ب ام و X5 پلاگین هیبریدی با پیشرانه جدید رونمایی شد

ب ام و X5 پلاگین هیبرید

به تازگی شرکت «ب ام و» با معرفی مدل پلاگین هیبریدی “X5″، خانواده شاسی بلند محبوب خود را گسترش داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی ب ام و اخیراً از مدل “X5 PHEV” با شعاع مسافتی ۳۰ مایل در حالت پاک و قدرتی نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار رونمایی کرده است. مدل “xDrive45e” جدید X5 از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه بنزینی ندارد.

ب ام و X5 پلاگین هیبرید

بزرگ ترین تغییر زیر کاپوت خودرو دیده می شود که پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر با سیستم پلاگین هیبریدی هماهنگ شده است. مدل جدید نسبت به نسخه قبلی با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی به روزرسانی قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. بسته باتری لیتیوم یونی نیز نسبت به مدل قبل افزایش ظرفیت دو برابری را تجربه کرده و به ۲۴ کیلووات رسیده است. قدرت ترکیبی پیشرانه به ۳۸۹ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۵۵۵ نیوتن متر رسیده است. بدین ترتیب در مقایسه با مدل قبلی، افزایش قدرت ۸۱ اسب بخار و افزایش گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را شاهد هستیم.

ب ام و X5 پلاگین هیبرید

در نتیجه، سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها در مدت ۵٫۳ ثانیه انجام می گیرد و شعاع مسافتی تا بیشینه سرعت ۱۳۴ کیلومتر بر ساعت به ۳۰ مایل می رسد. ظرفیت کشش بار نیز افزایش یافته و اکنون به ۲۸۸۰ کیلوگرم رسیده است. ب ام و X5 پلاگین هیبریدی به صورت استاندارد از سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها بهره می برد.

ب ام و X5 پلاگین هیبرید

سه انتخاب حالت رانندگی درنظر گرفته شده که شامل اسپرت، الکتریکی و هیبرید می شود. حالت رانندگی آفرودی در مدل جدید X5 PHEV وجود ندارد، اما با استفاده از سیستم تعلیق بادی، ارتفاع خودرو تا ۱٫۶ اینچ افزایش می یابد. دکمه دیگری نیز برای کاهش ارتفاع به همین میزان در راستای سهولت برداشتن بار از صندوق درنظر گرفته شده است.

ب ام و X5 پلاگین هیبرید

درون کابین خودرو دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی برای پشت آمپر دیجیتالی و سیستم سرگرمی به کار رفته است. در سیستم سرگرمی دو ویژگی اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت استاندارد درنظر گرفته شده است. سیستم کروزکنترل فعال اکنون با هماهنگی با سیستم سرگرمی و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک، زمان تعویض دنده را به طور دقیق انتخاب می کند.

ب ام و X5 پلاگین هیبرید

مهندسان ب ام و با جانمایی دقیق بسته باتری ها ظرفیت فضای بار را بدون تغییر باقی گذاشته اند. ب ام و X5 PHEV از ماه جولای در بازار جهانی عرضه می شود. قیمت پایه ای خودرو از ۶۶٫۳۹۵ دلار آغاز و ۹۹۵ دلار هزینه تحویل به قیمت خودرو افزوده می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Autoblog

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.