تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی در لس آنجلس معرفی شد

تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی
بدون شک شاسی بلند “RAV4” یکی از مهم ترین محصولات «تویوتا» محسوب می شود. اکنون شرکت ژاپنی مدل ۲۰۲۱ از این خودروی دوست داشتنی را با ویژگی های فنی جدید در نمایشگاه لس آنجلس معرفی کرده است. «RAV4 پرایم» نسخه پلاگین هیبریدی جدید از شاسی بلند محبوب تویوتاست که قوی ترین نسخه در خانواده RAV4 محسوب می شود.
تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی
افزون بر این، نسخه پرایم کم مصرف ترین مدل از RAV4 نیز هست. نسخه پلاگین هیبریدی پرایم قادر به تولید ۳۰۲ اسب بخار قدرت است که در مقابل پیشرانه ۲۱۹ اسب بخاری مدل هیبرید افزایش قابل توجهی را تجربه کرده. با این تفاسیر، RAV4 پلاگین هیبریدی تنها در مدت زمان ۵٫۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی
این دومین خودروی سریع تویوتا پس از سوپرا محسوب می شود. تویوتا روفور پلاگین هیبریدی با بهره گیری از موتور الکتریکی خود قادر به طی ۳۹ مایل شعاع مسافتی پاک است. شعاع این خودرو در مقایسه با شعاع مسافتی ۲۵ مایلی پریوس از برتری نسبی برخوردار است. نسخه پرایم از پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر منطبق بر چرخه اتکینسون با ۱۷۶ اسب بخار بهره می برد (مشابه نسخه هیبریدی). با این وجود، مدل پرایم از بسته باتری های لیتیوم یونی با بوستر کانورتری بهره می برد که ۸۳ اسب بخار به قدرت خودرو می افزاید.
تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی
تویوتا برای جلوگیری از اشغال فضای بار، بسته باتری ها را در کف خودرو جای داده و مرکز ثقل خودرو را پایین تر آورده است. RAV4 پلاگین هیبریدی دارای ۱۰۶۴ لیتر فضای بار است. عرضه روفور پرایم از تابستان سال ۲۰۲۰ آغاز و در دو تریم SE و XSE عرضه می شود. تویوتا تاکنون قیمت پایه ای خودرو را منتشر نکرده است اما به منظور مقایسه، روفور هیبریدی دارای قیمت پایه ۲۸٫۱۰۰ دلار است.


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.