برگزاری نمایشگاه آفرود 1403 با ناهماهنگی شرکت کننده ها

نمایشگاه آفرود 1403
نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳

نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳ طبق روال هر ساله برگزار شد تا علاقه مندان به جدیدترین لوازم و تجهیزات آفرودی بتوانند از این رویداد بازدید کنند.

آریزو 8 آریزو 8

تقریباً پس از ورود پیکاپ های چینی به بازار ایران بود که جو بیراهه نوردی و سفرهای آفرودی مجدداً به راه افتاد و افراد زیادی برای خرید خودروهای شاسی مستقل و لوازم آفرودی اقدام کردند.

نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳ از ۲۲ مرداد ماه آغاز به کار کارد و تا تاریخ ۲۶ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. علاقه مندان به بازدید از این رویداد می توانند از ساعت ۱۴ تا ۲۲ به مرکز نمایشگاهی ایران مال مراجعه کنند.

در این راستا نمایشگاه های آفرود و لوازم آفرودی متعددی در شهرهای بزرگ برگزار شد که البته شباهت آن چنانی به نمایشگاه نداشتند و بیشتر شبیه به بازارهای هفتگی بودند. از مهم ترین ایراداتی که به نمایشگاه های آفرودی وارد می شود حضور فروشندگاه لوازم نامربوط به آفرود مانند لباس فروش ها، کیف فروش ها، دمپایی فروش ها و … است که موقعیت و سطح چنین رویدادهایی را کاهش می دهند و آن را به بازار خرید و فروش شبیه می کنند.

در این میان شرکت های مطرحی مانند زیست تیونینگ، دلفان آفرود و … نیز حضور دارند که جدیدترین محصولات خود در زمینه بیراهه نوردی را برای عموم به نمایش می گذارند. در کنار شرکت های تولید کننده لوازم آفرودی، خودروسازانی مانند کرمان موتور و ایران خودرو دیزل نیز در نمایشگاه آفرود شرکت می کنند تا پیکاپ های تولیدی خود را با لوازم آفرودی و کاورهای بدنه جذاب در معرض دید بازدیدکنندگان بگذارند.

در ادامه به سراغ معرفی برخی از غرفه های پرتردد نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳ خواهیم رفت تا بیشتر با محصولات و لوازم معرفی شده جدید در آن ها آشنا شوید.

یکی از بزرگ ترین و جذاب ترین غرفه های نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳ برای زیست تیونینگ است. این شرکت آخرین لوازم مربوط به تیونینگ خودروهای آفرودی و لوازم مناسب برای سفرهای بیراهه نوردی را در غرفه خود حاضر کرده بود تا بازدیدکنندگان و علاقه مندان به تجهیز خودروهای خود بتوانند از نزدیک اقلام مربوطه را مشاهده کنند.

از مهم ترین لوازم تجهیز پیکاپ ها و SUVهای زیست تیونینگ می توان به کمک فنرها و دمپرهای تویین تیوب و مونو تیوب پیشرفته، سیستم تعلیق جدید با ۳ پیچ تنظیم (۲۷ حالت)، کیت لیفت جدید برای سافاری، تخت مناسب برای سفرهای آفرودی، سایه بان و … اشاره کرد.

زیست تیونینگ تمامی محصولات آفرودی خود را از برندهای معتبری مانند آیرونمن، کینگ، پروفندر و … تهیه می کند.

بیشتر بخوانید
بررسی عملکرد کمک فنرهای مونو تیوب
بررسی عملکرد کمک فنرهای تویین تیوب

در غرفه کرمان موتور ۲ محصول جذاب جدید وجود داشت که یکی از آن ها بزرگ ترین کی ام سی T9 کشور با رنگ مشکی و دیگری نسخه کاور شده همین خودرو با رنگ روزگلد بود. البته لازم به ذکر است که نسخه فول تجهیز شده T9 مشکی امکانات آفرودی بسیاری بیشتری نسبت به دیگر خودروهای حاضر در غرفه این شرکت داشت.

کی ام سی T8 مخصوص معدن نیز تریم جدیدی از این پیکاپ پرفروش حاضر در نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳ بود که بخش بار آن به طور کلی حذف شده بود و صفحه دیگری برای حمل بار به عنوان جایگزین در نظر گرفته شد.

در بخش دیگری از سالن نمایشگاه، ایستکول با تمامی محصولات خود برای خودروهای معمولی، آفرودی و کمپرها آمد تا بتواند یخچال های خود را به بازدیدکنندگان معرفی کند. به این ترتیب علاقه مندان به تجهیز خودروی خود می توانند از غرفه ایستکول بازدید کنند و به کمک مشاوران حاضر، یخچال مورد نیاز خود را خریداری کنند.

دلفان آفرود نیز که یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان کشوها، سپرها و دیگر لوازم آفرودی فلزی است پا به نمایشگاه آفرود گذاشته تا محصولات خود برای پیکاپ ها و SUV های جدید را معرفی کند. در غرفه دلفان علاوه بر سپرهای آفرودی، دیگر لوازم مناسب برای سفر از قبیل چادر سقفی، سایه بان، باکس و … نیز قابل فروش بود.

به طور کلی در مورد نمایشگاه می توان گفت که حضور شرکت های معتبر با غرفه سازی های جذاب موجب شده اند تا سطح نمایشگاه بالا برود اما از طرفی دیگر برخی فروشندگان کالاهای نامربوط که حتا هزینه ای برای غرفه سازی نیز نکرده اند نمایشگاه آفرود را به بازار بدل کرده اند و از جذابیت بازدید کاسته اند.

به همین دلیل بهتر است در نمایشگاه های آتی مربوط به بیراهه نوردی و آفرود، برگزار کننده موفق شود تا هماهنگی بیشتری میان شرکت کنندگان ایجاد کند تا سطح و کیفیت این رویداد جذاب بیشتر از همیشه شود.

گالری تصاویر نمایشگاه آفرود ۱۴۰۳

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.