آلپاین A110 مدل 2022 با تغییراتی جذاب معرفی شد

آلپاین A110 مدل 2022
آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲

آلپاین نشان اسپرت فرانسوی و یکی از زیرمجموعه های گروه رنو است که نتوانست موفقیت زیادی را در عرضه A110 داشته باشد. حالا آن ها با معرفی آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ و تغییرات در این خودرو می خواهند سهم بیش تری از فروش خودروهای اسپرت داشته باشند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

فهرست مطالب

در حالی که، کمپانی آلپاین اعلام کرده بود که قرار است رفته رفته به سمت برقی سازی کامل برود، اما آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ همچنان مجهز به پیشرانه بنزینی است. همچنین این کمپانی ساده سازی نام و تریم های این خودرو را انجام داده و حالا به جای نسخه پیور، همان نام A110 به کار می رود و نام Legende به جی تی تغییر داشته است.

مدیران 777 مدیران 777

مشخصات فنی آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲

بالاترین نسخه از این خودرو آلپاین A110 S نام دارد که حالا پیشرانه در این نسخه توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که نسبت به نسخه قبلی افزایش ۱۲ اسب بخاری در قدرت و ۲۰ نیوتن متری را در گشتاور داشته ایم. این نسخه که به عنوان پرچم‌دار آلپاین شناخته می شود تنها در ۴.۲ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد و می توان نهایت سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت را در این خودرو تجربه کرد. قدرت بالا در این خودرو ترمزهای قوی تر را می طلبد و به همین دلیل در این نسخه ترمزهای برمبو با دیسک های ۳۲۰ میلی متری را داریم که روی تمام چرخ ها نصب می شود. کلیپرهای نارنجی رنگ به همراه رینگ های ۱۸ اینچی در قوی ترین نسخه از آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ باعث شده است این خودرو از هر نظر جذاب تر از مدل قبلی خود باشد.

علاوه بر تغییرات ذکرشده، در آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ شاسی و سیستم تعلیق هم به روز شده تا هندلینگ بهتری در این خودرو داشته باشیم. سیستم اگزوز اسپرت جدید به این خودرو اضافه شده است تا صدای اسپرت قوی تری از پیشرانه آلپاین بشنویم و بسته به تریم مورد سفارش وزن کلی این خودرو از ۱,۱۰۲ تا ۱,۱۴۰ کیلوگرم خواهد بود. مشخصات فنی ذکرشده در بحث پیشرانه عیناً در نسخه جی تی هم وجود دارد، اما در این نسخه تنظیمات صندلی ها و تعلیق با توجه به گرند تورر بودن آن متفاوت است.

آلپاین A110 مدل 2022
آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲

نسخه پایه از آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ مجهز به پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ است که این پیشرانه توان تولید ۲۴۹ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته (پدل شیفتر) به چرخ های عقب منتقل می شود و این نسخه در ۴.۵ ثانیه شتابگیری می کند و در این نسخه رینگ های ۱۷ اینچی را داریم.

کابین و مشخصات فنی آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲

فرقی ندارد چه تریمی را انتخاب می کنید، در هر صورت، اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو به تمام تریم ها اضافه شده است و همچنان صفحه نمایش ۷ اینچی در وسط سیستم اطلاعات و سرگرمی این اسپرت فرانسوی را در دسترس قرار می دهد که اتصال USB و بلوتوث را پشتیبانی می کند. در مجموع، در طراحی داخلی و خارجی تغییرات ظاهری لحاظ نشده است و تغییرات مهم مربوط به بحث فنی بود که به آن ها اشاره کردیم. در بازار فرانسه این خودرو از اول دسامبر به فروش می رسد که بسته به تریم از ۵۹,۵۰۰ تا ۷۱,۵۰۰ یورو قیمت گذاری شده است. برای مقایسه لازم است بدانید که پورشه کیمن در نسخه پایه ۵۹,۶۹۲ یورو قیمت دارد و قیمت کیمن S به ۷۲,۸۶۲ یورو می رسد و باید دید آیا آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ می تواند با پورشه کیمن رقابت کند یا نه.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ در قوی ترین نسخه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

بالاترین نسخه از این خودرو آلپاین A110 S نام دارد که حالا پیشرانه در این نسخه توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که نسبت به نسخه قبلی افزایش ۱۲ اسب بخاری در قدرت و ۲۰ نیوتن متری را در گشتاور داشته ایم.

نسخه پایه آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

نسخه پایه از آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ مجهز به پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ است که این پیشرانه توان تولید ۲۴۹ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته (پدل شیفتر) به چرخ های عقب منتقل می شود.

آلپاین A110 مدل ۲۰۲۲ چه زمان و با چه قیمتی عرضه می شود؟

در بازار فرانسه این خودرو از اول دسامبر به فروش می رسد که بسته به تریم از ۵۹,۵۰۰ تا ۷۱,۵۰۰ یورو قیمت گذاری شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.