کوپا T210؛ کراس اووری جذاب در اختیار کم تجربه ها

کوپا 210T؛ کراس اووری جذاب در اختیار کم تجربه ها
کوپا T210 را می توان خودرویی جذاب برای کسانی که به دنبال کراس اوور هستند، معرفی کرد. با این که برند ” کوپا ” سابقه چندانی در خودروسازی چین ندارد، اما پشتوانه زوتی باعث شده این نشان نوپای چینی در ابتدای فعالیت، خوب ظاهر شود و محصولی به نسبت پخته در بحث طراحی را به بازار معرفی کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

” ریگان خودرو ” که نماینده رسمی کوپای چین در ایران به حساب می آید و نمونه های اولیه این خودرو را به دلیل آماده نبودن خط تولیدش برای مونتاژ به ” خودروسازان راین ” سپرده بود، این روزها مشکلاتی را در بدو فعالیت خود برای مشتریانش به وجود آورده است. با این که این شرکت پیش فروش کوپا T210 را با بخشنامه رسمی سازمان حمایت انجام داده بود و توانست از طریق شبکه فروش ” شهر خودرو “، محصولات خود را پیش فروش و به دست مشتری برساند، گویا تجربه کافی برای سیر مراحل اداری عرضه یک خودرو به کشور را نداشته و پس از گذشت هفته ها از تحویل خودروی تولیدیش، مشخص شده هنوز مجوز بهره برداری را دریافت نکرده و به همین دلیل پلیس شماره گذاری از اعطای پلاک به مالکان خودداری می کند.

کوپا T210 که تنها از طریق چند عدد بیلبورد و معرفی ساده در نمایشگاه خودروی تهران ۹۶ توانسته بود مشتریان قابل توجه ای را به سمت خود بکشاند و باعث شود ریگان خودرو و شهر خودرو در ابتدای فعالیت حرفه ای شان، خوب و قوی ظاهر شوند، اکنون به دلیل مشکل شماره گذاری و کم تجربگی مدیران این شرکت ها، در پارکینگ منازل برخی مالکان خاک می خورد و در انتظار پلاک به سر می برد. برخی دلالان و مالکانی که به دنبال سود کلان، آن هم از خودرویی تازه وارد هستند، امروز با این مشکل مواجه شده اند که نمی توانند، خودرو را به صورت پلاک شده در اختیار مشتریان قرار دهند. یکی از دلالان کوپا T210 که گویا چند هفته ای است در انتظار مشتری به سر می برد، روز گذشته در تماس تلفنی خبرنگار « اسب بخار » به عنوان مشتری، اعلام کرد ریگان خودرو قول پلاک شدن این خودرو را در هفته اول شهریور ماه داده است.
کوپا 210T؛ کراس اووری جذاب در اختیار کم تجربه ها
این در حالی است که در مراسم تحویل نخستین سری کوپا T210 قرار بود پلاک خودروها یک هفته بعد به دست خریداران برسد، اما حال که برخی از مالکان خودروهای شان را به پارکینگ خانه برده اند و برخی دیگر که هنوز خودروی شان را در شهر خودرو گذاشته اند، پس از گذشت مدت ها پیامکی برای تخصیص پلاک از سوی پلیس شماره گذاری دریافت نکرده اند.
کوپا T210 به عنوان یک کراس اوور، قیمت اولیه حدود ۱۴۷ میلیون تومان را با شرایط گذشته داشت و بدیهی است که اگر قرار باشد ریگان خودرو و شهر خودرو، این کراس اوور را دوباره به فروش رسانند، با توجه به تغییر بهای ارز مرجع برای خودروسازان، آن ها هم مجبور به افزایش قیمت هستند. جالب است بدانید که مالکان کوپا T210 هر هفته در آگهی های فروش تنها قیمت خودروی شان را بر مبنای بهای بازار آزاد خودروهای رقیب افزایش می دهند، اما تفاوت آن ها با مالکان خودروهای دیگر این است که امکان خرید و فروش برای آن دسته از رقیب ها وجود دارد و تنها به دلیل مشکل شماره گذاری، در حال حاضر آن ها نمی توانند این خودرو را به صورت رسمی بفروشند. با این حال از هفته های گذشته قیمت بازار آزاد کوپا T210 از ۱۷۰ میلیون تومان به ۲۷۰ میلیون تومان هم رسیده است. البته اگر قصد خرید این خودرو را داشته باشید، برخی فروشندگان به عددی کم تر از ۲۳۰ میلیون تومان هم راضی می شوند. اگر هم عدد ۲۳۰ میلیون تومان را می خواهید که برای کوپا T210 در بازار آزاد بپردازید، پیش از خرید امکان شماره گذاری، وضعیت خدمات پس از فروش و روند تولید این خودرو را از شرکت جویا شوید.
از نگاه بسیاری از فعالان صنعت خودرو، ریگان خودرو در انتخاب محصول، قوی عمل کرده و کراس اووری جذاب را به بازار ایران معرفی کرده است، اما در قدم گذاشتن برای دریافت مجوزها، فعال کردن خط تولید، راه اندازی واحد فروش و خدمات پس از فروش منسجم و… بسیار ناشیانه و به شکلی کم تجربه وارد عمل شده و توانسته در زمان اوج گیری در بازار خودرو، به ناگاه سقوط آزاد را تجربه کند.
کوپا T210 یک کراس اوور لوکس چینی به حساب می آید که در بهار ۱۳۹۷، براساس گزارش وزارت ” صمت “، ۲۹۹ دستگاه از آن تولید شده است. بدیهی است که خودرویی با طراحی به نسبت جذاب، امکانات بالا و از سویی پیشرانه قابل قبول روی کاغذ، می تواند مشتریان بسیاری را جذب کند. سقف پانارومیک، صندلی برقی، سنسور نور، شش کیسه هوا، کروزکنترل،نمایش گر، استارت دکمه ای، تهویه هوای دوگانه، تریم داخلی چرم مصنوعی، نور پرداری داخلی، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… جزو امکاناتی هستند که در برخی موارد نسبت به رقیب ها، برتری قابل قبولی را به کوپا T210 می دهند. همچنین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در کنار یک جعبه دنده اتوماتیک AT که قابلیت انتقال قدرت را به چرخ های جلو دارد، می تواند رضایت قابل توجه ای را نسبت به خود جلب نماید. اما نبود خدمات پس از فروش گسترده و اعلام نکردن برنامه های این شرکت، باعث می شود رفته رفته، ضمانت ۷ سال گارانتی به یک شعار تبلیغاتی تبدیل شود. البته شهر خودرو تضمین ارائه خدمات پس از فروش کوپا T210 را از سوی ریگان خودرو داده است، اما آیا یک شرکت واسپاری خودرو می تواند خدمات شایسته با این خودرو را به صورت گسترده در تمام کشور دایر کند؟

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.