اوپل آسترا اسپرت تورر، استیشن کامپکت استلانتیس

آسترا اسپرت تورر
آسترا اسپرت تورر

در زمان معرفی اوپل آسترا اعلام شده بود که نسخه استیشن این محصول با نام اوپل آسترا اسپرت تورر به بازار می آید و حالا این خودرو با طراحی جذاب و مشخصاتی جدید آماده ورود به بازار است.

مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

همان طور که انتظار می رود، این خودرو براساس و پایه نسخه هاچ بک اوپل آسترا ساخته شده و اوپل آسترا اسپرت تورر برگرفته از نسخه هاچ بکی است که قبلاً رونمایی شده بود. بیش تر المان های طراحی نظیر چراغ های تمام ال ای دی جلو، چراغ های روشنایی روز و ورودی هوای بزرگ و مشکی رنگ پایین سپر که سنسورها روی آن قرار گرفته اند دقیقاً مشابه همان چیزی است که در هاچ بک اوپل آسترا دیده بودیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی اوپل آسترا اسپرت تورر

گرچه اشتراک زیادی در طراحی دو نسخه هاچ بک و استیشن دیده می شود، اما به هر حال، با دو خودرو از دو کلاس مختلف طرف هستیم پس باید تفاوت هایی ببینیم. در اوپل آسترا اسپرت تورر سقف کشیده تر را می بینیم و طبیعتاً ابعاد هم در این خودرو متفاوت است. آسترا اسپرت تورر ۴.۶ متر طول، ۱.۸ متر عرض و ۱.۴ متر ارتفاع دارد و این افزایش طول در خودرو باعث شده است فضای بیش تری را در داخل به خصوص در قسمت بار نسبت به نسخه هاچ بک داشته باشیم. فضای بار در این خودرو ۶۰۸ لیتر است و با خواباندن صندلی های ردیف دوم فضا به ۱,۶۳۴ لیتر می رسد که برای یک خودروی واگن یا استیشن فضایی قابل قبول به نظر می رسد.

مشخصات فنی اوپل آسترا اسپرت تورر

آسترا اسپرت تورر
آسترا اسپرت تورر

مشخصات فنی این خودرو به صورت رسمی منتشر نشده است، اما انتظار می رود همان مشخصاتی را در این خودرو داشته باشیم که در نسخه هاچ بک آسترا دیده می شد. بر این اساس، انتظار می رود در این خودرو پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر را داشته باشیم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۰۸ و ۱۲۸ اسب بخار را در دو نسخه دارد و در کنار آن پیشرانه ۱.۵ لیتر توربودیزل هم قابل سفارش است که خروجی قدرتی ۱۲۸ اسب بخار را ثبت می کند.

آسترا اسپرت تورر
آسترا اسپرت تورر

علاوه بر موتورهای ذکرشده، انتظار می رود اوپل آسترا اسپرت تورر با دو پیشرانه پلاگین هیبرید هم عرضه شود. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه موتور الکتریکی و پک باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعتی کار می کند و خروجی های ۱۷۸ و ۲۲۲ اسب بخار برایش ثبت می شود. البته لازم به ذکر است که در نسخه پلاگین هیبرید به دلیل اضافه شدن پک باتری فضای بار کم تری را نسبت به نسخه معمولی خواهیم داشت.

کابین اوپل آسترا اسپرت تورر

در این خودرو طراحی کلی همان الگویی را دارد که در نسخه هاچ بک آسترا دیده بودیم. صفحه نمایش ۱۰ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد که به صورت استاندارد در تمام نسخه های اوپل آسترا اسپرت تورر دیده می شود. در وسط، صفحه نمایش بزرگ دیگری سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که اتصال بدون سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد. همانند نسخه هاچ بک در این خودرو امکاناتی مثل کروز کنترل، سیستم استارت/ استاپ، هدآپ و دوربین ۳۶۰ درجه به صورت استاندارد دیده می شود.

آسترا اسپرت تورر
آسترا اسپرت تورر

قیمت اوپل آسترا اسپرت تورر هنوز مشخص نیست و به زودی قیمت توسط کمپانی اعلام خواهد شد. پیش ثبت نام این خودرو اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و تحویل آن میانه سال به مشتریان انجام می گیرد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

اوپل آسترا اسپرت تورر احتمالاً با چه مشخصات فنی‌ای عرضه می شود؟

انتظار می رود همان مشخصاتی را در این خودرو داشته باشیم که در نسخه هاچ بک آسترا دیده می شد. بر این اساس، انتظار می رود در این خودرو پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر را داشته باشیم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۰۸ و ۱۲۸ اسب بخار را در دو نسخه دارد و در کنار آن، پیشرانه ۱.۵ لیتر توربودیزل هم قابل سفارش است که خروجی قدرتی ۱۲۸ اسب بخار را ثبت می کند.

پیشرانه پلاگین هیبرید در اوپل آسترا اسپرت تورر چه مشخصاتی خواهد داشت؟

انتظار می رود آسترا اسپرت تورر با دو پیشرانه پلاگین هیبرید هم عرضه شود. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه موتور الکتریکی و پک باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعتی کار می کند و خروجی های ۱۷۸ و ۲۲۲ اسب بخار برایش ثبت می شود.

چه امکاناتی در اوپل آسترا اسپرت تورر به صورت استاندارد دیده می شود؟

صفحه نمایش ۱۰ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد که به صورت استاندارد در تمام نسخه های اوپل آسترا اسپرت تورر دیده می شود. در وسط، صفحه نمایش بزرگ دیگری سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که اتصال بدون سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد. همانند نسخه هاچ بک در این خودرو امکاناتی مثل کروز کنترل، سیستم استارت/ استاپ، هدآپ و دوربین ۳۶۰ درجه به صورت استاندارد دیده می شود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.