کیا اپتیما مطمئن ترین سدان خانوادگی در آمریکا

کیا اپتیما k5

به تازگی رسانه های آمریکایی «کیا اپتیما» را به عنوان مورد اطمینان ترین سدان خانوادگی در این کشور انتخاب کرده اند. اما چرا این خودرو باقی رقبا را کنار می زند؟ در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هنگامی که از سدان های خانوادگی صحبت می کنیم، نام مدل های زیادی در ذهن شما می آید، اما حالا مدل ۲۰۲۰ کیا اپتیما تمام رقبا را کنار زده و حتا از «تویوتا کمری» هم سبقت گرفته است. امکاناتی که به صورت استاندارد در کیا اپتیما ۲۰۲۰ وجود دارد باعث شده برترین سدان متوسط سال ۲۰۲۰ لقب بگیرد. اگر به سابقه کیا اپتیما در سال های گذشته نگاه کنیم، از دیدن نام این مدل در صدر فهرست ۲۰۲۰ شوکه خواهید شد، چراکه در سال های گذشته این درصد از امتیاز و اطمینان مردم نسبت به این مدل دیده نمی شد. اما حالا در نظرسنجی اخبار آمریکا این خودرو توانسته ۴٫۵ امتیاز از مجموع ۵ امتیاز را کسب کند. در فهرست ارائه شده، اکثر خودروها کراس اوور هستند و تنها نام کیا اپتیما، تویوتا کمری و آوالون از گروه سدان ها به چشم می خورد. کمری و آوالون با مجموع ۴ امتیاز، پایین تر از اپتیما قرار می گیرند و جالب است بدانید بسیاری از کراس اوورهای پرفروش در بازار آمریکا هم امتیاز کم تری نسبت به اپتیما کسب کرده اند.

حتماً بخوانید: مشخصات فنی و کابین کیا اپتیما K5 منتشر شد

اساس این رتبه بندی چه بوده است؟

برای رتبه بندی و امتیازدهی به خودروهای این فهرست تحلیل و بررسی بر روی ترکیب ویژگی های خانوادگی خودروها و میزان مطمئن بودن آن ها پیش بینی می شود. مورد اطمینان بودن خودروها براساس نظرسنجی مصرف کنندگان حقیقی بررسی شده است. براساس این نظر سنجی، مالکان نظر خود را نسبت به خودرویی با عمر سه سال در مدت زمان ۱۲ ماه رانندگی بیان کرده اند. گفتنی‌ست این نظرسنجی براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط مجموعه “J.D.Power” انجام شده است. پیش بینی قابل اطمینان بودن یک خودروی خانوادگی به آن معناست که این خودرو در بلندمدت هزینه کم تری را روی دست مالک خود می گذارد، که این نکته یکی از مهم ترین دغدغه ها برای خریداران خودروهای خانوادگی است.

چه ویژگی هایی کیا اپتیما را از رقبا متمایز می کند؟

از مهم ترین ویژگی های این خودرو می توان به کیفیت بالا در متریال به کار رفته در کابین خودرو اشاره کرد. صندلی های عقب این خودرو با کیفیت بالا و فضای پای کافی طراحی شده اند که این نکته در طراحی یک سدان خانوادگی امری حیاتی است. همچنین در قسمت صندوق عقب کیا اپتیما فضای نسبتاً قابل قبولی را داریم. نکته دیگر در مورد کیا اپتیما، سیستم خوب و پیشرفته اطلاعات و سرگرمی در این خودروست که قابلیت اتصال آسان با اپل کارپلی و اتواندروید را دارد. چهار پورت USB، اتصال بلوتوث و سیستم صوتی قدرتمند از ویژگی هایی است که این سدان خانوادگی را از دیگر رقبا متمایز می کند. دقت کنید که امکانات ذکرشده به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد و تنها وجود این آپشن ها نیست که امتیاز این خودرو را بالا برده، بلکه کارایی و سهولت استفاده از این آپشن ها هم در این موفقیت تأثیر بسزایی داشته است.

افزون بر این خصوصیات در مورد طراحی داخلی این خودرو، کیا اپتیما کیفیت رانندگی بالایی نیز دارد و پیشرانه قدرتمندی زیر کاپوت این خودرو قرار گرفته است. نکات ذکرشده در مورد یک سدان خانوادگی در بازار آمریکا بسیار حائز اهمیت است. در بررسی های انجام شده توسط J.D.Power کیا اپتیما در بخش سنجش اطمینان، امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ را به دست آورده که امتیاز بسیار خوبی است. مهم ترین دلیل برای کسب این امتیاز بالا، ضمانت پنج ساله کیا (۶۰ هزار مایل) است که خیال مالکان را تا مدتی از هزینه ها و سرویس های این خودرو راحت می کند.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.