گزارش اسب بخار از بورس تهران/ پایان سرد تابستان برای غول های جاده مخصوص

گزارش اسب بخار از بورس تهران/ پایان سرد تابستان برای غول های جاده مخصوص

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه در حالی آخرین روز تابستان را پشت سر گذاشتند که به نظرمی رسد همچنان موتور آن ها یخ زده است و توان حرکت ندارند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، امروز برای گروه خودرو و قطعات حاضر در بورس اوراق بهادار تهران در حالی به پایان رسید که تنها یک نماد به نام «خعمرا» با داد و ستد ۲۰ هزار سهم در ۶ نوبت و به ارزش ۲۹ میلیون و ۶۶۳ هزار تومان مثبت بود و مابقی سهام اعم از خودروساز و قطعه ساز منفی و زیان ده بودند. این اتفاق در حالی افتاد که به نظر می رسید روند اصلاحی در این گروه متوقف شود، اما به نظر می رسد همان طور که ارزش سهام حاضر در این گروه بی توجه به واقعیت های موجود، رشدهای بالایی را کسب کردند، همان طور نیز فعلاً در حال افت هستند و مشخص نیست این روند چه زمانی و با چه اتفاقی متوقف خواهد شد. با این حال، امروز در این گروه در ۲۰ هزار نوبت ۷۰۲ میلیون سهم به ارزش ۲۱۲ میلیارد و۸۸۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

براساس این گزارش، امروز نزدیک به ۵۰۰ میلیون سهم خودرو با افت ۵ درصدی در ۱۱ هزار نوبت به ارزش ۱۵۱ میلیارد تومان خرید و فروش شد. این میزان برای «خگستر» با افت ۰٫۸۹ درصدی ۳ میلیون و ۱۱۳ هزا سهم بود که در ۹۲۹ نوبت و به ارزش ۱ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان دست به دست شد. «خساپا» هم دیگر صدرنشین این گروه بود که با افت ۴٫۷۱ درصدی همراه شد، همچنین در نزدیک به ۵ هزا نوبت ۱۷۱ میلیون سهم به ارزش ۴۵ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان خرید و فروش شد.

نمادهای «خپارس»، «خبهمن»، «خزامیا» به عنوان دیگر نمادهای بالانشین این گروه به ترتیب با ۰٫۳، ۰٫۴۸ و ۰٫۲۹ درصد افت ارزش روزانه همراه شدند.

همچنین «ختور» ۰٫۹۴، «خمحرکه» ۰٫۷۴، «ختوقا» ۴٫۷۸، «خکرمان» ۲٫۷۴، «ورنا» ۰٫۱۷، «خاذین» ۰٫۱۲، «خمهر» ۰٫۱۲، «خاور» ۰٫۲۲، «خرینگ» ۰٫۰۴، «خشرق» ۰٫۰۵، «خوساز» ۰٫۱، «خدیزل» ۰٫۲۶، «خکار» ۰٫۰۳، «خچرخش» ۰٫۷۵، «خکاوه» ۰٫۲۴، «خنصیر» ۰٫۰۲، «خفنر» ۰٫۱۴ و «خلنت» ۰٫۰۲ درصد از دیگر نمادهای حاضر در این گروه بودند که با افت ارزش روزانه سهام خود آخرین روز تابستان را سپری کردند. در این گروه همچنین نمادهای «خریخت»، «خاهن»، «خزر»، «خمحور»، «ختراک»، «تشتاد»، «خفناور» و «خپویش» نمادهایی بودند که از سوی ناظر بازار متوقف شده اند.

براساس این گزارش، شاخص بورس اوراق بهادار تهران، که این هفته روند نزولی را پی گرفته است، امروز هم با ریزش ۵۷ هزار و ۸۱ واحد به رقم ۱ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۵۴ واحد رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۳٫۳ میلیارد سهام در ۴۷۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش بودند و عقب نشینی داشتند و نمادهای مهم شاخص‌ساز هم نتوانستند جلوی ریزش بازار را بگیرند. نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، پالایش نفت اصفهان، هلدینگ تاپیکو و پالایش نفت تهران به ترتیب بیش ترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، ایران خودرو، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، بانک تجارت و سایپا بودند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.