانه ای برقی دارد که توسط باتری Nidec تغذیه می شود. با این پیشرانه نهایت قدرت ۲۰۲ اسب بخار به چرخ ها منتقل می شود. در مورد دیگر ویژگی های عملکرد پیشرانه و همچنین رنج پیمایش این خودرو هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما با توجه به آن چه در دیگر محصولات برقی جیلی دیده بودیم، احتمالاً اعداد در این خودرو هم راضی کننده خواهند بود.

جیلی در سال های اخیر، به سبک دیگر خودروسازان مطرح دنیا، برندی لوکس تر تحت عنوان “Lynk&Co” از محصولات خود ارائه داد. این برند آمار خوبی در بازار چین از خود به جا گذاشته و درحال ورود به بازار اروپاست. همچنین در بازار جهانی نیز جیلی فروش بالایی داشته است و اکنون باید در نظر داشت که جیلی مالک «ولوو» به حساب می آید. پس از خرید ولوو توسط جیلی نه تنها جیلی، بلکه ولوو هم وضعیت بهتری را تجربه می کند و با دیدن آمارهای فروش و پیشرفت تکنولوژی، ولوو نیز با جیلی شرایط بهتری دارد. لازم به ذکر است که افزون بر ولوو، جیلی مالک برند مالزیایی «پروتون» هم هست و به تبع آن برند انگلیسی «لوتوس» به عنوان تولیدکننده ابَرخودروهایی مطرح تحت مالکیت جیلی است. همچنین جیلی ۱۰۰ درصد مالکیت خودروسازی تاکسی های لندن را دارد و به عنوان بزرگ ترین سهام دار «دایملر» آلمان هم شناخته شده است.

جیلی چند سالی است در بازار ایران حضور دارد و مدل های مختلفی نیز عرضه کرده است و در حال حاضر، جیلی GC6 در «خودروسازان بم» به روش CKD تولید می شود. پیش از آغاز تحریم ها قرار بود شرکت «آرین خودرو»، زیرمجموعه «هلدینگ ناصح»، بخشی از محصولات لوکس این نشان چینی را به صورت وارداتی عرضه کند. همچنین خودروسازان بم درحال فراهم کردن مقدمات مونتاژ محصولات جدید سری امگرند جیلی در ایران بود. پس از اعمال تحریم ها، کمپانی جیلی فعالیت خود را با آرین خودرو به حالت تعلیق درآورد و حتا در بحث خدمات پس از فروش هم نتوانست خدمات قابل قبولی را به مشتریان ایرانی عرضه نماید.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.