رندر مازراتی گرن توریسمو جدید پیش از رونمایی رسمی منتشر شد

رندر مازراتی گرن توریسمو جدید
رندر مازراتی گرن توریسمو جدید

رندر مازراتی گرن توریسمو جدید می تواند تصویری از چهره احتمالی این سوپر اسپرت ایتالیایی را به ما نشان دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

نسل جدید مازراتی گرن توریسمو در دست ساخت است، اما به نظر می آید که مازراتی این محصول را تقریباً شبیه به نسل قبلی طراحی خواهد کرد! در تصاویری که جاسوسان صنعتی از نسخه های در حال آزمایش این خودرو شکار کرده اند، بدنه اتومبیل با استتاری سنگین پوشانده شده است که هر گونه گمانه زنی درباره چهره احتمالی آن را بسیار دشوار می کند، اما گرافیست ها در نهایت تصمیم گرفتند معطل رونمایی رسمی نمانند و برداشت ذهنی خودشان از مازراتی جدید را به نمایش بگذارند.

این شما و این رندر مازراتی گرن توریسمو جدید که در اواخر سال جاری رسماً رونمایی می شود.

طراحی مازراتی گرن توریسمو جدید

همان طور که گفتیم، تصاویر جاسوسی به ما ثابت کرده اند که نسل نو گرن توریسمو تا حد زیادی فرم کلی بدنه نسل فعلی را حفظ می کند. در رندر مازراتی گرن توریسمو جدید هم می توان بدنه صیقلی و منحنی خودرو را مشاهده کرد. گلگیرها نسبت به قبل تغییر کرده اند. چراغ های جلو هم زاویه قائم بیش تری دارند. نشان معروف مازراتی، همان چنگک سه شاخ، در میانه جلوپنجره قرار گرفته است و دو شبکه هوای مثلثی هم در دو طرف آن دیده می شوند. در این رندر یک دریچه هوای جانبی هم در قسمت پشت چرخ جلو به چشم می خورد. در نمای عقب، چراغ ها باریک تر و براق تر شده اند. یک دیفیوزر اسپرت با همراهی سر اگزوزهای حرفه ای نیز در پایین سپر خودنمایی می کنند.

رندر مازراتی گرن توریسمو جدید
رندر مازراتی گرن توریسمو جدید

مشخصات فنی مازراتی گرن توریسمو جدید

آن چه رندر مازراتی گرن توریسمو جدید به ما نشان نمی دهد قوای محرک خودروست. مازراتی هنوز اطلاعات خاصی در این باره منتشر نکرده است، اما خب این کمپانی محدودیتی هم برای انتخاب پیشرانه ندارد. موتور جدید آن ها، با نام Nettuno V6، یک پیشرانه ۳.۰ لیتری تویین توربو است که در سوپر اسپرت MC20 هم مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می تواند به عنوان گزینه ای مناسب برای کوپه جدید مازراتی مطرح شود. این پیشرانه دقیقاً ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۷۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که البته این خروجی در مدل MC20 ارائه می شود.

سرنوشت آینده مازراتی گرن توریسمو

آن چه ما درباره گرن توریسمو جدید احتمال می دهیم عرضه یک نسخه تمام الکتریکی و پاک از آن است. خودرویی که احتمالاً اولین محصول تمام برقی مازراتی نیز خواهد بود. حتا ممکن است نام تجاری MC Stradale برای این نسخه انتخاب شود. رونمایی آن برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است و یکی از جدیدترین کوپه های تمام برقی بازار خواهد بود. انتظارها بر آن است که مازراتی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ از نسل نو گرن توریسمو پرده برداری کند. هر چند کمپانی ایتالیایی فعلاً هیچ تاریخ دقیقی برای این رونمایی اعلام نکرده است.  

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: موتور وان

مشخصات فنی مازراتی گرن توریسمو جدید چیست؟

موتور جدید آن ها، با نام Nettuno V6، یک پیشرانه ۳.۰ لیتری تویین توربوست که در سوپر اسپرت MC20 هم مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می تواند به عنوان گزینه ای مناسب برای کوپه جدید مازراتی مطرح گردد. این پیشرانه دقیقاً ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۷۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که البته این خروجی در مدل MC20 ارائه می شود.

نسخه الکتریکی مازراتی گرن توریسمو چه زمانی معرفی می شود؟

خودرویی که احتمالاً اولین محصول تمام برقی مازراتی نیز خواهد بود. حتا ممکن است نام تجاری MC Stradale برای این نسخه انتخاب شود. رونمایی آن برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است و یکی از جدیدترین کوپه های تمام برقی بازار خواهد بود.

نسل جدید مازراتی گرن توریسمو چه زمانی رونمایی می شود؟

انتظارها بر آن است که مازراتی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ از نسل نو گرن توریسمو پرده برداری کند. هر چند کمپانی ایتالیایی فعلاً هیچ تاریخ دقیقی برای این رونمایی اعلام نکرده است.  

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.