گران‌ترین محصولات خودروسازان بعد از افزایش قیمت

دنا پلاس - ایران خودرو

چند روز قبل شیوه جدید قیمت‌گذاری خودرو ابلاغ شد. دستورالعملی که طی آن قیمت محصولات ایران‌خودرو معادل ۱۰ درصد و قیمت محصولات سایپا تا سقف ۲۳ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها به‌طور حتم منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد شد. البته باید در نظر گرفت که این پروسه چند هفته‌ای زمان خواهد برد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، سودآور بودن خریدوفروش این کالا را برای واسطه‌ها و دلالان کاهش می‌دهد. در حال حاضر انبوهی از تقاضای بی‌جواب برای خودرو وجود دارد که بخش اعظمی از آن ناشی از ورود تقاضای کاذب واسطه‌ها و دلالان بوده است. اکنون با این تغییر و تحولات قیمتی، می‌توان امیدوار بود که دلالان به‌زودی داشته‌های خود را برای جلوگیری از ضرر بیشتر به بازار تزریق می‌کنند. در این میان شاید بررسی گران‌ترین محصولات خودروسازان بعد از افزایش قیمت در نوع خودش جالب باشد.

ایران‌خودرو؛ دنا پلاس

در حال حاضر در بین محصولات ایران خودرو دنا پلاس با قیمتی بالاتر از ۱۳۰ میلیون تومان رکورد گران‌ترین خودرو را دارد. نکته جالب اینجاست که قیمت پیشین دنا پلاس از سوی ایران خودرو حدود ۱۱۱ میلیون تومان بوده است. دنا پلاس دارای یک پیشرانه ۱٫۷ لیتری با ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۳٫۵ ثانیه و سرعت نهایی‌اش ۱۸۹ کیلومتر برساعت است. فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ داخل داشبورد، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو سه‌نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین و شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید) بخشی از آپشن‌های این خودرو هستند.

سایپا؛ چانگان CS35

سایپا - CS35

بعد از تجربه ناموفق همکاری سایپا و چانگان روی پروژه سدان Eado دومین پروژه مشترک دو شرکت این بار موفقیت‌آمیز از آب درآمد. چانگان CS35 به‌عنوان یک کراس‌اور جمع‌وجور با اقبال خوبی از سوی مشتریان روبرو شد. به‌طوری‌که این خودرو در دقایق اولیه عرضه توسط سایپا به اتمام می‌رسید. قیمت پیشین این خودرو توسط تولیدکننده ۱۵۵ میلیون تومان اعلام شده بود. این خودرو دارای یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است. قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، سنسور پارک دنده‌عقب، هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، دکمه‌های تنظیم بر روی فرمان/ قابلیت تنظیم ارتفاع/فرمان چرمی، چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، دی لایت و اتولایت، زیر آرنجی مرکزی جلو، سیستم تهویه مطبوع دستی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ‌راهنما، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع بخشی از آپشن‌های این خودرو هستند.

مدیران خودرو؛ چری تیگو ۷

مدیران خودرو - تیگو 7

سازوکار شرکت‌های خصوصی از روش خاص خود پیروی می‌کند؛ به‌عبارت‌دیگر دستورالعمل فعلی قیمت‌گذاری خودرو برای این دست از محصولات چندان صادق نیست. از سوی دیگر شرکت‌های خصوصی که اغلب محصولات چینی تولید می‌کنند هفته‌های گذشته به اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بودند. در حال حاضر مدیران خودرو که دو برند ام‌وی‌ام و چری را عرضه می‌کند در سبد خود شاسی‌بلند تیگو ۷ را دارد که با مبلغ بیش از ۵۲۰ میلیون تومان تبدیل به گران‌ترین خودروی شرکت شده است. تیگو ۷ دارای یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو با ۱۴۴ اسب‌بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰٫۹ ثانیه و سرعت نهایی آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است. کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، مجموعاً ۶ کیسه هوا صفحه‌نمایش ۹ اینچی، ۶ بلندگو، رینگ ۱۸ اینچی، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب و جلو به‌صورت دینامیک، سنسور پارک در جلو و عقب، کروز کنترل، سنسور نور، فرمان برقی، کنترل سیستم باد لاستیک‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید و تهویه مطبوع دوگانه از جمله آپشن‌های این خودرو هستند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.