کدام شرکت ها به سومین نمایشگاه خودروی تهران آمده اند؟ + گزارش تصویری

چه شرکت هایی با چه سبکی در سومین نمایشگاه خودروی تهران حاضر شده اند؟ + آلبوم تصاویر
بالاخره شب گذشته و بامداد دوشنبه غرفه سازی و چیدمان محصولات مختلف در سومین نمایشگاه خودروی تهران شهر آفتاب به پایان رسید و حال قرار است که وزیر صنعت، معدن و تجارت راس ساعت ۱۰:۳۰ امروز این نمایشگاه را در حضور خبرنگاران، خودروسازان و مسئولین افتتاح کند.

مدیران 777 مدیران 777

تیم خبری “اسب بخار” چند روزی است که در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب حضور دارد و پا به پای شرکت ها و برگزارکننده ی این گردهمایی مهم، تصاویر و گزارش های خود را تهیه می کند. با فرا رسیدن بامداد دوشنبه بالاخره مشخص شد که هر شرکت با چه سطح از توانمندی به سومین نمایشگاه خودروی تهران آمده و عموم مردم می توانند در بازدید از این دوره ی نمایشگاه، چه مواردی را برای مشاهده و آشنایی در پیش روی خود ببیند.
نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۷ با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم با محدودیت هایی جهت برگزاری و حضور شرکت های خودرویی طرف بود. با این حال شاهد هستیم که سومین نمایشگاه خودروی تهران با رویکرد توانمندی صنعت خودروی کشور در زمینه ی تولید داخل برپا شده و سالن های A4، A5 و ملل میزبان بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان است.
در سالن A4، در کنار حضور برخی شرکت های خدمات خودرو و بازرسی محصولات با حضور نشان های هن تنگ، فوتون و بیسو طرف است. سیف خودرو برنامه دارد تا از فردا همزمان با آغاز بازدید رسمی نمایشگاه برای عموم مرحله ی جدید پیش فروش بیسو T3 و T5 را شروع کند. در آن سوی غرفه ی بیسو و سیف خودرو، نشان هن تنگ چین به صورت مستقل حضور دارد و در کنار آن، فوتون های مونتاژ داخل در فضایی مجزا چیده شده اند.


با ورود به سالن A5 رویکرد به نمایش گذاشتن توان داخلی سازی خودروسازان دولتی کاملا مشهود است. گروه خودروسازی ایران خودرو نیمی از محوطه ی خود و سالن را به قطعات منفصله ی محصولات خود اختصاص داده است. در این بخش که زیر نظر ساپکو برگزار شده است، اتاق تولید داخل پژو ۳۰۱ به همراه قطعات مختلف این سدان جدید ایران خودرو حضور دارد. همچنین بالاخره این شرکت پژو ۲۰۷i اتوماتیک آپشنال و ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک آپشنال را با سقف مونروف (تمام شیشه ی غیر بازشو) یا همان پانارومای ثابت به نمایش گذاشته است. دنا پلاس توربو نیز خودرویی دیگر از محصولات ایران خودرو است که در غرفه ی این شرکت قرار گرفته است. آپکو به عنوان شرکت نصب کننده و عرضه کننده ی امکانات اضافی و آپشن های خاص ایران خودرو در این نمایشگاه با یک دستگاه پژو ۲۰۷i صندوقدار متفاوت حضور دارد که برخی جزئیات آن نسبت به نمونه ی استاندارد تغییر کرده است. بخشی از فضای غرفه ی ایران خودرو به شرکت امدادخودرو ایران اختصاص دارد و بحث خدمات پس از فروش به سبک های مختلف این شرکت در معرض نمایش قرار گرفته است.
نیمی دیگر از سالن A5، در اختیار گروه سایپا است. سایپا در بخش مخصوص به خود رهام، اتاق برش خورده ی رهام و ساینا تمام برقی را قرار داده است. همچنین زامیاد به عنوان زیر مجموعه ی گروه سایپا، خودروهای سنگین و کار و تجاری خود را به سومین نمایشگاه خودروی تهران آورده است. وانت زامیاد نیز این بار با ظاهری فیس لیفت و امکانات بیشتر به معرض نمایشگاه گذاشته شده و گویا این شرکت برنامه دارد تا بالاخره ی نمونه ی بهبود یافته ی همان وانت نیسان را به بازار عرضه کند.

نیمی از محوطه ی گروه سایپا و یک چهارم سالن A5 به سازه گستر سایپا و قطعه سازان این شرکت اختصاص دارد. در این بخش بازدیدکنندگان می توانند با جزئیات بیشتری از قطعات خودروهای سایپا از جمله رهام، کیا سراتو، کوییک، تیبا، خانواده ی رنو و… آشنا شوند.
در سالن ملل شهر آفتاب، دو شرکت عرضه کننده ی موتور سیکلت های بنزینی و تمام الکتریکی حضور دارند و در بخش دیگر این سالن، حوزه ی بازی های رایانه ای و اپلیکشین های مخصوص حوزه ی خودرو غرفه های خود را برپا کرده اند. همچنین در قسمتی از این سالن، خودرویی دست ساز و اسپرت توسط جوانان خلاق و خوش فکر ایرانی به نمایشگاه گذاشته شده است.

امروز یعنی ۱۷ دی ۱۳۹۷، نمایشگاه خودروی تهران برای خبرنگاران و مهمانان ویژه شروع به فعالیت می کند و از صبح سه شنبه تا جمعه، بازدید از این نمایشگاه برای عموم افراد به صورت رایگان امکان پذیر است. شرکت برگزاری سومین دوره ی نمایشگاه خودروی تهران مانند سال گذشته ساعت بازدید را از ۱۰ تا ۱۸ اعلام کرده است. بازدیدکنندگان و علاقه مندان به حوزه ی خودرو می توانند از طریق خطوط اتوبوس، تاکسی، مترو و یا با خودروی شخصی خود به نمایشگاه شهر آفتاب بیایند و رویکرد متفاوت خودروسازان و وزارت صمت را در این دوره از نمایشگاه خودروی تهران نظاره کنند.

پایگاه خبری اسب بخار در ایام برگزاری سومین نمایشگاه خودروی تهران جهت تهیه گزارش در محوطه ی شهر آفتاب و اتاق خبرنگاران حضور دارد و سعی دارد تا روزانه گزارش های اختصاصی مختلفی را از حال و هوای این نمایشگاه در اختیار مخاطبان خود بگذارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پایگاه خبری اسب بخار
عکس ها: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.