کاهش قیمت محصولات سایپا در بازار آزاد در پی افزایش عرضه

سایپا
افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین باعث شد تا در روزهای گذشته دوباره موج گرانی به بازار خودروی کشور باز گردد. بدیهی است که در این میان، محصولات سایپا از این ماجرا مستثنی نبودند و گاهی به عنوان پیشتاز افزایش قیمت ها در بازار آزاد خودرو شناخته می شدند.

مدیران 777 مدیران 777

اما با گذشت مدتی از بروز حباب های قیمتی، گروه سایپا با افزایش تعداد خودروهای فروش فوری و تسریع در فرایند تحویل خودروها سعی دارد تا روند صعودی رشد قیمت ها را کاهش دهد. حال می بینیم که تا حدی این اقدام سایپا موثر واقع شده و حداقل موجب کاهش قیمت خودروهایش در بازار آزاد گردیده است. ساینا EX دنده ای که در روزهای ابتدایی آذر با قیمت نزدیک به ۶۹ میلیون تومان توسط دلالان به فروش می رسید، حال بهایی کمتر از ۶۳ میلیون تومان را در بازار آزاد تجربه می کند. همچنین کوییک دنده ای از قیمت ۶۸ میلیون تومان به قیمت کمتر از ۶۲ میلیون تومان رسیده است. تیبا صندوقدار و هاچ بک هم کاهش قیمت حدود ۴ میلیون تومان را نسبت به اواخر آبان و اوایل آذر تجربه کرده اند و به ترتیب با قیمت ۵۷ و ۶۲ میلیون تومان به فروش می رسد.
پراید هم که دوباره در چند روز گذشته به سوژه افزایش قیمت ها تبدیل شده بود، امروز در نمونه های مختلف قیمتی در بازه ۴۸ تا ۵۳ میلیون تومان را تجربه می کند. البته که هنوز قیمت خانواده X100 مانند ابتدای آبان ۹۸ نشده و به کانال کمتر از ۴۹ میلیون تومان باز نگشته است. با وجود این اقدامات سایپا، همچنان تغییر خاصی برای قیمت چانگان CS35، آریو دنده ای و اتوماتیک رخ نداده و تنها کاهش قیمت جزئی از ابتدای هفته برای آن ها رصد شده است. با توجه به توقف تولید کیا سراتو از مرداد ۹۸ هم، شاهد هستیم که ابزار کنترل قیمت این سدان کره ای برای سایپا موجود نیست و همچنان این خودرو در نمونه آشپنال اتوماتیک قیمتی فراتر از ۳۱۰ میلیون تومان را در بازار آزاد تجربه می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.