گزارش اسب بخار از بورس تهران/ انزوای ادامه دار خودرویی ها در بازار سرمایه

بورس خودرو

به نظر می رسد گروه خودرو و قطعات، دیگر کاری به شاخص کل ندارد و صعود و سقوط آن فعلاً اثری در روند حرکتی آن ها در مسیر نزول ندارد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، نزدیک به یک ماه می شود که دیگر از تب و تاب و رشدهای هرروزه خودرویی های بورس خبری نیست و هر روز از حجم بازار آن ها کاسته می شود. طی ماه گذشته به ندرت روزهای خوب را در این گروه شاهد بوده ایم و امروز هم بر سیاق روزهای اخیر، کار برای آن ها با سرخ پوشی تمام نمادهای حاضر در این گروه، غیر از دو نماد، به پایان رسید. طی داد و ستدهای امروز، تنها دو نماد «ختور» و «خعمرا» با ۱و ۰٫۲۴ تنها نمادهای مثبت این گروه بودند و سایر حاضران این گروه توان سبز شدن را نداشتند. امروز در کمی بیش تر از ۳۶ هزار نوبت ۳۸۵ میلیون سهم به ارزش ۲۲۶ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان خرید و فروش شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این گروه همچنین صدرنشین ها باز هم با افت همراه شدند. معامله گران در روز جاری امروز ۷ میلیون و ۱۷۲ هزار سهم «خگستر» با افت ۲٫۲۷ درصدی را در ۱۴۷۴ نوبت و به ارزش ۳ میلیارد و ۹۰۱ میلیون تومان خرید و فروش کردند. این میزان برای «خودرو» با افت ۴٫۴۸ درصدی۲۹۰ میلیون سهم بود که در ۱۴ هزار نوبت و به ارزش ۹۳ میلیارد تومان دست به دست شد. ۲۳۸ میلیون سهم «خساپا» با افت ۴٫۸۳ درصدی نیز در ۱۱ هزار نوبت و به ارزش ۶۵ میلیارد تومان دست به دست شد.

«خپارس»، «خزامیا»، «ختوقا»، «خبهمن» و «خمحرکه» از دیگر بالانشینان این گروه بودند که به ترتیب با افت های ۰٫۷، ۰٫۸۱، ۳٫۹۱، ۴٫۷۶ و ۰٫۶۳ درصدی به کار روزانه خود پایان دادند.

در این گروه همچنین «ورنا» ۰٫۰۹، «خاذین» ۰٫۱۲، «خاور» ۰٫۰۸، «خمهر» ۰٫۲۳، «خشرق» ۰٫۱، «خرینگ» ۰٫۳۸، «خکار» ۰٫۰۵، «خدیزل» ۲٫۶۴، «خکمک» ۰٫۰۲، «خمحور» ۰٫۰۲، «خلنت» ۰٫۰۶، «خکرمان» ۰٫۰۷ و «خکاوه» ۰٫۰۶ از دیگر نمادهایی بودند که با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند. ضمن این که، نمادهای «خریخت»، «خاهن»، «خوساز»، «خچرخش»، «خدیزل»، «خنصیر»، «خموتور»، «ختراک» و «تشتاد» از سوی ناظر بازار متوقف شده اند.

براساس این گزارش، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل با ۴۷ هزار و ۲۴۷ واحد کاهش در رقم ۱ میلیون و ۶۲۵ هزار واحد ایستاد. معامله‌گران همچنین ۱ میلیون معامله به ارزش ۹۰ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال انجام دادند.

در این بازار، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، س‌ نفت و گاز پتروشیمی تأمین، بانک ملت، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه‌ گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.