سدان تمام برقی سونی در حال گذراندن تست های فنی

سدان برقی سونی
سدان برقی سونی

سدان تمام برقی سونی پس از مدت ها، در حال گذراندن تست های فنی دیده شد تا حدس و گمان ها در مورد تولید این خودرو باز بیش تر شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی سونی یک ابَرشرکت ژاپنی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی، صنعت بازی های ویدیویی، تجهیزات تصویربرداری، تجهیزات موسیقی و… فعال است و اتفاقاً در همه این شاخه های ذکرشده، سونی برترین یا یکی از برترین کمپانی های تولیدکننده است. این شرکت از سال ۱۹۴۶ کار خود را در توکیو شروع کرد و امروز یکی از برترین کمپانی های ژاپنی محسوب می شود که در تمام دنیا آوازه دارد.

سدان سونی 2021
سدان سونی ۲۰۲۱

درآمد بالای کمپانی های فعال در هوش مصنوعی و تولید لوازم برقی هوشمند باعث شده است حالا آن ها به فکر این باشند تا به صنعت خودرو ورود کنند. اپل، سامسونگ، شیائومی، هواووی و… از جمله کمپانی هایی بودند که در زمینه ساخت خودرو فعالیت هایی را آغاز کرده اند. با مقدمه ذکرشده می دانیم که کمپانی سونی هم یکی از نشان هایی است که توان ورود به این رده را دارد و این را قبل تر در معرفی سدان ویژن S دیده بودیم. سدان تمام برقی سونی نخستین بار به عنوان کانسپت در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و اعلام شده بود که این خودرو مجهز به سیستم خودران سطح دو بوده که طراحی و توسعه این سیستم توسط مهندسان سونی انجام گرفته است. از آن جا که سونی در بحث تولید سیستم های صوتی تصویری حرف اول را در دنیا می زند، پس سدان تمام برقی سونی سنسور و دوربین هایی با کیفیت بالا در خود دارد و به گفته مدیر عامل این کمپانی، خودروی الکتریکی این نشان بر مبنای پلتفرمی ساخته می شود که کمپانی Magna طراحی کرده است.

گرچه مدتی قبل سونی اعلام کرد که کانسپت ویژن S قصد جدی این کمپانی برای ورود به صنعت خودرو را نشان نمی دهد و آن ها قصد تولید این خودرو را ندارند، اما تصاویر جدید جاسوسی نشان می دهد که این کمپانی همچنان تست های فنی سدان تمام برقی سونی را ادامه داده و به گفته مسئولان سونی، سدان تمام برقی این کمپانی آماده تست های جاده ای است. طبق اطلاعات منتشرشده، سدان تمام برقی سونی به سنسورهای مختلف مجهز است که تعدادشان به ۴۰ عدد می رسد. تمامی سیستم های این خودرو قابلیت به روزرسانی دارند و سیستم های تشخیص صدا، تشخیص موقعیت و دستیار صوتی را در این خودرو داریم.

سدان سونی 2021
سدان سونی ۲۰۲۱

تصاویر جاسوسی جدید از سدان تمام برقی سونی نشان دهنده آن است که آن ها باز هم به تولید این خودرو فکر می کنند و ممکن است در آینده خودرویی تولیدی با نشان سونی داشته باشیم. البته در کنار این احتمال ممکن است که سونی تنها سیستم خودران خود را مورد تست قرار دهد تا بتواند این سیستم را به خودروسازان بفروشد. حال باید منتظر ماند و دید کمپانی هایی مثل سونی، اپل، هواوی و… چه زمان و با چه خودروهایی به جاده ها می آیند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.