کشمکش برای تولید سانگ یانگ تیوولی

رامک خودرو رسما به جمع تولیدکنندگان خودرو رفت
بر اساس گفته برخی منابع خبری، نه تنها رامک خودرو برنامه ی تولید سانگ یانگ تیوولی را دنبال می کند، بلکه یکی از خودروسازان خصوصی کشور سعی دارد تا این اتفاق را در خودروسازی خود رقم بزند و از این پس، بتواند نماینده ی تولید و عرضه ی تیوولی در ایران باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار؛ بر اساس اخبار منتشر شده و نشست های خبری مختلف، شرکت رامک خودرو سعی دارد تا در کارخانه ی “نورا موتور پارس” تولید تیوولی را در کشور شروع کند و در حال حاضر مشغول به تجهیز خط تولید آن است. بر اساس گفته های مدیران رامک خودرو، قرار است که با آغاز تولید تیوولی در ایران، از این پس نسخه ی مونتاژی این کراس اوور جمع و جور در اختیار مشتریان قرار بگیرد و حتی مشتریان منتظر هم به نمونه های SKD و CKD تیوولی می رسند.
اما در کنار فعالیت های رامک خودرو، یکی از خودروسازان خصوصی که سال گذشته یک سدان و کراس اوور پرفروش چینی را به بازار ایران معرفی کرده است، چندی پیش جلسه هایی را ماهیندرای هند ترتیب داده تا بتواند امتیار تولید سانگ یانگ تیوولی را از آن خود کند. سانگ یانگ کره جنوبی در بحث مالکیت، جز شرکت های تابعه ی گروه چند ملیتی ماهیندرا است. البته که بر اساس اطلاعات به دست آمده، ماهینداری هند چراغ سبزی به این خودروساز خصوصی نشان نداده و همچنان برنامه دارد همکاری سانگ یانگ با رامک خودرو و گروه صنعتی رامک ادامه داشته باشد.
با اینکه خودروساز خصوصی مورد نظر ساختار قوی در بحث تولید دارد و سابقه ی مونتاژ خوبی را در پس ذهن مشتریان بر جای گذاشته است، اما این رفتار او از طرف صنعتگران در سطح ایران و جهان آن چنان اصولی دانسته نمی شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر، این خودروساز خصوصی برندی را در بازار ایران عرضه می کند که قبلا نتوانسته بود به دست مشتریان برسد و امتیازش برای شرکتی دیگر بوده است. اما با سلب امتیاز از طرف ایرانی توانست بالاخره برند چینی مورد در نظر به ایران بیاورد.
البته این نکته را در نظر بگیرید که اتفاق های چند وقته ی اخیر و کشمکش برای تولید سانگ یانگ تیوولی در ایران، از جانب رامک خودرو واکنشی را به همراه نداشته و گویا این شرکت به عنوان نماینده ی رسمی سانگ یانگ کره جنوبی سیاست سکوت را ترجیح می دهد.

شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای تماشای ویدیوی تست و بررسی سانگ یانگ تیوولی بر روی لینک کلیک کنید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.