کمتر از دو ماه تا آغاز سومین نمایشگاه خودروی تهران

کمتر از دو ماه تا آغاز سومین نمایشگاه خودروی تهران
در شرایطی قرار است که شهر آفتاب تهران، آبان ماه سال جاری میزبان سومین دوره از نمایشگاه بین المللی خودروی تهران باشد که هنوز وضعیت صنعت و بازار خودروی کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و معلوم نیست که تا چند هفته ی دیگر، رویکرد خودروسازان و شرکت های فعال خودرویی چگونه خواهد بود؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با این حال شهر آفتاب تهران و شرکت هرمس بر سر وعده ی سال گذشته خود هستند و همچنان می خواهند از ۲۲ تا ۲۶ آبان ۹۷، سومین دوره از نمایشگاه خودروی تهران را برگزار کنند. این رویداد مهم خودرویی در شرایطی مراحل مقدماتی را طی می کند که کمپانی هایی مانند رنو، سیتروئن، پژو، مزدا، ولوو و… به صورت مستقیم بازار کشور را ترک کرده اند و در سال گذشته برخی از آن ها حضور فعالی را داشته اند. همچنین شرکت های واردکننده که قطب اصلی جذابیت نمایشگاه به حساب می آید، این روزها با مشکلات شدیدی مواجه هستند و ادامه دار شدن ممنوعیت واردات خودرو، توجیه اقتصادی را برای حضور در این نمایشگاه از بین می برد.
اما با شرایط فعلی پیش بینی می شود که شرکت هایی چون ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، گروه بهمن، سیف خودرو، رامک خودرو، خودروسازی فردا، آذویکو، مدیران خودرو، کارمانیا، ریگان خودرو، آمیکو و… حضور قوی را در سومین دوره از نمایشگاه خودروی تهران داشته باشند. حتی پیش بینی می شود که تعداد قابل توجهی از این شرکت ها محصولات جدیدی را هم به این نمایشگاه بیاورند.
برخی می گویند که به احتمال زیاد، با کاهش نوسان ارز و از طرفی مشخص شدن جایگاه صنعت خودرو برای دریافت ارز، دیگر مشکل خاصی برای لغو ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد و شاید در اواسط آبان ماه سال جاری، مجددا امکان ورود خودروها به صورت CBU فراهم شود.
با این حال سوالی که بسیاری از بازدیدکنندگان از نمایشگاه خودروی تهران دارند، این بوده که آیا سومین دوره از نمایشگاه بین المللی خودروی تهران می تواند قویتر از سال گذشته برگزار شود و با خروج برندهای مطرح، آیا توسعه ای در وسعت برگزاری نمایشگاه رخ داده است؟

مدیران 777 مدیران 777

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.