سه گانه 1400 فردا موتورز تکمیل شد

FMC T5 فردا موتورز
FMC T5 فردا موتورز

با معرفی FMC T5، سه گانه فردا موتورز در سال ۱۴۰۰ تکمیل شد. فردا موتورز سال ۱۴۰۰ را با کراس اوور FMC SX5  آغاز کرد و در ادامه راه سدان اقتصادی FMC 511 را روانه بازار کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، گام سوم این خودروساز برای سال جاری یک کراس اوور دیگر بود که جمعه هشتم بهمن ماه جاری معرفی شد. یکی از اصلی ترین خصیصه های این خودروساز بخش خصوصی این است که تا پیش از اطمینان از موجودی انبار برای خود تعهد ایجاد نکرده است و پیش فروش انجام نمی دهد. از سوی دیگر، هر چند مدت زمان زیادی از تولد یک نام و نشان به نام فردا موتورز نمی گذرد، اما این خودروساز در پیشینه گروه تجارب زیادی در زمینه واردات و تولید دارد. این تجربه باعث شده است شناخت خوبی از صنعت خودروسازی کشور داشته باشد. به بیان ساده، تجربه تولید بیش از ۳۰ هزار خودرو برای یکی از دو قطب اصلی خودروسازی کشور دارد، توانسته است اندوخته مناسبی برای این خودروساز ذخیره کند.

همچنین این حجم از تولید توانسته است، فردا موتورز را هم با زیروبم تولید آشنا کند و هم باعث شناخت از بازار و صنعت خودروسازی کشور شود. ضمن این که، در شرایط فعلی فردا موتورز را با تمام مشکلات و سختی های تولید به خصوص برای بخش خصوصی آشنا کند. با این حال، این گروه که هم تجربه همکاری با شرکای بزرگ خارجی و هم تجربه تولید را داشت بر آن شد در شرایط فعلی اقتصادی – صنعتی کشور ترجیح بدهد مستقیماً وارد تولید شود. حاصل کار این شد که در کم‌تر از دو سال فردا موتورز توانسته است ۴ محصول را به بازار عرضه کند و به‌رغم سن و سال کم، خود را به عنوان یک رقیب جدی در بازار معرفی کند. در همین رابطه، مدیر فروش و بازاریابی فردا موتورز در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که FMC T5 رقبای قدرتمندی در بازار دارد، که هم پرفروش هستند و هم دارای زیرساخت های مناسبی هستند، با توجه به این موارد چه شد که فردا موتورز به رغم این که هنوز دو سال از خلق این برند نگذشته چرا سراغ این محصول رفته است، گفت: «هر چند فردا موتورز در بحث خودروسازی کشور یک برند  تازه‌وارد به شمار می آید، اما برای انتخاب هر محصول مطالعات زیادی انجام می دهیم و براساس پارامترها و شاخصه هایی که مدنظر شرکت قرار دارد، اقدام به تولید و عرضه محصولات می کنیم. محصولی هم که به تازگی به بازار معرفی کرده ایم براساس مطالعات و بررسی بازار و همچنین توانمندی های فردا موتورز انتخاب شده است. Fmc t5 خودرویی است که می تواند با تمام رقبا و شرکت‌هایی که در این کلاس حضور دارند و خودرو تولید می‌کنند، می‌تواند رقابت کند. این خودرو از نظر طراحی و همچنین از نظر امکاناتی که دارد دارای مزیت هایی است که می تواند موفقیت آن را تضمین کند. فردا موتورز نیز با اطمینان از این موضوع پا به عرصه رقابت گذاشته است.

محمدرضا آریان نژاد با اشاره به طراحی این خودرو می گوید: «FMC T5 خودرویی است که به دلیل طراحی خاصی که دارد تنها مختص یک نوع سلیقه نیست، بلکه دایره و گستره زیادی را در بر می گیرد و می تواند ذائقه های مختلفی را پوشش بدهد.»

وی با اشاره به این که این نوع طراحی اکنون در اروپا مطرح است ادامه داد: «یکی از دلایلی که فردا موتورز را به تولید و عرضه این خودرو سوق داد، تولید محصولاتی بود که هم‌رده آن ها از نظر طراحی و امکانات در بازارهای اروپایی عرضه می شوند و در واقع، بازار هدف‌شان اروپاست. فردا موتورز سراغ محصولی رفته است که هم‌رده هایش در اروپا حضور دارند و این سبک و سیاق طراحی را برای این خودرو مدنظر قرار داده ایم.»

مدیر فروش و بازاریابی فردا موتورز در خصوص این که تجربه دو SUV چه قدر در انتخاب محصول جدید FMC T5 تأثیر داشته است گفت: «فردا موتورز با تکیه بر تجربه تولید و فروش دو SUV‌ و همچنین بازخوردهایی که از مشتریان گرفته است، این محصول را به خط تولید خودش آورده است. در واقع، این خودرو می تواند نظر بسیاری از  مشتریان فردا موتورز و همچنین علاقه‌مندان به این سگمنت را از نظر امکانات، طراحی و متفاوت و به‌روز بودن، قدرت موتور بیش‌تر، سایز خودرو به خود جلب کند.»

آریان نژاد در ادامه با اشاره به این که سگمنت کراس اوور یک سگمنت شلوغ در بازار خودروست در خصوص دلیل دیگر چرایی انتخاب این خودرو می گوید: «گذشته از امکانات و دلایلی که ما را برای انتخاب این محصول مجاب کر،د دلیل دیگر این بود که می خواستیم با FMC T5 سبد محصولات خود را ارتقا دهیم.»

این فعال صنعت خودروسازی همچنین با اشاره به یکی از دغدغه های اصلی مصرف کنندگان مبنی بر بحث تأمین قطعات خودروست می گوید: «یکی از استراتژی ها و در واقع، خطوط فردا موتورز این است تا زمانی که قطعات خودرو تأمین نشده باشد به هیچ وجه اقدام به تولید و فروش نکند. به بیان ساده، تا از موجودی انبار و توان تأمین قطعات مورد نیاز چه در خطوط تولید و چه در خدمات پس از فروش  اطمینان نداشته باشیم تولید آغاز نمی شود.»

مدیر فروش و بازاریابی فرداموتورز ادامه داد: «به همین دلیل از نظر تأمین قطعات مشکل خاصی نخواهیم داشتیم. ضمن این که، بسیاری از قطعات تند و کند مصرف اکثراً ساخت داخل است و می‌تواند بخش بسیار زیادی از خیال ما و مشتریان را راحت کند. همچنین آن بخش هم که تولید داخل ندارد، همزمان با سفارش گذاری قطعات محصول، قطعات مورد نیاز خدمات پس از فروش نیز سفارش گذاری می شوند.»

آریان نژاد در پایان با اشاره به این که دوره گارانتی این خودرو هم مشابه دیگر محصولات فردا موتورز پنج‌سال و یا ۱۰۰ هزار کیلومتر است، تصریح کرد: «برای آسودگی بیش تر مشتریان و مصرف کنندگان، نمایندگی های فردا موتورز در کنار سه محصولی که پیش تر تحت پوشش بودند، برای ارائه خدمات هر چه بهتر، آموزش ها و دوره های لازم در خصوص این خودرو را نیز دیده اند.»

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.