چرا هیوندای قیمت سانتافه 2021 را گران تر کرده است؟

هیوندای سانتافه 2021

«هیوندای سانتافه ۲۰۲۱» همین ماه اکتبر گذشته بود که معرفی شد. در حالی که، «هیوندای» تغییرات قابل توجهی در طراحی آن، اعمال کرده بود. این تغییرات طبیعتاً باعث نوسان قیمت خودرو هم می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اکنون وب سایت “CarsDirect” به طور دقیق از جزییات قیمتی سانتافه جدید پرده برداشته است. این وب سایت، که در آنالیز قیمت خودروهای بازار ایالات متحد آمریکا تخصص دارد، گفته است سانتافه ۲۰۲۱ در تریم پایه “SE” از ۲۸.۰۲۵ دلار قیمت می خورد که نسبت به مدل “SE 2020″، دقیقاً ۵۷۵ دلار گران تر شده است. سانتافه SE 2020 قبلاً ۲۷.۴۵۰ دلار قیمت داشت.

مدیران 777 مدیران 777

تریم Calligraphy که تیپی جدید برای سانتافه ۲۰۲۱ است، حداقل قیمت ۴۳.۴۷۵ دلاری را به خود می بیند. این قیمت در مقایسه با قیمت نسخه فول آپشن سانتافه ۲۰۲۰ که چهار چرخ محرک هم بود، حداقل ۲.۷۲۵ دلار افزایش داشته است! به گونه ای که پرچم دار تیپ های سانتافه ۲۰۲۰ را با ۴۰.۷۵۰ دلار می شد خریداری کرد. لازم به ذکر است که تمام قیمت های ذکرشده، با محاسبه عوارض و مالیات بازار مقصد که آمریکاست، اعلام شده اند.

افزایش قیمت سانتافه های جدید دلایل زیادی دارد. جدا از تغییرات ظاهری و زیبایی ملموس و آن چراغ های روز جذابی که از «پالیسید» قرض گرفته شده اند، سانتافه ۲۰۲۱ بر روی پلت فرم جدید پیاده سازی شده است! زیرساخت تازه هیوندای برای سانتافه، پرفورمنس بهتر، هندلینگ بیش تر و ایمنی بالاتر را به ارمغان می آورد. همچنین این پلت فرم راه ورود سانتافه را به دنیای الکتریکی ها هموار کرده است.

تریم جدید Calligraphy، که امسال به پالیسید هم اضافه شد، ویژگی های یک شاسی بلند پریمیوم را به سانتافه هدیه می دهد. این ویژگی ها شامل روکش های اعلای چرم ناپا در کابین، جلوپنجره بازطراحی شده، طراحی لوکس و جدید رودری ها، سقف جیر، سیستم هدآپ دیسپلی تمام رنگی، سیستم نورپردازی داخلی پیشرفته و نمایشگر سفارشی ۲۰.۰ اینچ می شود. همچنین این تریم با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو و سیستم چهار چرخ محرک روانه بازار می گردد.

در رابطه با سایر تریم ها، می توان گفت سانتافه اولین شاسی بلند هیوندای است که به پیشرانه هیبرید مجهز می شود. ترکیبی از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ بنزینی، ژنراتور ۱۳ کیلوواتی و موتور برقی ۴۴ کیلوواتی، قدرت ۲۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متری را فراهم می آورند. انتظار نمی رود هیچ یک از نسخه های هیبریدی سانتافه ۲۰۲۱ تا پیش از پایان سال میلادی جاری به نمایندگی های هیوندای برسند. در واقع، کره ای ها عرضه نسخه های پلاگین هیبرید از سانتافه جدید را برای سه ماهه نخست ۲۰۲۱ برنامه ریزی کرده اند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.