اولین خودرو مفهومی سونی معرفی شد + ویدیو

خودرو مفهومی سونی

شرکت نام آشنای «سونی»، که در دنیای فن آوری شهرت قابل توجهی دارد، با معرفی خودروی الکتریکی مفهومی با نام “Vision S” در نمایشگاه CES همگان را شوکه کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودرو جدید سونی نشانه ای از تلاش های این شرکت برای ورود به حوزه حمل و نقل است. در مجموع ۳۳ سنسور روی این خودرو نصب شده که شامل سنسورهای CMOS image، لیدار Solid State و رادارهایی برای شناسایی عابرین پیاده و موانع است. درون کابین از سنسورهای ToF استفاده شده که سرنشینان را شناسایی می کند.

خودرو مفهومی سونی

به گفته شرکت سونی فن آوری استفاده شده در کانسپت ویژن S مطابق با فن آوری مرحله دوم خودران است. درون کابین تم کاملاً فن آورانه ای را شاهد هستیم که شامل دو نمایشگر قرارگرفته در پشت سری های صندلی جلو و یک نمایشگر پهن قرارگرفته در عرض داشبورد می شود. افزون بر این از نمایشگر دیگری نیز استفاده شده که تصویر لحظه ای دوربین های کناری را نمایش می دهد.

خودرو مفهومی سونی

یکی دیگر از ویژگی های جذاب سونی ویژن S سیستم صوتی ۳۶۰ است. به گفته شرکت سونی این سیستم صوتی تجربه شنیداری ۳۶۰ درجه را برای سرنشینان فراهم می آورد. بلندگوهایی نیز در صندلی ها قرار گرفته است. هنگام مراسم معرفی خودروی مفهومی ویژن S، «کنیشیرو یوشیدا»، مدیر اجرایی سونی، اذعان داشت که کانسپت سونی براساس یک پلتفرم الکتریکی جدید تولید شده است.

خودرو مفهومی سونی

 شنیده می شود که این پلتفرم توسط گروه قطعه سازی مگنا (Magna) طراحی شده است. قدرت ویژن S از دو موتور الکتریکی ۲۰۰ کیلوواتی به دست می آید. بدین ترتیب، اولین کانسپت سونی در مدت زمان ۴.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و درنهایت به بیشینه سرعت ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت می رسد.

در تولید این خودروی مفهومی شرکت های بزرگی همچون بوش، کانتیننتال، NVIDIA و کوالکام به سونی کمک کرده اند. شرکت سونی تاکنون مشخص نکرده که آیا در آینده قصدی برای تولید و فروش کانسپت ویژن S در تیراژ بالا دارد یا خیر.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.