گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خودرویی ها یکدست سرخ‌پوش شدند

گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خودرویی ها یکدست سرخ‌پوش شدند

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه، امروز در اولین روز کاری هفته به رغم رشد شاخص کل باز هم زیان ده شدند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، امروز در حالی که، هم شاخص کل صعودی بود و هم حجم داد و ستد در گروه خودرو به مراتب نسبت به روز پایانی هفته گذشته بیش تر بود، نمادهای حاضر در این گروه نتوانستند مانع از افت مجدد ارزش روزانه سهام خود بشوند و تمام نمادها ریزش داشتند. طی داد و ستدهای صورت گرفته در این بازارکمی بیش از ۴ میلیارد سهم به ارزش ۱۶۸۹ میلیارد تومان در ۱۶۹ هزار نوبت دست به دست شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این گروه نزدیک به ۸۰ درصد داد و ستد به نام دو نماد شاخص ساز این گروه «سایپا» و «ایران خودرو» ثبت شد. امروز فعالان بازار ۲ میلیارد و ۲۰۱ میلیون سهم ایران خودرو را، با افت ۳٫۹۳ درصد، در ۸۳ هزار نوبت و به ارزش ۸۰۷ میلیارد تومان خرید و فروش کردند. این میزان برای «سایپا»، که آن هم افت ۳٫۹۴ درصدی را تجربه می کرد، ۱ میلیارد و ۶۵۲ میلیون سهم بود که در ۵۸ هزار نوبت و به ارزش ۵۲۴ میلیارد تومان ثبت شد.

«خگستر»، «خپارس»، «خمحرکه»، «خبهمن» و «خزامیا» از دیگر نمادهای صدرنشین این گروه بودند که به ترتیب با افت های ۴٫۸۹، ۴٫۷۱ ، ۳٫۸۸، ۳٫۵۶ و ۲٫۰۵ درصدی همراه شدند.

«ختوقا» ۴٫۶۸-، «ورنا» ۲٫۶۸-، «خاذین» ۱٫۴۳-، «خمهر» ۰٫۵۴-، «خریخت» ۰٫۴۷-، «خاور» ۲٫۹۷-، «ختور» ۰٫۳۸-، «خوساز» ۰٫۲۷-، «خشرق» ۱٫۴۳-، «خرینگ» ۱٫۱۸-، «خچرخش» ۰٫۱۷-، «خکار» ۴٫۹۸-، «خکمک» ۰٫۴۲-، «خزر» ۰٫۴-، «ختراک» ۰٫۰۸-، «خدیزل» ۲٫۷۱-، «خفنر» ۰٫۰۹-، «خمحور» ۴٫۹۹-، «خنصیر» ۰٫۲۲-، «خموتور» ۰٫۰۷-، «خلنت» ۱٫۳۷-، «تشتاد» ۰٫۳۸-، «خکرمان» ۴٫۹۹-، «خکاوه» ۲٫۴۸- و «خفناور» ۰٫۰۶- از دیگر نمادهای حاضر در گروه خودرو و قطعات هستند که امروز با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

بر پایه این گزارش، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۹۵ واحد صعود، رقم ۱ میلیون و ۶۴۲ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران امروز ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۱۸ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت و در مقابل، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، ایران خودرو، سایپا، بانک صادرات ایران و سرمایه گذاری شاهد نیز نمادهای پربیننده بازار بورس بودند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.