گزارش اسب بخار از بورس تهران/ بی توجهی به خودرویی های بازار سرمایه

گزارش اسب بخار از بورس تهران/ بی توجهی به خودرویی های بازار سرمایه

در اولین روز کاری هفته در حالی که بازار سرمایه متأثر از جلسه روز پنج‌شنبه شورای عالی بورس با رشد همراه شد، اما خودرویی های حاضر در این بازار همچنان به روند نزولی خود ادامه دادند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، بورس اوراق بهادار تهران که در دو هفته اخیر مرتب در حال عقب نشینی و ریزش شاخص کل بود، پس از جلسه روز پنج‌شنبه شورای عالی بورس، مبنی بر این که یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای صندوق تثبیت بازار در بورس اختصاص یابد و نیز ممنوعیت بانک‌ها در خرید و فروش سهام برداشته شود و به آن ها اجازه خرید و فروش سهام در بازار داده شد، با رشد همراه شده است به نحوی که در پایان معاملات، شاخص کل با افزایش ۲۷ هزار و ۴۸۲ واحد به رقم ۱ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این داد و ستدها در کمی بیش از ۱ میلیون و صد هزار نوبت فعالان بازار ۸ میلیارد و ۸۳۷ میلیون سهم به ارزش ۶ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان دست به دست کردند.

در مقابل اما در گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار اوراق بهادار تهران داد و ستدها همچنان با افت همراه بود و در کل ۳۹۵ میلیون و ۸۴۲ هزار سهم به ارزش ۳۰۱ میلیارد تومان در ۴۵ هزار نوبت خرید و فروش شد.

در این بازار با توجه به توقف نمادهای «خساپا» و «خودرو»، لیدری بازار را «خگستر» بر عهده داشت. این نماد، که امروز با افت ۴٫۶۱ درصدی همراه شده بود در ۱۸ هزار نوبت ۲۳۹ میلیون و ۹۱۹ هزار سهمش به ارزش ۱۴۸ میلیارد خرید و فروش شد. «خپارس»، «خبهمن» و «خزامیا» از دیگر نمادهای صدرنشین این گروه بودند که به ترتیب با ۳٫۳، ۴٫۷۶ و ۱٫۴۸ درصد افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

در این گروه سایر نمادها نیز با افت همراه شدند؛ «ختوقا» ۲٫۵۳، «خمحرکه» ۴٫۷۴، «ورنا» ۴٫۹۹، «خکرمان» ۲٫۹۶، «خاهن» ۲٫۵۶، «خاور» ۰٫۷۲، «ختور» ۱٫۰۴، «خکار» ۰٫۵۵ ، «خاذین» ۱٫۲، «خشرق» ۰٫۶۲، «خمهر» ۰٫۶۴، «خرینگ» ۱٫۵۱، «خوساز» ۰٫۳۷، «خکمک» ۰٫۱۲، «خچرخش» ۰٫۰۹، «خنصیر» ۰٫۲۲، «خدیزل» ۲٫۰۶، «ختراک» ۰٫۰۴، «خزر» ۰٫۳، «خفنر» ۰٫۰۵، «خلنت» ۰٫۹، «خکاوه» ۰٫۳۶ و «تشتاد» ۰٫۱۴ درصد.

همچنین نمادهای خودرو، خساپا، خریخت، خموتور، خمحور و خفنر نمادهایی بودند که از سوی ناظر بازار متوقف شده اند.

براساس این گزارش، امروز همچنین  نمادهای مهم شاخص‌ساز شامل پتروشیمی خلیج فارس فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران، صنعتی گل‌گهر، سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری غدیر، به ترتیب، بیش ترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نماد بانک ملت، بیش ترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشت. البته این نماد مدت‌ها بسته بود که امروز پس از باز شدن حدود ۱۵ درصد منفی شد.

نمادهای پربیننده امروز در بورس نیز شامل فولاد مبارکه، ملی‌مس، بانک تجارت،  بانک صادرات، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و سرمایه گذاری غدیر و صنعتی زرماکارون بودند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.