بی ام دبلیو ۸i مدل ۲۰۱۴ خودرویی اسپرت

بی ام دبلیو ۸i مدل ۲۰۱۴ خودرویی اسپرت
i8 دومین محصول از سری i است که مکمل خودرو تمام برقی ۳i بوده و برای تردد در شهر مناسب است. ۸i نمونه کامل از توانایی‌های شرکت بی ام و است که توانسته با روشی نوآورانه و منحصر به فرد یک موتور احتراقی و یک موتور برقی را با هم ادغام کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دفترچه راهنمای چاپ شده روی کاغذهای ارگانیک و نیروی ۱۰۰% پاک و طبیعی کارخانه‌های تولید کننده نشان دهنده یک دهه تلاش بی ام دبلیو است و حالا نوبت خودرو سازگار با محیط زیست است.
تمام قسمت داخلی بی ام دبلیو ۸i از مواد قابل بازیافت ساخته شده و اتاق آن از فیبر کربن سبک و قدرتمند ساخته شده است. صندلی راننده کاملاً شبیه کابین خلبان، راحت است و ظاهری عالی دارد. حالت نشستن در خودرو و همچنین وجود عایق صدا باعث می‌شود صدای بسیار کمی داخل کابین نفوذ کند. تایر ۲۰ اینچی با مقاومت پایین و قابلیت استفاده در تابستان، ترمزهای عالی ایجاد کرده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی به یافتن ایستگاه‎های شارژ کمک می‌کند و جریان انرژی سیستم هیبریدی را تشریح می‎کند. این خودرو یک بخش مسیریابی دارد و به طور پیش فرض مسیر شما را برای برخورداری از نهایت کیفیت هیبریدی تجزیه و تحلیل می‎کند، یک جستجوگر آنلاین با یک پد لمسی و یک صفحه نمایشگر در بالای داشبورد حواس شما را روی جاده متمرکز می‎کند و یک دوربین علامت‌های محدوده سرعت را می‌خواند. سیستم هشدار تصادف و برخورد دارد اما متاسفانه هشدار نقطه کور در اطراف وجود ندارد، همچنین کلید هوشمند دسترسی وجود ندارد پس با یک ریموت کنترل کار می‌کنید.
یک موتور ۳ سیلندر بنزینی که ۶ دنده خودکار دارد در قسمت عقب خودرو و یک موتور برقی با ۲ دنده در قسمت جلو قرار دارد. بسته به حالتی که انتخاب کرده‌اید یعنی تکیه بر چرخ‌های عقب، چرخ‌های جلو و یا تمام چرخ‌ها و مرکز ثقل پایین، چرخ‌های چسبناک و آیرودینامیک عالی، این خودرو به یک شاهکار تبدیل شده است. سرعت این خودرو شگفت‌آور است و بیشتر نوع حرکت در پیچ‌ها به چشم می‌آید؛ خودرو بی ام دبلیو ۸i با وزن نزدیک به ۱۶۰۰ کیلوگرم یکی از سبک‌ترین خودروهایی است که بی ام دبلیو به بازار عرضه کرده است؛ باتری لیتیومی که در مرکز بدنه خودرو قرار دارد به سادگی در پیچ‌ها حرکت کرده و چندان به ترمز مداوم نیازی ندارد. موتور ۱.۵ لیتری با ۲۲۸ اسب بخار قدرت متراکم‌ترین موتوری است که این شرکت به بازار عرضه کرده است و با موتور الکتریکی شتابی تولید می‌کند که با موتور احتراقی یک خودروی اقتصادی هماهنگی دارد. زمانی که سیستم‎های تولیدکننده در بالاترین میزان مصرف انرژی و سرعت قرار دارند حداکثر بازدهی سیستم به ۳۵۷ اسب بخار قدرت می‌رسد و گشتاور هم ۴۲۰ نیوتن بر متر است که باعث می‎شود شتاب ۰ تا ۱۰۰ فقط ۴.۲ ثانیه باشد. مصرف سوخت خودرو معادل ۳.۷ در هر ۱۰۰ کیلومتر است و با آن می‌توان ۵۲۸ کیلومتر رانندگی کرد. برای شارژ خودرو می‎توانید از برق معمولی خانگی استفاده کنید و زمان شارژ روی صفحه داخل خودرو مشخص است یا می‌توانید در ایستگاه‌های شارژ با ۲۲۰ ولت آن را در عرض دو ساعت شارژ کنید. با شارژ کامل خودرو می‌تواند به صورت تمام برقی و با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به مقدار ۲۸ کیلومتر حرکت کند. ۸i برق خود را از طریق کاهش سرعت، ترمز و یا حتی کاهش قدرت موتور تامین می‎کند اما برای افزایش مسافت پیموده شده بهترین راه حل شارژ کردن باتری است.
با روشن کردن موتور خودرو و قرار دادن آن در حالت برقی تجربه بی‌نظیری از سکوت و نرمی خودرو خواهید داشت و با فشار دادن پدال صدای جذاب روشن شدن موتور را می‌شنوید. تغییر دهنده حالت را به سمت چپ برده و در حالت اسپرت قرار بگیرید دریچه به سمت بالا رفته، سیستم هدایت به سرعت اتصال را بیشتر می‌کند، قدرت موتور هم بیشتر شده و باعث می‎شود خودرو هنگام عبور از پیچ‎ها انعطاف بیشتری داشته باشد سپس حالت حرکت روی چرخ‎های عقب متمایل شده و دوباره روی همه چرخ‎ها قرار می‎گیرد تا قدرت کنترل بیشتری داشته باشد.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو بی ام دبلیو ۸i مدل ۲۰۱۴ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع :‌ ویرلن

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.